napisał(a) Lela » 07.09.2007 14:23
Lider16 napisał(a):A że rynek próżni nie lubi to ciekaw jestem kto zapełni lukę po Słowakach? Bo sądząc po cenach biletów to puste samoloty raczej nie latały.
Wbrew pozorom chyba linia nie była tak atrakcyjna. Ceny biletów szły w górę, bo koszt przelotu za osobę jest nieco wyższy niż 200 PLN w obie strony, a więc nie mogli wszyscy kupić tak tanio. A wiele z maszyn latało z pustymi miejscami, a więc rozkład, w tym godziny lotów i liczba rejsów, był raczej dopasowany do potrzeb rynkowych. Chodzi mi o to, że nie tylko z Krakowa, ale i Pragi i Bratysławy nie udawało się zapełnić maszyn w 100%, więc raczej nie było takiego zapotrzebowania. W końcu nawet tu na tym forum pojawiło sie mnóstwo głosów, że do Chorwacji to tylko samochodem.
Moim zdaniem tego miejsca nie zapełni nikt, bo gdyby ktokolwiek mial potrzebę konkurencji, lub realizowania tej trasy, zrobiłby to już dawno. W końcu Sky wszedł do gry z tą relacją ledwo na wiosnę 2006 roku. Problem polega na tym, o czym mówił Skyeurope. W rejonie południowej Polski istnieje zbyt wiele tańszych lotnisk, żeby opłacało się inwestować w Kraków.
Istnieje jeszcze możliwość, że Sky wykorzysta inną bazę i np. zrealizuje połączenie Praga - Kraków - Split/Dubrovnik. Ale o tym dowiemy się dopiero w przyszłym roku.