Re: Ubezpieczenie Moto-assistance
napisał(a) ruwado » 21.05.2013 18:59
Z OWU Elvia:
"POMOC ASSISTANCE
§ 8
1. Pomoc assistance obejmuje zorganizowanie i zabezpieczenie realizacji pomocy, świadczeń i usług, o których mowa w ust. 2.
2. Zakres pomocy assistance obejmuje zorganizowanie oraz pokrycie kosztów świadczeń i usług określonych poniżej:
naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia – przysługuje, gdy pojazd został unieruchomiony w następstwie awarii. Pilot Ubezpieczyciela dokonuje usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia, do kwoty nie przekraczającej równowartości 650 PLN; Koszty części zamiennych nie są objęte ubezpieczeniem.
holowanie pojazdu – przysługuje w sytuacji, w której nie jest możliwe usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia. Holowanie pojazdu przez pilota Ubezpieczyciela odbywa się do najbliższego warsztatu naprawczego, parkingu, garażu lub innego serwisu uzgodnionego przez Ubezpieczyciela z Ubezpieczonym, nie dalej jednak niż na odległość 50 kilometrów od miejsca zdarzenia, do kwoty nie przekraczającej równowartości 650 PLN. W razie holowania, ze świadczenia jest wyłączona, odpowiedzialność za kradzież, uszkodzenie lub zniszczenie bagażu, rzeczy osobistych i przedmiotów pozostawionych w pojeździe na czas holowania, oraz za kradzież lub uszkodzenie akcesoriów dodatkowych.
zakwaterowanie w hotelu dla kierowcy i pasażerów – przysługuje wówczas, gdy pojazd odholowany przez pilota Ubezpieczyciela nie może być naprawiony tego samego dnia. Centrum Operacyjne zorganizuje i pokryje koszty zakwaterowania kierowcy i pasażerów w hotelu średniej kategorii (dwu- lub trzygwiazdkowym) na okres nie przekraczający czasu naprawy pojazdu, nie dłużej jednak niż przez 3 doby, wraz z transportem do hotelu. Koszty zakwaterowania nie mogą przekroczyć równowartości 300 PLN za 1 dobę dla każdej osoby i nie obejmują kosztów wyżywienia ani żadnych innych kosztów. Ubezpieczony jest uprawniony do skorzystania tylko z jednego ze świadczeń, o których mowa w pkt. 3), 4) i 5).
kontynuacja podróży do miejsca docelowego bądź powrót do miejsca zamieszkania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – przysługuje wówczas, gdy pojazd odholowany przez pilota Ubezpieczyciela nie może być naprawiony tego samego dnia. Centrum Operacyjne organizuje i opłaca koszty podróży kierowcy i pasażerów do docelowego miejsca podróży lub do miejsca zamieszkania (na terytorium RP lub kraju zamieszkania ubezpieczonego) pociągiem, autobusem lub samolotem, jeżeli podróż pociągiem lub autobusem trwałaby dłużej niż 12 godzin; Ubezpieczony jest uprawniony do skorzystania tylko z jednego ze świadczeń, o których mowa w pkt. 3), 4) i 5).
pojazd zastępczy – przysługuje wówczas, gdy pojazd odholowany przez pilota Ubezpieczyciela nie może być naprawiony tego samego dnia. Centrum Operacyjne organizuje i opłaca wynajęcie pojazdu zastępczego klasy A na okres nie przekraczający czasu naprawy pojazdu, nie dłużej jednak niż przez 3 dni. Ubezpieczyciel nie bierze odpowiedzialności za problemy wynikłe z braku lokalnych możliwości lub zaniedbań firmy wynajmującej samochód, odpowiedzialnej za podstawienie samochodu zastępczego. W razie niemożności zapewnienia samochodu zastępczego w dniu wystąpienia awarii, Centrum Operacyjne zapewni kierowcy i pasażerom zakwaterowanie w hotelu, na warunkach zgodnych z pkt. 3). Świadczenie z tego tytułu nie obejmuje kosztów paliwa dla pojazdu zastępczego, ubezpieczenia, opłat za autostrady i innych dodatkowych opłat i kosztów (w tym podstawienia i odbioru samochodu zastępczego). Ubezpieczony jest uprawniony do skorzystania tylko z jednego ze świadczeń, o których mowa w pkt. 3), 4) i 5).
odbiór naprawionego pojazdu – jeżeli unieruchomiony pojazd został przetransportowany przy udziale Centrum Operacyjnego do warsztatu naprawczego i naprawa została zakończona, wówczas centrum operacyjne zorganizuje i pokryje koszt dojazdu po odbiór naprawionego pojazdu dla kierowcy:
– pociągiem lub autobusem wraz z kosztem transportu na dworzec i z dworca taksówką,
– samolotem wraz z kosztem transportu na dworzec i z dworca taksówką, jeżeli podróż pociągiem lub autobusem trwałaby dłużej niż 12 godzin.
usługi informacyjne – na życzenie Ubezpieczonego Centrum Operacyjne przekaże niezbędne wiadomości jego rodzinie lub pracodawcy, dokona zmian w rezerwacji hotelu, biletu lotniczego wówczas, gdy nieprzewidziane zdarzenie (choroba, strajk, wypadek, awaria) powoduje zwłokę lub zmiany w podróży Ubezpieczonego. Na życzenie Ubezpieczonego Centrum Operacyjne udziela informacji dotyczących danych teleadresowych autoryzowanych stacji obsługi, godzin ich otwarcia oraz zakresu świadczonych przez nie usług. W razie trudności językowych Centrum Operacyjne zapewnia świadczenie telefonicznych usług tłumacza (o charakterze pomocniczoinformacyjnym) przy formalnościach związanych z zaistniałymi zdarzeniami.
Pomocą assistance nie są objęte ładunki pojazdów."