Bocian napisał(a):My przyjęliśmy zasadę dawania 10cio% napiwku jeśli obsługa była zadowalająca. Jeśli nie była, nie dajemy. W przeważającej większości dajemy. Oczywiście jest to także uzależnione od wysokości rachunku bo przy kwotach 1000 czy 1500 kun równe 10% to nie będzie, ale przy niższych staramy się tak właśnie dawać. Nie przypominam sobie aby ktoś kiedyś usiłował mnie oszukać w restauracji e Cro.
Ja tak samo - jeżeli mogę - staram się podziękować obsłudze takim właśnie napiwkiem. Raz mniej, raz więcej - zawsze do jakiejś równiej kwoty, aby łatwo było wydać.
Potwierdzam - dotychczas - również nie spotkałem się z próbą oszustwa w żadnej restauracji.
Mały przykład z ostatnich dni:
Wczoraj pierwszy raz stołowałem się z rodzinką w restauracji BURIN w Put Loke w Breli. Bardzo sympatyczny kelner, który wpadł w oko córce i żonie, dostał napiwek w wysokości dokładnie 18HRK (mniej niż 10% ). Dzisiaj przyjął nas już jak starych bywalców. Żonie zaniósł torbę plażową do stolika, usuwając przy tym skrzętnie kartkę z rezerwacją. Po pierwszym dniu wiedział, że moje dzieci uwielbiają naleśniki, dlatego po pierwszej porcji - drugą dostały gratis...
Fantastycznie i miło - dodatkowo piękne widoki. Jutro na bank wiem gdzie będziemy jedli obiadek...
Pozdrawiam