Przede wszystkim witam się.
W połowie lipca wybieram się na swoją debiutancką trasę do Chorwacji.
Chciałbym pojechać następującą trasą:
Łódź - Korbielów - Banska - Budapeszt - Szekszard - Osijek - Zenica (lub Tuzla) - Sarajewo - Mostar (lub trasami M18/M20) - Dubrovnik
I teraz pytanie które z wariantów wybrać - Zenica czy Tuzla i potem Mostar czy trasa M18/M20.
Które warianty będą lepsze pod kątem czasu przejazdu i występowania lub nie stacji LPG. Z tego co znalazłem na forum problem z LPG będzie w BiH, a jak to wygląda na trasie M18/M20. Gdzie najlepiej tankować LPG biorąc pod uwagę niedużą butlę (na jakieś 270-280 km).
Przy okazji dopytam jeszcze o opłaty za przejazd.
Czy dobrze mi się wydaje że jadąc przez Słowacje z Korbielowa do Banskiej i dalej do przejścia w Sahy jedynym płatnym odcinkiem jest fragment Banska - Zvolen? Jeśli tak to czy jest sens ominąć jakoś ten fragment (jeśli mam dobrą mapę to można chyba objechać ten odcinek drogą 69) czy dać sobie spokój kupić winietę i jechać normalnie?
Czy dobrze widzę że jadąc przez Węgry z Sahy drogą 2/2a do Budapesztu i potem 6>E73>56 także omijam wszystkie płatne odcinki czyli nie muszę kupować winiety?
Pozdrawiam