napisał(a) ZytaS » 28.02.2021 22:32
HAWAJ7 napisał(a):Szanowni Państwo mam problem ze zwrotem wpłaconej zaliczki poprostu plany się pokomplikowały że muszę zrezygnować z wyjazdu w tym roku a zaliczka już była raz przebukowana z 2020 na 2021 Chorwat unika zwrotu jak tylko może. Czy w Chorwcji jest jakaś izba turystyki co się takimi sprawami zajmuje. Proszę o jakieś sugestie lub rady z góry Dziękuję
Dziwne, że nie chce zwrócić, przecież sprzeda te miejsca, do wakacji pozostało jeszcze dużo czasu
Duża kwota tej przedpłaty? To Twoja umowa z Chorwatem, nie wiem czy jakaś izba turystyki będzie się w takie transakcje mieszać. Prawdopodobnie nie masz tej umowy na piśmie, czy Chorwat ma jakiś regulamin np. na stronie internetowej obiektu? W Polsce, co do zasady, pozostaje w takiej sprawie sąd albo (ale tylko wtedy, gdy umowa została zawarta niezgodnie z tzw. prawem konsumenckim) UOKiK. Musiałbyś znaleźć prawnika, który zna prawo chorwackie, a chyba nie warto
Natomiast warto z Chorwatem ponegocjować, może umów się, że jak sprzeda termin, odda Tobie przedpłatę. Może ktoś na forum będzie zainteresowany terminem i miejscem?