Re: Wybór łodzi motorowej na Adriatyk. Ponton, RIB czy lamin
napisał(a) Rysio » 14.10.2012 18:08
Na zimnym nie mierzyłem , bo już stał na wodzie odpalony. Na ciepłym, jakieś 1/2 h do wyłączenia po 8 Mpa czyli jakieś 116 Psi. Nie wiem jak pali na zimno, ale na ciepło od dotknięcia klucza. Będę natomiast musiał manetkę albo instalację gdzieś rozciąć, bo nie ma zrywki a klucz po przekręceniu się blokuje. Bez tego na wodę się nie ruszę. Olej w spodzinie po jakiejś godzinie pływania bez śladów wody. Anoda stan dobry, za impeller pewny nie jestem, bo w mojej Yamaszce na wolnych ciśnienie jakby większe ale też dziura zdecydowanie mniejsza. Podczas płynięcia woda wylatuje silną strugą, więc ten element muszę mieć pod obserwacją, ale zmieniał na razie chyba nie będę.
Co do wrażeń. Testy mogłem robić wyłącznie na własnych falach, bo żaglówki falować nie chciały
W porównaniu z gumjakiem - nie ma porównania. Wódkę można pić. Jadran to oczywiście zweryfikuje, ale przejście przez własny kilwater już daje spory obraz różnic, bo w przypadku tego Marshalla praktycznie jest nieodczuwalny a w gumjaku to musiałem załogę nogą przydepnąć żeby mi pokładu nie opuściła.
Jedno in minus, ale z tego sobie zdawałem sprawę, to mniejsza zwrotność, wolniejsza reakcja na gaz i dłuższy czas do ślizgu. Prędkość natomiast wyższa wg navi z komórki 62 km/h w 3 osoby z pełnym bakiem i szpejem na pokładzie. ale nie bawiłem się w trymowanie silnika, więc testy były na całkowicie opuszczonym. Ma też trymklapy na pawęży do płynnej regulacji, ale to już chyba na Jadranie będzie testowane, chyba że się wybiorę wiosną na jakiś Poraj albo Dzierżno.
Staraj się przybyć, wypijemy jakiegoś grackiego sikacza