stachan napisał(a):W tym miejscu warto zwrócić uwagę, że normy obowiązujące w Polsce są dość restrykcyjne w zakresie stosowania barier ochronnych. Po pierwsze wysokość bariery zamocowanej przy obiekcie inżynierskim powinna mieć 110 cm wysokości. Dodatkowo w przypadku zabezpieczenia skarpy należy stosować bariery ochronne o klasie W5 lub W4 (przy czym W4 jest zalecana przy średnim ruchu powyżej 3.000 pojazdów na dobę), a wymagana odległość od lica bariery do krawędzi skarpy ma wynosić nie mniej niż 1 metr.
To zdjęcie pokazuje, że skarpa zaczyna niemal zaraz za barierą, która ma... około 50 cm wysokości (jest do kolan osoby dorosłej)
Na zdjęciu, które wstawiłeś, jest bariera drogowa (u nas nazywa(ła) się SP-09), a za nią kolejna bariera, która ma już chyba wymaganą wysokość. Nie jestem pewien ale u nas przy przepustach pod drogą, występują bariery drogowe o wys. 0,75m, natomiast bariera 1,10m jest wówczas, gdy występuje chodnik.
Na szybko, przykład znalazłem niedaleko domu: