Ad.2 W Chorwacji jedź autostradami. Warto.
Ad.3 Nocleg zaplanuj w okolicach Jezior Plitwitckich w celu ich zwiedzenia. Warto.
jarekm84 napisał(a):Witam serdecznie,
niezwykle ciekawe i pomocne jest Wasze forum jeśli chodzi o informacje dotyczace Chorwacji.
Natknalem sie na ten wątek i postanowiłem spytać Was bardziej doświadczonych o parę spraw dotyczących dojazdu.
Jestem z okolic Opola.
Na cel podrozy obralem Riwierę Makarska.
Kraje tranzytowe CZ/A/SLO
Moje pytania do Was: (jadę po raz pierwszy)
1. Czy lepiej jechac przez CZ/A/SLO czy moze przez SK/H ? (stosunek ceny-winiety/jakość dróg/szybkość)
2. Wjezdzajac do Chorwacji radzicie jechać od granicy do miejscowosci docelowej autostradami, czy moze ktos probowal krajówkami (bez oplat)? Z jednej strony chęć uniknięcia kosztów z drugiej czy jest to na tyle uciążliwe że nie warto się męczyć i tłuc lokalnymi drogami krajowymi?
3. Odnośnie pkt 2go rozważam nocleg w okolicach J. Plitvickich przed dotarciem do celu, ewentualnie Wiedeń. Jedno z dwóch.
Prosze o odpowiedz, dziekuje z góry
jarekm84 napisał(a):Dzieki Panowie!
Trase poki co mam zaplanowana, dzieki temu forum, cenne rady dotyczace m.in objazdu autostrad w SLO na pewno wykorzystam
Wyczytałem jeszcze odnosnie przepisow ze:
Chorwacja-Zakaz jazdy w dzień (wiosna, lato, jesień) z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej. Używanie świateł mijania obowiązkowe w nocy, a w dzień w przypadku złej widoczności. W zimie, w okresie od ostatniej niedzieli października do ostatniej niedzieli marca używanie świateł obowiązkowe przez 24h.
Czyli tylko CZ/A/SLO na swiatlach, Chorwacja juz pod rygorem mandatu bez?
A jak sie mają przepisy dotyczace wyposazenia auta, typu apteczki, kamizelki, zarówki zastepcze, bezpieczniki moze cos jeszcze wymagane?
Czytalem gdzies na forum ze w niektorych krajach (CZ/A/SLO/HR) podczas kontroli mozna za nie posiadanie owyposazenia nieobowiazkowego u nas w PL dostac mandat.
jarekm84 napisał(a):
Wyczytałem jeszcze odnosnie przepisow ze:
Chorwacja-Zakaz jazdy w dzień (wiosna, lato, jesień) z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej.
jarekm84 napisał(a):Witam serdecznie,
niezwykle ciekawe i pomocne jest Wasze forum jeśli chodzi o informacje dotyczace Chorwacji.
Natknalem sie na ten wątek i postanowiłem spytać Was bardziej doświadczonych o parę spraw dotyczących dojazdu.
Jestem z okolic Opola.
Na cel podrozy obralem Riwierę Makarska.
Kraje tranzytowe CZ/A/SLO
Moje pytania do Was: (jadę po raz pierwszy)
1. Czy lepiej jechac przez CZ/A/SLO czy moze przez SK/H ? (stosunek ceny-winiety/jakość dróg/szybkość)
2. Wjezdzajac do Chorwacji radzicie jechać od granicy do miejscowosci docelowej autostradami, czy moze ktos probowal krajówkami (bez oplat)? Z jednej strony chęć uniknięcia kosztów z drugiej czy jest to na tyle uciążliwe że nie warto się męczyć i tłuc lokalnymi drogami krajowymi?
3. Odnośnie pkt 2go rozważam nocleg w okolicach J. Plitvickich przed dotarciem do celu, ewentualnie Wiedeń. Jedno z dwóch.
Prosze o odpowiedz, dziekuje z góry
domingos napisał(a):policja nie zwraca na to uwagi
FUX napisał(a):Wiki traktuję jako podpórkę, ale nie wykładnię przepisów...
FUX napisał(a):jarekm84 napisał(a):
Wyczytałem jeszcze odnosnie przepisow ze:
Chorwacja-Zakaz jazdy w dzień (wiosna, lato, jesień) z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej.
Możesz podać źródło?
Do jazdy samochodem osobowym w ciągu dnia mogą służyć światła mijania lub światła do jazdy dziennej, w które od dnia 7 lutego 2011 r. zgodnie z dyrektywą Komisji 2008/89/WE mają być wyposażane nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terytorium Unii Europejskiej. W UE, a także w państwach całego kontynentu europejskiego, przepisy w zakresie używania świateł innych niż światła mijania podczas jazdy samochodem osobowym w dzień są niejednolite. Nakaz całodobowego włączania świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej przez cały rok obowiązuje przede wszystkim w krajach skandynawskich – Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia, Szwecja (państwa te były pionierami we wdrażaniu przepisów o całorocznej jeździe z włączonymi światłami) oraz w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Macedonii, Polsce, Serbii i Słowacji. Część państw – Rosja, Rumunia, Słowenia, Węgry i Włochy – stosuje przepisy o obowiązku używania świateł mijania lub świateł dziennych tylko poza terenem zabudowanym. Brak obowiązku jazdy w dzień z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej odnotowujemy w Austrii, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Luksemburgu, Malcie, Niemczech, Portugalii, Wielkiej Brytanii. W Chorwacji i Grecji przepisy zakazują używania świateł w ciągu dnia. W Albanii używanie w ciągu dnia świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej jest obowiązkowe tylko w tunelach lub w przypadku ograniczenia widoczności spowodowanej warunkami atmosferycznymi. We Francji i Szwajcarii przepisy nie nakazują, lecz tylko zalecają kierowcom całodobowe włączenie świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej podczas jazdy przez cały rok.