Mimo wszystko (bo długie) dodam tłumaczenie googl'owskie.
Bo widzę, że mało osób wgłębiło się w treść.
"Nowości na chorwackich autostrad
Chorwacja dostaje pięć regionów z ich winiet
Na winiet szczeblu państwowym zostaną podzielone na trzy kategorie: 90 Kuna kierowca mógł kupić dziesięć etykiet, dwa miesiące za 360 kun, a 900 kun rocznie może mieć nieograniczony jeździć w każdym autostrady w państwie, które, na przykład, zwrócić jeden z Rijeka do ośmiu razy w roku podróży samochodem Zagrzeb
Chorwacja będzie musiała wprowadzić winiety, to byłoby lepiej wykorzystywane przez autostrady i się znacznie więcej świadczeń w tym samym zysku, jak to jest realizowane poprzez pobieranie opłat za przejazd na kilometr. Chorwacki winiet będzie podzielone na trzy kategorie na szczeblu państwowym. Zdanie pierwsze 10 dni, co będzie kosztować 90 kun za samochód, a drugi przez dwa miesiące, cena 360 kun, a trzeci z najdłuższych na okres jednego roku w cenie 900 kun. Byłoby to logiczne jest najbardziej atrakcyjna dla obywateli Chorwacji.
Jakie mogą być nabyte za pieniądze? Każdy będzie na rok za 900 kun nieograniczony jeździć w każdym autostrady w kraju. Na przykład, zwrócić każdy obywatel Rijeka, których co najmniej osiem razy w roku podróżujących samochodem w Zagrzebiu, bo dzisiaj przyjemność będzie kosztować łącznie 960 ofiar Kuna zniżki za darmo.
Opcja ta oczywiście nie jest jedyną, która oferuje badania w sprawie wprowadzenia winiet na autostradach chorwacki. To jest doświadczenie zawodowe z 70-tak strony utworzone przez Wydział Inżynierii Ruchu oraz Instytut Transportu i Komunikacji. Autor jest profesorem. John współpracowników Dadic.
etykiet Regionalnego
regionalnych winiet, że byłoby bardzo atrakcyjne dla obywateli Chorwacji. Chorwacja jest podzielona na pięć regionów ruchu w każdym z tych regionów nie mają własne naklejki cen. W załączonej mapie pokazuje ruch podział chorwacki, jeden region nosił imię chorwackiego wybrzeża i Istrii, a ponadto byłoby trochę ruchu centralny chorwacki regionie Lika, Dalmacji i Slawonii. Każdy rezydent jednego z tych regionów mogą kupić tzw. winieta Regionalnego, z którą mógłby wykorzystać wszystkie drogi w regionie. Na przykład, roczna winieta na chorwackie wybrzeże i Istria wyniósł 490 kun, ale byłoby to dozwolone jedynie w podróży na terenie powiatu Primorje-Gorski Kotar i Istrii, w tym część autostrady Rijeka-Zagrzeb w okolicy, i oczywiście, korzystanie tunel Učka i drogowych po Istrii.
W większości regionie centralnym chorwacki, co oczywiście ma największą liczbę ludności, koszt regionalnych lat winiet wynosiły 630 HRK. Każdy obywatel w Zagrzebiu w tej cenie byłby nieograniczony dostęp do autostrady Bosiljevo lub tunel Mala Kapela, wszystkie trasy autostrady w Słowenii i na Węgrzech, a część autostrady Zagrzeb-Lipovac do Starej Gradiska.
Korzyści
Podobnie w pozostałych trzech regionach, które mogą być przydatne wytyczne dla terytorialnej reorganizacji chorwacki, który ma w sumie około 550 gmin, miast i powiatów, które jest całkowicie irracjonalny. winiet regionalne są interesujące, ponieważ mogą one być połączone z winiet państwa, w zależności od tego, co klienci potrzebują.
Istniejące przedsiębiorstwa państwowe lub koncesjonariuszy odpowiedzialnych za autostrady nadal będzie tak samo jak zawsze nie ich pracy i dochodu, które będą rozdzielane na podstawie liczby pojazdów na kilometr z każdej akcji. Winiety można raz pierwszy wprowadzony w fazie przejściowej, z utrzymaniem istniejących kolekcji, które będą stopniowo znoszone, a rząd Chorwacji powinny ustanowić agencja może pobierać opłaty za przejazd, które są drukowane banery, zorganizowaną i kontrolowaną dystrybucję środków gromadzonych.
Zastosowania są liczne, większe ceny gruntów wzdłuż autostrady, ruch zwiększy się o co najmniej 20 procent (obecnie Chorwacja ma najniższą średnią ruchu na autostradach w Europie), skrócenie czasu oczekiwania na zniesienie punktach poboru opłat, intensywny rozwój stref ekonomicznych szosą, oszczędności w system poboru opłat, który staje się znacznie prostsze, zapobiega kradzieży i nadużyć w rozliczeniowy, lepszej integracji i spójności chorwacki, budowanie większej liczby węzłów na autostradach, wyższego wzrostu gospodarczego (wszystkich przewoźników korzystać z autostrady), mniej wypadków, rannych i ofiar śmiertelnych na drogach.
Słoweński przykład
System winiet wniesiona do pewnych zmian w dotychczasowej praktyce. Na przykład, cena winiety dziesięć dni będzie 25 procent wyższe w trakcie sezonu turystycznego. Sugeruje się, że niektóre nowe drogi wprowadzanych do systemu gromadzenia danych. Rijeka i Split obwodnicy, gdzie będzie już mógł jeździć bez winiety, a tym samym będzie na Istrii Y, ekspresowych Solin-Kliś i św. Helena-Vrbovec.
Ogólnie rzecz biorąc, winiet mają uprzywilejowanych ustawicznego użytkowników oraz osób korzystających z dłuższą metę, jest wątpliwe, czy tylko Chorwacja i dążyć do wprowadzenia systemów, które zostały ustalone kilka lat temu, i Słoweńców, które ze względu na długi okres trwałości najtańsze winieta poważnie krytykę Komisji Europejskiej. Chorwacja, to na pewno by się nie stało, bo proponowany model i cenę najkrótszym rozpocznie się winiet dziesięciu dni lepiej dla użytkowników, niż tego, co zaoferowano w Słowenii.
Darko PAJIĆ
Roczne obroty 2200000000
Chorwacja jest zarejestrowanych około 1,8 mln samochodów rocznie w stanie poszło około 20 mln pojazdów silnikowych, z czego ponad 13 mln za granicą. Oszacować, że co roku kupować pojazdy obcych o 7000000 dziesięciu dni winietę, a 70 procent domowych rejestracją pojazdów wykupić roczny krajowy lub regionalny winiety. Przychody z naklejki sprzedaży wyniósł 2,227 miliardów lat.
HAC współpracuje z 700 Skarbnik
Tylko chorwacki autostrad około 700 skarbnicy, lub pracowników do zbierania opłat za przejazd. W ostatnich latach publiczność bardziej z powodu skandalu korupcji w odniesieniu do pozycji w kolekcji, jak również kradzieży. Część z tych prac z pewnością musiały być zniesione po wprowadzeniu winiet, a to jest możliwe dlatego chorwacki rząd chce poważnie rozważyć ich wprowadzenie. W Europie więcej krajów banery, m.in. są to Austria, Węgry, Szwajcaria, Słowenia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Dania, Rumunia i Polska.
Tracimy mld euro rocznie
Dlaczego robimy tego badania? No przykro, że nie została uiszczona lub zamówić ekspertyzy wprowadzenie winiet. W tym kraju nie powinno być ktoś, kto interesuje się dobrem wspólnym. Teoretycznie powinno być gmin, miast, powiatów i państw, ale to nie działa w praktyce. Dlatego zrobiliśmy tego badania z własnej inicjatywy, ze względu na dobro wspólne obywateli Chorwacji. Wysłaliśmy dosłownie wszystkich, nie tylko jedną odpowiedź. Przybył tylko pismo z Urzędu premier Jadranka Kosor, w którym ona informuje nas, że nasze badanie zostało przekazane do Ministerstwa Transportu i Infrastruktury. Od tego czasu nie ma śladu ktoś nie ma głosu - to słowa Studium w sprawie wprowadzenia winiet w Chorwacji Dadic wyjaśnia John, Dziekan Wydziału Transportu PAN.
oferuje Dadic i obliczeń matematycznych, aby udowodnić, że przychody z pobierania opłat zostaną obniżone po wprowadzeniu winiet, które muszą być również okres przejściowy do jaka jest przyszłość chorwackiego w Unii Europejskiej. To jest wprowadzenie opłat za przejazd przez sateltiske technologii nawigacji, który umożliwi precyzyjne ruch obciążenie każdego pojazdu w każdym terenie. Dadic uważa, że UE będzie dokładnie według tej technologii, które wówczas będą musiały przestrzegać i Chorwacji.
Mamy wyrzucić niepotrzebne ceny jest to, że musimy przestać jak najszybciej. Autostrad nie zostały użyte, nie wystarczy ruchu, nie ma silniejszych więzów gospodarczych strefy rozwoju wzdłuż drogi, nie ma ruchu tranzytowego między miastami, które są zbyt odległe autostrady. Zrobiliśmy to prawdopodobnie zbudowany, które są puste i mają najniższe obroty w porównaniu z większością krajów europejskich. Rocznie za pośrednictwem różnych świadczeń społecznych tracimy co najmniej miliard dolarów na autostradach. Wszystko to winieta zmianie i wszyscy byliby jazdy autostrad, które prawdopodobnie i powinno być celem. Wystarczy zapisać bezpieczeństwa ruchu tak, że wszyscy możemy zapłacić w kasie do zbierania opłat za przejazd nie robić nic - Dadic podsumowaniu."