Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Winietki w Chorwacji - co Wy na to?

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 05.10.2010 11:15

PysiaPysio napisał(a):
witpol napisał(a):
szaki17 napisał(a):
Nasz rodak z czarnego SUV-a naklejał Słowacką winietkę ..... po zewnętrznej stronie szyby.

Bo tak to już jest że gruby portfel nie zawsze idzie w parze z inteligencją :lol: :lol: :wink:


A może wyszli z założenia, że łatwiej będzie zeskrobać :?: :)


Najlepiej to ominąć ten kawałek słowackiej autostrady... zostanie więcej na chorwackie wino i nie ma problemu ze skrobaniem szyby :P



Jadąc przez Zwardoń świetnie jedzie Słowackimi autostradami. Co do winietek w Chorwacji jestem za. :lol:
PysiaPysio
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 563
Dołączył(a): 27.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) PysiaPysio » 05.10.2010 11:29

smoki3 napisał(a):Jadąc przez Zwardoń świetnie jedzie Słowackimi autostradami. Co do winietek w Chorwacji jestem za. :lol:
przez Zwardoń to może i tak. My lecimy przez Barwinek,Preszow do Koszyc i dla 35km nie opłaca się nam bulic za winetkę bo wolimy winooo :P
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 13.10.2010 14:30

Najlepiej to ominąć ten kawałek słowackiej autostrady.

Nie no nie przesadzaj, jak zaczniemy omijać wszystkie autostrady to podróż będzie trwała 2 dni, no ale za to będzie dużo "darmowego" wina :wink:
Haweł
Cromaniak
Posty: 1721
Dołączył(a): 01.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Haweł » 13.10.2010 14:39

gdzies,chyba na WP dzisiaj pisali,ze na Slowacji od nowego roku winiety drozeja i to chyba,jak dobrze pamietam o 40%...
Znalazlem na interii:
http://tiny.pl/h9s8v
Ostatnio edytowano 13.10.2010 14:43 przez Haweł, łącznie edytowano 1 raz
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 13.10.2010 14:43

Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 14.10.2010 07:27



Po kliknięciu na podany link mam to:
Musisz wybrać temat do wysłania odpowiedzi

:?:
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 14.10.2010 07:54

Jacek S napisał(a):


Po kliknięciu na podany link mam to:
Musisz wybrać temat do wysłania odpowiedzi

:?:

Ty byś chciał tak wszystko podane na tacy.

Dałem do zrozumienia, że tematu brak, trzeba go założyć i rozwinąć.
Tak ze dwie, trzy setki stron, jak zaoszczędzić ... na piwo.
To znaczy, w moim przypadku, zaoszczędzę ... po półtorej kulki lodów na głowę 8O




:devil:
Andrzej K.
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 14.10.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Andrzej K. » 14.10.2010 13:34

gospodarz napisał(a):http://www.novilist.hr/2010/09/11/hrvatska-dobiva-pet-regija-s-vla.aspx

10 dni - 90 kun (+ 25% w sezonie turystycznym)
2 miesiące - 360 kun
1 rok - 900 kun.



A ja znalazłem po włosku podobny tekst. Nic z tego nie rozumiałem
a automatyczny tłumacz przetłumaczył to tak jak poniżej. Są nowe
(nie zawsze prawdziwe) informacje:

"11 września - Chorwacja winieta

RIVER Chorwacja może również wprowadzić użycia pieczęci (lub naklejki) do przekroczenia stanu sieci dróg.
To, co proponuje się w studium przygotowanego przez grupę ekspertów w Zagrzebiu na Wydziale Inżynierii Transportu i chorwacki Instytut Transportu i Komunikacji, grupa kierowana przez prof Zagrzeb Ivan Dadic. Badanie zostało złożone do Ministerstwa Morza, Transportu i Infrastruktury, która pozwoli oceny, a następnie zdecydować, czy dokument jest przedkładany do rządu, a następnie do chorwackiego parlamentu, Sabor, ostatecznym odbiorem. Biorąc pod uwagę, że chorwacki autostrad są jednymi z najmniej stosowana w Europie, a przez niewielki dochód do dealerów i mniejszymi szansami dla rozwoju gospodarki narodowej, eksperci wybrali dwa rozwiązania, które powinny zapewnić większą korzystania z tych usług, a mianowicie "efekt etykiet krajowym i regionalnym. Pierwsze z nich można podzielić na trzy kategorie: kupon 10 dni, 60 i jeden rok. Ryczałt na okres 10 dni, byłoby na samochód, wypłaty 90 kun, około 12,36 euro. Czy wlać 360 kun (49,4 euro) za dwa miesiące podróży na autostradzie, podczas gdy średni koszt na okres jednego roku wyniesie do 900 kun (123,6 euro). W sezonie turystycznym, naklejki na krótszy okres - 10 dni wspomniano - będzie kosztować wzrosła o 25 procent. Według Dadic i jego współpracowników, byłoby znaczków w przystępnej cenie, w celu zapewnienia, że chorwacki obywateli oraz obcokrajowców do podróży w sposób nieograniczony wszystkich autostrad w Chorwacji. Oczywiście, w okresie etykiecie. Będą one również możliwość zwiększenia ruchu samochodu po tych drogach, w celu pobudzenia sektora gospodarki i obszarów, które flankują autostrad.

Mówiąc o wygodę, zostaną one odpisane roczny 900 kun (marka przykład) z rzeki osiem razy w roku udaje się do Zagrzebia i z powrotem, wydatki, które obecnie wpływają na 960 kun (131,8 euro). Sądzono wtedy mieć spersonalizowane etykiety tak powiem, lub członkostwa na poziomie regionalnym. Chorwacja jest podzielona na pięć maxiregioni transportu: Istroquarnerino, Chorwacja Środkowa, Lika, Dalmacji i Slawonii. Mieszkańców Istrii i Kvarner rocznie zapłaci 490 kun (67,3 euro) za automat do sprzedaży znaczków, pozwalając im na scarrozza w sekcji będzie wzdłuż autostrady zawarte w tych dwóch regionach northadriatic, w tym Istrii Ypsilon i tunelem pod Monte Maggiore. Kierowcy wypłacane zamiast centralnego 630 Kuna Chorwacja rocznie (86,5 euro) tytułem odszkodowania i może poruszać się będzie na autostradzie Rijeka-Zagrzeb i do Bosiljevo w kierunku Słowenii, Węgier i Belgradu. Przychody mogą wynieść 2 mld 227 milionów kun, co stanowi równowartość 306.000.000 euro, natomiast koncesjonariuszy teraz dostaje mld kun (€ 137 milionów) mniej. Nowy system płatności również wyciąć setki kasjerów na autostradzie, ponieważ spółka ma tylko około 700 chorwackich autostrad w rachunku płacowego. Nie lekceważy fakt, że znaczki pomogłoby wyeliminować kolejki przy bramkach poboru opłat, usprawnienie ruchu. Chorwacja może dołączyć krótki, stale rosnącej listy krajów, które wprowadziły winiety: Słowenia, Austria, Szwajcaria, Węgry, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Dania, Rumunia i Polska."
Andrzej K.
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 14.10.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Andrzej K. » 14.10.2010 13:41

Andrzej K. napisał(a):
"Biorąc pod uwagę, że chorwacki autostrad są jednymi z najmniej stosowana w Europie, a przez niewielki dochód do dealerów i mniejszymi szansami dla rozwoju gospodarki narodowej, eksperci wybrali dwa rozwiązania, które powinny zapewnić większą korzystania z tych usług, a mianowicie "efekt etykiet krajowym i regionalnym. ."



Interesujące jest, że najważniejszą przyczyną dla wprowadzenia winiet jest zachęta do pobudzenia ruchu na autostradzie a w konsekwencji autostrad. Oczywiście o ile dobrze zrozumiałem.

No a przy okazji zwolnienie 700 kasjerów i zwiększenie przepustowości.

Tylko boje się, że przy tak niskich cenach to faktycznie autostrady będą bardziej zatłoczone. :-(

P.S. To moje pierwsze posty na tym forum. Mam nadzieję, że nie przekroczyłem jakiejś zasady net-etykiety tego fajnego forum.
Pozdrawiam wszystkich!
Andrzej K.
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 14.10.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Andrzej K. » 14.10.2010 14:08



Mimo wszystko (bo długie) dodam tłumaczenie googl'owskie.
Bo widzę, że mało osób wgłębiło się w treść.

"Nowości na chorwackich autostrad

Chorwacja dostaje pięć regionów z ich winiet

Na winiet szczeblu państwowym zostaną podzielone na trzy kategorie: 90 Kuna kierowca mógł kupić dziesięć etykiet, dwa miesiące za 360 kun, a 900 kun rocznie może mieć nieograniczony jeździć w każdym autostrady w państwie, które, na przykład, zwrócić jeden z Rijeka do ośmiu razy w roku podróży samochodem Zagrzeb
Chorwacja będzie musiała wprowadzić winiety, to byłoby lepiej wykorzystywane przez autostrady i się znacznie więcej świadczeń w tym samym zysku, jak to jest realizowane poprzez pobieranie opłat za przejazd na kilometr. Chorwacki winiet będzie podzielone na trzy kategorie na szczeblu państwowym. Zdanie pierwsze 10 dni, co będzie kosztować 90 kun za samochód, a drugi przez dwa miesiące, cena 360 kun, a trzeci z najdłuższych na okres jednego roku w cenie 900 kun. Byłoby to logiczne jest najbardziej atrakcyjna dla obywateli Chorwacji.

Jakie mogą być nabyte za pieniądze? Każdy będzie na rok za 900 kun nieograniczony jeździć w każdym autostrady w kraju. Na przykład, zwrócić każdy obywatel Rijeka, których co najmniej osiem razy w roku podróżujących samochodem w Zagrzebiu, bo dzisiaj przyjemność będzie kosztować łącznie 960 ofiar Kuna zniżki za darmo.

Opcja ta oczywiście nie jest jedyną, która oferuje badania w sprawie wprowadzenia winiet na autostradach chorwacki. To jest doświadczenie zawodowe z 70-tak strony utworzone przez Wydział Inżynierii Ruchu oraz Instytut Transportu i Komunikacji. Autor jest profesorem. John współpracowników Dadic.

etykiet Regionalnego

regionalnych winiet, że byłoby bardzo atrakcyjne dla obywateli Chorwacji. Chorwacja jest podzielona na pięć regionów ruchu w każdym z tych regionów nie mają własne naklejki cen. W załączonej mapie pokazuje ruch podział chorwacki, jeden region nosił imię chorwackiego wybrzeża i Istrii, a ponadto byłoby trochę ruchu centralny chorwacki regionie Lika, Dalmacji i Slawonii. Każdy rezydent jednego z tych regionów mogą kupić tzw. winieta Regionalnego, z którą mógłby wykorzystać wszystkie drogi w regionie. Na przykład, roczna winieta na chorwackie wybrzeże i Istria wyniósł 490 kun, ale byłoby to dozwolone jedynie w podróży na terenie powiatu Primorje-Gorski Kotar i Istrii, w tym część autostrady Rijeka-Zagrzeb w okolicy, i oczywiście, korzystanie tunel Učka i drogowych po Istrii.

W większości regionie centralnym chorwacki, co oczywiście ma największą liczbę ludności, koszt regionalnych lat winiet wynosiły 630 HRK. Każdy obywatel w Zagrzebiu w tej cenie byłby nieograniczony dostęp do autostrady Bosiljevo lub tunel Mala Kapela, wszystkie trasy autostrady w Słowenii i na Węgrzech, a część autostrady Zagrzeb-Lipovac do Starej Gradiska.


Korzyści

Podobnie w pozostałych trzech regionach, które mogą być przydatne wytyczne dla terytorialnej reorganizacji chorwacki, który ma w sumie około 550 gmin, miast i powiatów, które jest całkowicie irracjonalny. winiet regionalne są interesujące, ponieważ mogą one być połączone z winiet państwa, w zależności od tego, co klienci potrzebują.

Istniejące przedsiębiorstwa państwowe lub koncesjonariuszy odpowiedzialnych za autostrady nadal będzie tak samo jak zawsze nie ich pracy i dochodu, które będą rozdzielane na podstawie liczby pojazdów na kilometr z każdej akcji. Winiety można raz pierwszy wprowadzony w fazie przejściowej, z utrzymaniem istniejących kolekcji, które będą stopniowo znoszone, a rząd Chorwacji powinny ustanowić agencja może pobierać opłaty za przejazd, które są drukowane banery, zorganizowaną i kontrolowaną dystrybucję środków gromadzonych.

Zastosowania są liczne, większe ceny gruntów wzdłuż autostrady, ruch zwiększy się o co najmniej 20 procent (obecnie Chorwacja ma najniższą średnią ruchu na autostradach w Europie), skrócenie czasu oczekiwania na zniesienie punktach poboru opłat, intensywny rozwój stref ekonomicznych szosą, oszczędności w system poboru opłat, który staje się znacznie prostsze, zapobiega kradzieży i nadużyć w rozliczeniowy, lepszej integracji i spójności chorwacki, budowanie większej liczby węzłów na autostradach, wyższego wzrostu gospodarczego (wszystkich przewoźników korzystać z autostrady), mniej wypadków, rannych i ofiar śmiertelnych na drogach.


Słoweński przykład

System winiet wniesiona do pewnych zmian w dotychczasowej praktyce. Na przykład, cena winiety dziesięć dni będzie 25 procent wyższe w trakcie sezonu turystycznego. Sugeruje się, że niektóre nowe drogi wprowadzanych do systemu gromadzenia danych. Rijeka i Split obwodnicy, gdzie będzie już mógł jeździć bez winiety, a tym samym będzie na Istrii Y, ekspresowych Solin-Kliś i św. Helena-Vrbovec.

Ogólnie rzecz biorąc, winiet mają uprzywilejowanych ustawicznego użytkowników oraz osób korzystających z dłuższą metę, jest wątpliwe, czy tylko Chorwacja i dążyć do wprowadzenia systemów, które zostały ustalone kilka lat temu, i Słoweńców, które ze względu na długi okres trwałości najtańsze winieta poważnie krytykę Komisji Europejskiej. Chorwacja, to na pewno by się nie stało, bo proponowany model i cenę najkrótszym rozpocznie się winiet dziesięciu dni lepiej dla użytkowników, niż tego, co zaoferowano w Słowenii.




Darko PAJIĆ


Roczne obroty 2200000000

Chorwacja jest zarejestrowanych około 1,8 mln samochodów rocznie w stanie poszło około 20 mln pojazdów silnikowych, z czego ponad 13 mln za granicą. Oszacować, że co roku kupować pojazdy obcych o 7000000 dziesięciu dni winietę, a 70 procent domowych rejestracją pojazdów wykupić roczny krajowy lub regionalny winiety. Przychody z naklejki sprzedaży wyniósł 2,227 miliardów lat.


HAC współpracuje z 700 Skarbnik

Tylko chorwacki autostrad około 700 skarbnicy, lub pracowników do zbierania opłat za przejazd. W ostatnich latach publiczność bardziej z powodu skandalu korupcji w odniesieniu do pozycji w kolekcji, jak również kradzieży. Część z tych prac z pewnością musiały być zniesione po wprowadzeniu winiet, a to jest możliwe dlatego chorwacki rząd chce poważnie rozważyć ich wprowadzenie. W Europie więcej krajów banery, m.in. są to Austria, Węgry, Szwajcaria, Słowenia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Dania, Rumunia i Polska.


Tracimy mld euro rocznie

Dlaczego robimy tego badania? No przykro, że nie została uiszczona lub zamówić ekspertyzy wprowadzenie winiet. W tym kraju nie powinno być ktoś, kto interesuje się dobrem wspólnym. Teoretycznie powinno być gmin, miast, powiatów i państw, ale to nie działa w praktyce. Dlatego zrobiliśmy tego badania z własnej inicjatywy, ze względu na dobro wspólne obywateli Chorwacji. Wysłaliśmy dosłownie wszystkich, nie tylko jedną odpowiedź. Przybył tylko pismo z Urzędu premier Jadranka Kosor, w którym ona informuje nas, że nasze badanie zostało przekazane do Ministerstwa Transportu i Infrastruktury. Od tego czasu nie ma śladu ktoś nie ma głosu - to słowa Studium w sprawie wprowadzenia winiet w Chorwacji Dadic wyjaśnia John, Dziekan Wydziału Transportu PAN.

oferuje Dadic i obliczeń matematycznych, aby udowodnić, że przychody z pobierania opłat zostaną obniżone po wprowadzeniu winiet, które muszą być również okres przejściowy do jaka jest przyszłość chorwackiego w Unii Europejskiej. To jest wprowadzenie opłat za przejazd przez sateltiske technologii nawigacji, który umożliwi precyzyjne ruch obciążenie każdego pojazdu w każdym terenie. Dadic uważa, że UE będzie dokładnie według tej technologii, które wówczas będą musiały przestrzegać i Chorwacji.

Mamy wyrzucić niepotrzebne ceny jest to, że musimy przestać jak najszybciej. Autostrad nie zostały użyte, nie wystarczy ruchu, nie ma silniejszych więzów gospodarczych strefy rozwoju wzdłuż drogi, nie ma ruchu tranzytowego między miastami, które są zbyt odległe autostrady. Zrobiliśmy to prawdopodobnie zbudowany, które są puste i mają najniższe obroty w porównaniu z większością krajów europejskich. Rocznie za pośrednictwem różnych świadczeń społecznych tracimy co najmniej miliard dolarów na autostradach. Wszystko to winieta zmianie i wszyscy byliby jazdy autostrad, które prawdopodobnie i powinno być celem. Wystarczy zapisać bezpieczeństwa ruchu tak, że wszyscy możemy zapłacić w kasie do zbierania opłat za przejazd nie robić nic - Dadic podsumowaniu."
Andrzej K.
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 14.10.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Andrzej K. » 14.10.2010 14:29

weldon napisał(a):Dla porównania - winiety w Polsce?


Z tego linku wynika, że 900 kun (ok. 500 PLN) to bardzo drogo, gdyż:

"W Europie najdroższą roczną winietkę mają Austriacy*. Za korzystanie z sieci autostrad muszą zapłacić równowartość 350 zł."

"Okazuje się, że w Europie jest tanio. By móc przez rok korzystać z autostrad i dróg szybkiego ruchu w Szwajcarii trzeba wyłożyć 135 zł. Tak, tak 135 zł za całoroczne pozwolenie na jazdę autostradami. W Słowenii zapłacimy około 190 zł, w Austrii niecałe 350 zł, u naszych południowych sąsiadów - Czechów 215 zł. Na Słowacji natomiast 175 zł."


Choć oczywiście 90 kun za 10 dni to byłaby bardzo znaczna zniżka np. dla żeglarzy jadących na tygodniowy rejs. (w porównaniu do obecnych cen choćby nawet do środkowej części wybrzeża). A przecież większość jedzie jedzie dalej.
joajer
Cromaniak
Posty: 638
Dołączył(a): 15.09.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) joajer » 17.10.2010 18:31

Ceny cenami, pozostawię bez komentarza ale myślę, że HR traci na korkach.
Ludzie klną i wybierają inne kierunki bo nie dość ,że muszą zdrowo płacić to także muszą stać w korkach.
Bo co to za autostrada jak stracę kilka godzin na bramkach.
Dla porównania Czechy, Austria, tam korków nie ma.
A w HR są (w Krakowie też :D )
Marek40
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1713
Dołączył(a): 30.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marek40 » 17.10.2010 20:15

Pożyjemy zobaczymy
Do wakacji jest trochę czasu , na winiety nie mamy wpływu co będzie to będzie , a na bramkach nie będziemy stać i nie będa nas kantować .
Guadallajaha
Autostopowicz
Posty: 2
Dołączył(a): 15.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Guadallajaha » 13.11.2010 19:16

prawie wszystko po polsku:
http://www.chorwacki.com/news.php?id=81
gpaul
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 41
Dołączył(a): 30.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) gpaul » 21.12.2010 09:21

Witam
Czy już coś więcej wiadomo na temat wprowadzenia winiet?
Zbliża się nowy rok a z nim nowy sezon i dobrze było by zostawić więcej kun na wino lub piwo :D
Pozdrawiam
GPaul
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Winietki w Chorwacji - co Wy na to? - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone