Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Trasa na Istrę

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
krisb
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 04.07.2003
Trasa na Istrę

Nieprzeczytany postnapisał(a) krisb » 06.04.2011 21:03

Witam, dawno mnie tu nie było bo też ostatni raz do Cro jechałem w 2007.
Od tego czasu z tego co czytam duzo się zmieniło jesli chodzi o trasę głównie ze wzgl na Słowenię.
Sorki że truję bo pewnie jest to opisane x razy ale naprawdę nie mam czasu śledzić każdego podobnego wątku, więc prośba o nie linczowanie tylko konkretną odpowiedź:
którędy jechać od austriackiego odcinka?

Jadę do Rabac'a, jak byłem tam w 2006 to jechałem Graz-Maribor-Zagrzeb-Rijeka i brzegiem do Rabac'a a wracałem Ućką przez przejście w Rupa do Postojnej i stąd prze Ljubljanę, Maribor i wskakiwałem na starą trasę. Powrót był znacznie szybszy niż jazda TAM.

Teraz widzę troszkę się to pochrzaniło przez winiety zatem:
wykupić tę winietę pół roczną i śmigać słoweńskimi autostradami do bólu (Postojna) i potem krótki kawałek w Cro czy kombinować z objazdami darmowymi drogami w SLO + płatna cała CRO?
A może kompletnie straciłem rozeznanie i jest jeszcze jakaś altenatywa?
20PLN w tą czy w drugą nie ma znaczenia, najważniejsze jest że muszę trasę pokonać ciurkiem (14h mniej więcej powrót ostatnio, bez szaleństw).

Proszę o wyrozumiałość :) I dziękuję za wszelkie sugestie.

I odliczam bo 4 lata bez CRO to jest jakieś nieporozumienie towarzyskie, ale cóż, życie :)
RASIU
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 167
Dołączył(a): 17.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) RASIU » 06.04.2011 21:51

Nic nie kombinuj. Urlop to nie wojna ;-) Kup winietę. Polecam Ci od razu uderzyć na Niemcy i jechać bezproblemowo do celu. (Słubice->...->Monachium->Salzburg->Villach->Ljubljana->Postojna->Rabac)

Chyba, że chcesz mieć wątpliwą przyjemność jazdy polskimi "drogami" plus czeską republikę piątej kolumny ;-) Pozdrawiam!
wielbiciel
Cromaniak
Posty: 1270
Dołączył(a): 16.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) wielbiciel » 06.04.2011 22:06

Jedż słoweńską autostradą do zjazdu nr 302 na drogę nr 208 (Cmil Kal) potem Buzet, przed tunelem Ućka w prawo (dr.nr 500), trochę ok.4km wąskiej drogi na następnie ładną szeroką widokową prosto do Rabać. Wielokrotnie sprawdzone. Jest to najlepszy wjazd i wyjazd z Istrii. Żeby się przekonać o tym to należy wyjechać z Istrii ok.25 sierpnia gdy Włosi i inne nacje zachodnie kończą wakacje, to wtedy wszystkie mądrale się przekonają co znaczy fajne małe przejście przez które się jedzie a nie stoi, jak na tych wszystkich głównych trasach. Raz widziałem korek za Buje na starym i nowym odcinku. Oni stali a ja po mojemu na Buzet i bez kolejki a jechałem z Puli. POLECAM.
krisb
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 04.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) krisb » 06.04.2011 22:19

Niemcy: wiem że jeżdżą - nigdy nie próbowałem ;)
Wrocek zawsze robiłem nocą przez co startując z Poznania po 3.5h byłem w Boboszowie, Czechy to chwila, w 2001 smigałem krajówką na Brno ale ilość suszarek jakie spotkałem spowodowały że następnym (-i) razem (-ami) wybrałem wariant ołomuński - trzoszkę dalej, ale szybciej i mniej stresowo. Te trasy znam na pamięć.
Potem Mikulov, Wiedeń, Graz ... no i czasy się w Słowenii widzę zmieniły - stąd ten post.

A Niemiec nigdy nie brałem pod uwagę - fakt. Nie patrząc na routery: kilometrowo/czasowo to podobnie?
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 07.04.2011 06:55

RASIU
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 167
Dołączył(a): 17.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) RASIU » 07.04.2011 08:27

Ok. 1400 km (prawie same autobahny), czas przejazdu ok 12 h.
Pepe12345
zbanowany
Posty: 328
Dołączył(a): 19.07.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Pepe12345 » 07.04.2011 08:44

Trzeba się trzymać jednej zasady- jak najkrócej jechać w Polsce, a za granicą- jak najwięcej autostradami. Nawet kosztem dołożenia tych 100-150 km. I tak będziesz szybciej niż tłukąc się podrzędnymi dróżkami o nawet średnim natężeniu ruchu. O zmęczeniu już nie wspomnę...
RASIU
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 167
Dołączył(a): 17.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) RASIU » 07.04.2011 08:48

Pepe12345 napisał(a):Trzeba się trzymać jednej zasady- jak najkrócej jechać w Polsce, a za granicą- jak najwięcej autostradami. Nawet kosztem dołożenia tych 100-150 km. I tak będziesz szybciej niż tłukąc się podrzędnymi dróżkami o nawet średnim natężeniu ruchu. O zmęczeniu już nie wspomnę...


Dokładnie, szkłem tyłka nie utrzesz...
sezamek1
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 104
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) sezamek1 » 07.04.2011 14:15

Kolega Krisb napisał:

"Jadę do Rabac'a, jak byłem tam w 2006 to jechałem Graz-Maribor-Zagrzeb-Rijeka i brzegiem do Rabac'a a wracałem Ućką przez przejście w Rupa do Postojnej i stąd prze Ljubljanę, Maribor i wskakiwałem na starą trasę. Powrót był znacznie szybszy niż jazda TAM".

Opisz proszę odcinek od przejścia granicznego chorwacko-słoweńskiego w Rupa do węzła Postojna na autostradzie A1 w Słoweni.
- Ile należy sobie zarezerwować czasu na przejechanie tego odcinka?
- Czy na tym odcinku tworzą się korki, szczególnie na odcinkach przechodzących przez miejscowości?
- Jaki jest stan nawierzchni, czy były tam dziury?
- Jak oceniasz przepustowość przejścia w Rupa?
- Czy w poniedziałek ok. 12.00 w dzień tworzą się na tym przejściu korki?

Ja jadę w lipcu do Baśki na wyspie Krk, poprzednio byłem w miejscowości Pag na wyspie Pag koło Zadaru i do Chorwacji wjechałem przez przejście Letenye - granica chorwacko-węgierska.
krisb
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 04.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) krisb » 07.04.2011 19:23

sezamek1 napisał(a):Opisz proszę odcinek od przejścia granicznego chorwacko-słoweńskiego w Rupa do węzła Postojna na autostradzie A1 w Słoweni.
- Ile należy sobie zarezerwować czasu na przejechanie tego odcinka?
- Czy na tym odcinku tworzą się korki, szczególnie na odcinkach przechodzących przez miejscowości?
- Jaki jest stan nawierzchni, czy były tam dziury?
- Jak oceniasz przepustowość przejścia w Rupa?
- Czy w poniedziałek ok. 12.00 w dzień tworzą się na tym przejściu korki?


to było 5 lat tamu więc sytuacja mogła się zmienić diametralnie, poza tym z pamięcią już chyba nie najlepiej :lol:
Wydaje mi się że jechałem ok.1-1.5h, normalna słoweńska krajówka czyli 60-100, malownicze miasteczka, dużo zieleni -> podziwiasz krajobrazy.
Myślę że jakby były dziury będące utrapieniem dla mojego samochodu to bym tego wariantu w tym roku nie rozważał, samo przejście wówczas to praktycznie z punktu: wjechałem, odprawa i do widzenia. A była to sobota 08.07.2006 ok.17:00-18:00, jak jest teraz nie wiem ale korki jakie były na autostradzie w Cro koło Rijeki, Zagrzebia, i samo przejście w Macelj spowodowały sprawdzenie drogi powrotnej przez Rupę - nie żałowałem, o ile dobrze pamiętam wracałem szybciej o jakieś 2-3h.

Dzięki wszystkim za sugestie, zwłaszcza za gotowca FUX'a. Teraz będzie czas na analizy :)
tommyl
Odkrywca
Posty: 110
Dołączył(a): 20.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) tommyl » 07.04.2011 19:31

Witam,

oto moja trasa:

Kraków-Zwardoń-Zilina-Bratislava-Wiedeń-Graz-Maribor-Ljubliana-Kozina-Socerga przejście 208/201-Buzet-Motovun-Sveti Lovrec-Brajkovici-Rovinj

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... f66fc3dd5e

1001km
koszt 550 zł w jedną stronę (winiety+paliwo średnie spalanie 8l)
czas 11h40 min + 2h postoju
Ostatnio edytowano 13.04.2011 19:29 przez tommyl, łącznie edytowano 2 razy
Rhcp15
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 18.07.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rhcp15 » 07.04.2011 20:21

Polecam trasę pokazaną w poście wyżej - jechaliśmy nią dwa lata temu - szybko i przyjemnie po autostradach. Z tego co pamiętam około 12h. Nie warto oszczędzać stówy czy dwóch a wlec się dwa dni ;) po wspaniałych nie płatnych drogach.

Pozdro
kammaj
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 200
Dołączył(a): 22.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) kammaj » 08.04.2011 10:46

Przyłączam się do polecających trasę przez Niemcy. Jechałem w zeszłym roku. Z Poznania na Berlin, potem Regensburg, Graz, Maribor, Zagrzeb, Primosten. Myślałem, że będę musiał nocować żeby odpocząć ale nie miało mnie co zmęczyć i prułem do samej Chorwacji. Dopiero tam dłuższa przerwa ale tylko ze względu na to, że byłbym na miejscu za wcześnie. W tym roku wybieram się na Istrię chyba do Vrsaru i na 100% pojadę przez Niemcy.
gomez
Podróżnik
Posty: 17
Dołączył(a): 09.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) gomez » 09.04.2011 18:33

witam

zaplanowałem wyjazd do Opatija na 28 kwietnia :)
czytam z uwagą wasze posty i zdecydowałem że jadę przez Niemcy potem Austria, Słowenia i prosto do celu.

Automapa pokazuje że to będzie najlepsza trasa. zakup winiet to nie problem w końcu nie ma co sobie żałować na komforcie jazdy

chętnie pojadę jeszcze z kimś żeby było raźniej :)
RASIU
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 167
Dołączył(a): 17.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) RASIU » 09.04.2011 18:50

Jedź miesiąc później, to razem wyruszymy;)
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone