Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Wydzielone z FAQ: Dojazd z zachodniej Polski do Chorwacji.

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
AdamBeata
Cromaniak
Re: Wydzielone z FAQ: Dojazd z zachodniej Polski do Chorwacj

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamBeata » 29.05.2016 22:53

Ja tak jeżdżę od trzech lat i to ma dla mnie duże znaczenie.

Jak się mieszka na Śląsku to oczywiście "mało kto jeżdzi tą trasą" :)

Z Boboszowa i całej Kotliny Kłodzkiej spora grupa ludzi jeździ tą trasą bo nawet na granicy w zeszłym roku zrobiłem rozpytkę na Orlenie w Międzylesiu pytając kilka osób z ciekawości jaką trasą jeżdżą.
Nie pamiętam też aby kiedykolwiek na samej D1 były jakieś większe korki szczególnie w weekend, w korku się właśnie stało jak się do Brna wjeżdżało aby to ominąć.

Sam się w tym roku zastanawiałem czy przez Ołomuniec nie pojechać ale teraz już zdecydowanie pojadę trasą przez Svitavy i jak zawsze oleję winietę, która obecnie jest potrzebna tylko na krótki odcinek Pohorelice - Rajhrad banalnie prosty do objazdu.
walp
Weteran

Nieprzeczytany postnapisał(a) walp » 30.05.2016 07:20

Lednice napisał(a):W praktyce prawie nic to nie daje:

Moim zdaniem daje więcej niż "prawie nic", ponieważ jak napisał slavko.v
slavko.v napisał(a):jeśli ktoś podróżuje np. z Mikulova przez Brno i dalej na Svitavy-Boboszów... i odwrotnie (nie trzeba wjeżdżać do centrum Brna).
W 2015 r. żeby wjechać na autostradową, południową obwodnicę Brna trzeba było mieć winietę.

Poza tym, z lektury forum i obserwacji drogi nie wynika, że