Polecam artykuł w najnowszym numerze gazety „Auto Świat Poradnik) 06/2013 gdzie zebrano i wyjaśniono wszystkie przepisy dotyczące holowania przyczep.
Dwie wazne sprawy:
1.Po 19 stycznia 2013 pojawiło się nowe uprawnienie B96. Pozwala ono kierować zespołem o DMC do 4250 kg z zastrzeżeniem, że auto holujace musi mieć wyższą masę o co najmniej 33% od przyczepy. Do otrzymania uprawnienia B96 trzeba założyć profil kierowcy w wydziale komunikacji i zdać egzamin taki sam jak na B+E (nie potrzeba kończyć kursu).
2.W rubryce Q1 dowodu rejestracyjnego jest podana maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem ( ale według polskich przepisów hamulec najazdowy nie spełnia warunków). Żeby to spełnić przyczepa musiała by być wyposażona w hamulce uruchamiane z miejsca kierowcy (przyczep z takimi hamulcami do ciagniecia przez samochód osobowy nie spotykamy w Polsce). W przypadku hamulca najazdowego obowiazuje stosunek masy (DMC) pojazdu do DMC przyczepy 1,33:1. Więc przy hamulcu najazdowym nie można przekroczyć DMC przyczepy z rubryki Q1 i oprócz tego spełnić warunek 1,33:1 (który może być niższy niż wpisane DMC w rubryce Q1).