Re: Ubezpieczenie Moto-assistance
napisał(a) Thot » 14.05.2015 22:08
Czas trochę uporządkować
1) Holowanie - dodatkowo płatne - do 1000 km poza granicami PL już (w pewnym sensie nigdy, ale to kwestia dość dyskusyjna) plus bez ograniczeń w PL (niektórym wychodziło czasami blisko 2x tyle (np. do Zwardonia 1000 km a potem na Hel niewiele mniej) - już TEGO NIE MA. I w pewnym sensie nigdy nie było - a mówiąc wprost i było i... nie było.
Po prostu PZU kazało agentom mówić, że tak można holować. I wszyscy mówili. Ale jak przyszło co do czego (do zdarzenia), to PZU nie chciało płacić powyżej 1000 km. ALE... Ale klientom, którzy się odwołali od takiego postanowienia, jednak PZU zwykle dopłacało. Po prostu zapisy były bardzo NIEprecyzyjne w tej kwestii.
Z TYM ŻE - na chwilę obecną do agentów spłynęły aneksy do nowozawieranych umów, w których jasno pisze, że 1000 km i basta.
Zastosowałem kilka skrótów myślowych, ale generalnie dla zainteresowanych powinno być to czytelne co napisałem
2) Karencja jest 7 dni - ale DOTYCZY AWARII, tzn. jak po 2 dniach będziemy mieli wypadek, to assistance zadziała normalnie.
JEDNAK te 7 dni dotyczy - czytałem też odpowiednie aneksy - 7 dni od daty ZAWARCIA umowy, więc jak komuś żal tych 7 dni (w pewnym dość wąskim - ale jednak - sensie, że się jest stratnym), to można np. zawrzeć 1 czerwca ubezpieczenie z datą obowiązywania od 8 czerwca. I wtedy od 8 czerwca działa full opcja.
Generalnie radzę - w swoim dobrze pojętym interesie - czytać OWU, aneksy, a lekturę najlepiej zacząć PRZED wykupieniem ubezpieczenia, najlepiej od działu pt.: "wyłączenia odpowiedzialności".
....i oby się NIE przydało nikomu żadne assistance.