Witam.
Niedawno wróciłem z Chorwacji (BaśkaVoda. Miał byc Orebic,ale to już osobna historia)
Przed wyjazdem natrafiłem na niniejsze forum. Do Chorwacji jeżdżę od wielu lat.
Podczas przekopywania się przez forum trafiłem na miejsca do zwiedzania, w których jeszcze nie byłem - Mostar i wodospady Kravice (w BiH). Wiele osób pisało, że dojazd do wodospadów jest źle oznakowany, więc opiszę jak tam trafic:
Jadąc Jadranką od Baska Voda w stronę Dubrownika 14 km za Ploce sktręcamy w lewo na Opuzen, Metkovic, Mostar.
Przekraczamy granicę Cro-BiH - w BiH wymagana jest zielona karta.
Po przejechaniu około 12 km skręcamy w lewo do miasta Capljina i jedziemy w kierunku na miejscowośc Ljubuski (są drogowskazy).
I teraz UWAGA:
Przy tablicy miejscowości Studenci (tuż przed mostkiem) najlepiej skasowc licznik. Jedziemy cały czas drogą główną w kierunku na Ljubuski.
Po przejechaniu 5400 metrów Po prawej stronie za krzakiem figowca jest jedyna tablica informująca o wodospadach:
[img
[img][img]http://images25.fotosik.pl/242/c68803b2e37eed13.jpg[/img]
[/img]
Za tablicą skręcamy w lewo i caaały czas prosto.
Po około 3-4 kilometrach po lewej stronie tuż przy drodze jest parking dla autobusów i dalej mogą jechac tylko auta osobowe. Niektórzy na forum piszą że dalej jest bardzo trudna droga. Według mnie nieprawda. Każdy kierowca bez problemu zjedzie prawie pod same wodospady. Nie życzę nikomu pokonywac piechotką odcinka z parkingu autobusowego do wodospadów i tym bardziej spowrotem pod górę w czasie największego skwaru. Należy jechac drogą tak długo (ok 1000m) aż będzie ostry nawrót w lewo o 180stopni i jednocześnie skończy się utwardzana (asfaltowa) nawierzchnia a zacznie szutrowa. Przy tym nawrocie jest miejsce do parkowania.
Tam zostawiamy auto i dalej schodzimy po tej szutrowej (drodze?) - w stronę odgłosu wodospadu. około 200-300m i.... już.
Na miejscu są dwie malutkie knajpki gdzie można kupic coś do jedzenia i picia.
Nie ma żadnych biletów wstępu.