Proszę o wszelkie informacje o trasie Klagenfurt-Kranj przez Loibltunnel np. czas przejazdu, stopień trudności i inne przydatne rzeczy.
Pzdr
liwan napisał(a): można wogóle nie wjechać w Austrii na autostradę i legalnie nie płacić winietki (choć to mniej niż 9 Euro zdaje się), co niektórzy ze wschodnich rejonów mogą brać pod uwagę. Tak było 4 lata temu -może ktoś wie czy tak zostało?
Alek70 napisał(a):Podczepię się pod temat, bo pytanie dotyczy tego odcinka a konkretnie zjazdu z autostrady w Klagenfurcie, chcę jechać przez Loibl-tunnel wiele osób pisze o możliwości pobłądzenia ponieważ oznakowanie promuje jazdę przez platny tunel Karawanken więc chaciałbym zapytać czy jadąc autostradą są drogowskazy kierujące na przełęcz Loibl czy nie, jak to naprawdę wygląda z tymi oznaczeniami?
liwan napisał(a):Jechałem przez tą przełęcz dwukrotnie, ale w drodze powrotnej. Kawałek podjazdu jest bardzo stromy(chyba 28%), ale najsłabsze auta na jedynce powinny podjechać. Zjazd w stronę klagenfurtu jest nieco łagodniejszy (chyba 24%), trzeba zjeżdzać mniej więcej na trójce, choć chwilę i na dwójce. Przepraszam za tą podstawową podpowiedź, ale część kierowców zjeżdża na wyższych biegach, mocno się wspomagając hamulcem, a to grozi przecież zagotowaniem płynu hamulcowego i ...bęc .Dalej przejeżdżałem przez Klagenfurt na St.Veit i Scheifling(droga 83) i następnie już łatwo na Wiedeń trasą S36 i S6. Drogi te to praktycznie autostrady, a ponieważ jest tędy nieco bliżej niż przez Graz, to warto rozważyć tą trasę, szczególnie teraz gdy jak piszecie autostrada do Grazu jest rozkopana. Jadąc nie przez Wiedeń, a bokiem na Eisenstadt i potem na Bratysławę, można wogóle nie wjechać w Austrii na autostradę i legalnie nie płacić winietki (choć to mniej niż 9 Euro zdaje się), co niektórzy ze wschodnich rejonów mogą brać pod uwagę. Tak było 4 lata temu -może ktoś wie czy tak zostało?
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi