W Chorwacji byłam tylko raz, w lipcu zeszłego roku, i od razu się zakochałam w tym kraju... Zabrał mnie tam mój Ukochany nie wiedząc, jakie ten kraj zrobi na mnie wrażenie. Piotrek był przed naszym wyjazdem w Chorwacji już trzykrotnie i wielokrotnie opowiadał mi o swoich wyjazdach, jednak same słowa nie oddają w pełni wrażeń, które można doznać tylko odwiedzając ten kraj. Człowiek chyba musi sam zetknąć się z tym przepięknym krajobrazem czy z architekturą, często sprzed wielu wieków, z zaskakująco przyjaźnie nastawionymi Chorwatami, z tym egzotycznym klimatem, żeby zrozumieć, czemu Chorwacja tak wielu ludziom łamie serca - do tego stopnia, że wracają rok po roku, czasem dokładnie w te same miejsca... Zdjęcia po części oddają to, co widzieliśmy, ale żeby złapać za serce jak to się dzieje w rzeczywistości trzeba chyba bardzo wprawnego oka i lat doświadczeń w dziedzinie fotografii. Ja jestem tylko amatorką robienia zdjęć i z niewielu zdjęć jestem zadowolona tak, by móc powiedzieć: wow!!! A takie wow!!! robiłam bardzo często mając przed oczami cudne chorwackie widoki... Czasami wręcz kończyło się bólami głowy, dosłownie... Aparat też tego nie wytrzymał, bo po powrocie do Polski wysiadł obiektyw i matryca....
Oczywiście jest wiele pięknych miejsc na świecie, które chciałabym jeszcze zobaczyć czy zwiedzić, ale gdybym miała wybrać miejsce, w którym chociaż raz w roku mogłabym odpocząć od codzienności, to wybrałabym Chorwację, a szczególnie Dalmację.
Ponieważ w tym roku w sierpniu również planujemy pojechać na wakacje do Chorwacji, więc zanim się ziszczą (jeżeli się ziszczą) nasze plany, postanowiłam zrelacjonować pokrótce naszą pierwszą wspólną wyprawę do kraju lawendy i wina...