Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
dids76
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8098
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 11.04.2018 14:24

Hercklekot napisał(a):Jeżdżę często przez Słowację i tam nie ma przebacz - czy to na autostradzie czy to w zabudowanym. Ja nie pozwalam sobie na żadne odstępstwa od ograniczeń i pokuty mnie omijają. Słowacy jakoś nie pałają do nas szczególną miłością i znam przypadki, że próba uniknięcia mandatu poprzez zaproponowanie łapówy skończyła się w sądzie.

Nie wiem czy to od miłości zależy, czy standardowo się "obcych" łapie :oczko_usmiech: :mrgreen:
Kiedyś widziałem taką scenkę na naszej A4: Jechało kilka samochodów równą prędkością 140km/h, było ograniczenie do 120 i zaraz potem do 100km/h. Oczywiście cała grupka jechała dalej 140km/h. W tej grupce było jedno auto na czeskich rejestracjach. Zgadnij kogo policja zatrzymała? :oczko_usmiech: :mrgreen:
Hercklekot
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1270
Dołączył(a): 23.10.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Hercklekot » 11.04.2018 18:07

Masz rację, Mariusz, ale u mnie subiektywnie Słowacy są najbardziej "podpadnięci", jakoś mi nie dane trafiać na sympatycznych, nawet na roku na studiach najmniej równy koleś był Słowakiem :wink:. A co do Policji, to są okropnie restrykcyjni, doświadczyłem tego kiedyś jadąc z przyczepką z towarem - dopieprzali się do wszystkiego: światełka, nie tak jak trzeba zabezpieczony ładunek etc. Nie lubię i już...
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2298
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 12.04.2018 08:06

Ograniczeń lepiej przestrzegać, wiadomo. Przekroczysz o ponad 10 km/h - trochę się prosisz o pokutę, wiadomo.

Problemem są ograniczenia prędkości na autostradzie, w miejscach prowadzonych robót, itp. Często znaki stoją, na drodze nic się nie dzieje (widać początek i koniec ograniczenia), wszyscy grzeją równo, a tu nagle zonk i wyskakują niebiescy, często nieoznakowani. Zresztą nie tylko na Słowacji, w Austrii też (choć tam częściej występują ukryte fotoradary). Na słowackiej D1 lubią stać przy wyjeździe z odpocivadla Sverepec.
Snajperov
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 12.04.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) Snajperov » 13.04.2018 16:38

Na małych drogach i w miastach wszędzie na świecie jest przypal, zwłaszcza w Polsce gdzie łatwo można stracić dokument. O ile lubię przy dobrych warunkach na prostej drodze przekroczyc 130, to uważam, że to dobrze, bo śmiertelność pieszych powyzej 50 rosnie bardzo szybko do 1.

Reasumując interesujące są autostrady:
Słowacja 130 licznikowe i nic więcej? :(
Węgry ??
Chorwacja były głosy tutaj, że do 150 (+20)

Ile byście dali Polsce?
Wczoraj wyprzedzałem na krajówce (ekspres) radiowóz 160kmh, nie zainteresowali się.
bezrobotny500
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 189
Dołączył(a): 25.03.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) bezrobotny500 » 13.04.2018 16:46

Snajperov napisał(a):Ile byście dali Polsce?
Wczoraj wyprzedzałem na krajówce (ekspres) radiowóz 160kmh, nie zainteresowali się.


Może się i zainteresowali ale jak radiowóz bez wideorejestratora to możesz i 300 jadąc ich wyprzedzić i na zainteresowaniu się skończy
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 13.04.2018 17:25

Prędkość licznikowa nijak się ma do rzeczywistej: jeden przy 130 km/h będzie miał rzeczywistej prędkości np. 118 km/h, a drugi - 129 km/h.
A radar mierzy rzeczywistą, a nie licznikową (stacjonarny, bo mobilny to inna historia).
lechocz
Cromaniak
Posty: 607
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 13.04.2018 19:28

Thot napisał(a):Prędkość licznikowa nijak się ma do rzeczywistej: jeden przy 130 km/h będzie miał rzeczywistej prędkości np. 118 km/h, a drugi - 129 km/h.
A radar mierzy rzeczywistą, a nie licznikową (stacjonarny, bo mobilny to inna historia).


Prędkość licznikowa do rzeczywistej nie ma się nijak lecz jest ściśle określona odpowiednimi uregulowaniami prawnymi.

Żaden samochód, przy prędkości licznikowej 130 km/h nie będzie miał prędkości rzeczywistej 129 km/h.

Jest to uregulowane specjalnymi przepisami. Każdy samochód musi wskazywać na liczniku prędkość większą od rzeczywistej. I to w ściśle określonym przedziale.

Oczywiście przy założeniu, ze pojazd ma założone opony o rozmiarze przewidzianych w dokumentach homologacyjnych, bez żadnych kombinacji z zakładaniem opon o 2 lub 3 rozmiary większe, jak to widać niekiedy na drogach u co poniektórych nawiedzonych "dizajnerów" oraz bez żadnych przeróbek układu pomiarowego wskazującego prędkość licznikową.

Notabene, ten temat był już poruszany bardzo dokładnie w jednym z wątków dyskusyjnych.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 13.04.2018 19:41

To powiedz to jednemu pojazdowi, którym jeździłem - błąd jest dokładnie o 1 km/h. Zawsze. I spełnia(!) to warunki ustawowe. O co Ci chodzi w sumie, bo sam sobie jakby zaprzeczasz?
Jeden samochód ma błąd stały w km/h - a drugi procentowy. Ot, i cała filozofia.
Filozofia zgodna z przepisami.

P.S. A tak w sumie to o co Ci chodziło?
lechocz
Cromaniak
Posty: 607
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 13.04.2018 22:15

Thot napisał(a):To powiedz to jednemu pojazdowi, którym jeździłem - błąd jest dokładnie o 1 km/h. Zawsze. I spełnia(!) to warunki ustawowe. O co Ci chodzi w sumie, bo sam sobie jakby zaprzeczasz?
Jeden samochód ma błąd stały w km/h - a drugi procentowy. Ot, i cała filozofia.
Filozofia zgodna z przepisami.

P.S. A tak w sumie to o co Ci chodziło?



Cudów nie ma. Każdy samochód musi mieć fabrycznie zamontowany licznik wskazujący o co najmniej kilka procent prędkość większą od rzeczywistej. Takie są przepisy i wymogi homologacji.

Prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być większa niż prędkość rzeczywista (V2). Jest nawet określony specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji.

0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

P.S. A tak w sumie to chodziło mi o to, że ja tego nie wymyśliłem. Po prostu tak jest określone w konkretnych przepisach. Liczniki muszą zawyżać prędkość. Inaczej pojazd nie otrzyma homologacji. I tyle. Niczego nie udowadniam. Stwierdzam fakt.;-)
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 13.04.2018 22:47

Ja też stwierdzam fakt, że jedno z aut którymi jeździłem ma stały błąd 1 km/h. I tyle.
Inne mają procentowy - niektóre dość duży, bo nawet 8%.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 13.04.2018 23:16

Astra 2002 rok różnica przy 140 km/h -4 km/h, Zafira 2013 13 km/h. Volvo V40 1997 jak w mordę strzelił ile na zegarze tyle na navi. Niedługo vany 1,0 będą cisły 250. :mrgreen:
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5247
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 14.04.2018 06:16

Kolego lechocz,
jeśli wzór, który przedstawiłeś jest prawidłowy
lechocz napisał(a):0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
to poniższe stwierdzenie jest bzdurą:
lechocz napisał(a):Każdy samochód musi mieć fabrycznie zamontowany licznik wskazujący o co najmniej kilka procent prędkość większą od rzeczywistej. Takie są przepisy i wymogi homologacji.
Prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być większa niż prędkość rzeczywista (V2)

lechocz napisał(a):P.S. A tak w sumie to chodziło mi o to, że ja tego nie wymyśliłem. Po prostu tak jest określone w konkretnych przepisach. Liczniki muszą zawyżać prędkość. Inaczej pojazd nie otrzyma homologacji. I tyle. Niczego nie udowadniam. Stwierdzam fakt.;-)

Dlaczego twierdzę, że to bzdury?
Ano zajmijmy się wzorem, zakładając, że jest 1:1 przeniesiony tu ze źródła i nie zawiera błędów.
Matematyki się nie interpretuje, z matematyką się nie dyskutuje...
Wzór jest nierównością, którą można rozłożyć na 2 człony powiązane ze sobą przy pomocy "i" (and).
Pierwszy człon:
0 ≤ V1 – V2
Drugi człon:
V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
Już pierwszy człon kończy dyskusję z argumentami kolegi lechocz'a.
Mówi on, że różnica prędkości ma być większa lub równa zero.
Ten, może dla niektórych niezrozumiały, symbol: "" oznacza, że lewa strona może być mniejsza lub równa prawej stronie, a prawa strona większa lub równa lewej stronie.
Drugi człon jest tu nieistotny, ale gwoli rzetelności:
różnica ma być mniejsza lub równa sumie 10% z V2 i 4 kmh.

Jeśli pierwszy człon wzoru mówi mi, że różnica może wynosić 0 (zero),
które to zero spełnia również warunek prawej strony nierówności (jest mniejsze od sumy...),
to jak ma się to do użytego czasownika "musieć" w wielu jego odmianach?

lechocz napisał(a):Jest nawet określony specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji.
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Samochód z licznikiem pokazującym idealnie, czyli V1 - V2 = 0 ,
według wzoru spełnia warunki homologacji.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 14.04.2018 08:38

Szacun dla boboo - nie chciało mi się tak długiego wywodu pisać. Szacun za chęci - no i wiedzę, bo nie każdy tyle wie.
Tak jak nie każdy wie, co pisze... niestety.
Dopowiem tylko, że dokładne wskazanie co do joty jest o tyle trudniejsze dla producenta (koszty) niż wskazanie zaniżone, że mało jest pojazdów, które wskazują dokładnie lub jak wspomniany przeze mnie i kiedyś używany Citröen C4 Grand Picasso poprzedniej generacji, że zaniżał zawsze i równo o 1 km/h.
Teraz jeżdżę Toyką, która błąd ma kolosalny bodaj na poziomie ok. 8%.
lechocz
Cromaniak
Posty: 607
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 14.04.2018 08:46

boboo napisał(a):Kolego lechocz,
jeśli wzór, który przedstawiłeś jest prawidłowy
lechocz napisał(a):0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
to poniższe stwierdzenie jest bzdurą:
lechocz napisał(a):Każdy samochód musi mieć fabrycznie zamontowany licznik wskazujący o co najmniej kilka procent prędkość większą od rzeczywistej. Takie są przepisy i wymogi homologacji.
Prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być większa niż prędkość rzeczywista (V2)

lechocz napisał(a):P.S. A tak w sumie to chodziło mi o to, że ja tego nie wymyśliłem. Po prostu tak jest określone w konkretnych przepisach. Liczniki muszą zawyżać prędkość. Inaczej pojazd nie otrzyma homologacji. I tyle. Niczego nie udowadniam. Stwierdzam fakt.;-)

Dlaczego twierdzę, że to bzdury?
Ano zajmijmy się wzorem, zakładając, że jest 1:1 przeniesiony tu ze źródła i nie zawiera błędów.
Matematyki się nie interpretuje, z matematyką się nie dyskutuje...
Wzór jest nierównością, którą można rozłożyć na 2 człony powiązane ze sobą przy pomocy "i" (and).
Pierwszy człon:
0 ≤ V1 – V2
Drugi człon:
V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
Już pierwszy człon kończy dyskusję z argumentami kolegi lechocz'a.
Mówi on, że różnica prędkości ma być większa lub równa zero.
Ten, może dla niektórych niezrozumiały, symbol: "" oznacza, że lewa strona może być mniejsza lub równa prawej stronie, a prawa strona większa lub równa lewej stronie.
Drugi człon jest tu nieistotny, ale gwoli rzetelności:
różnica ma być mniejsza lub równa sumie 10% z V2 i 4 kmh.

Jeśli pierwszy człon wzoru mówi mi, że różnica może wynosić 0 (zero),
które to zero spełnia również warunek prawej strony nierówności (jest mniejsze od sumy...),
to jak ma się to do użytego czasownika "musieć" w wielu jego odmianach?

lechocz napisał(a):Jest nawet określony specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji.
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Samochód z licznikiem pokazującym idealnie, czyli V1 - V2 = 0 ,
według wzoru spełnia warunki homologacji.


O kurna!!! Ale wywód uniwersytecki!!!! Wielki szacun!!!!

Przecież napisałem,że niczego nie udowadniam!

W/w wzór ściągnąłem ze strony internetowej z dyrektuwami UE i nie zagłębiałem się w dociekanie co do jego zasadności czy poprawności.

Odpowiedziałem jedynie na twierdzenie kolego Thot: "...Prędkość licznikowa nijak się ma do rzeczywistej...".

A ty piszesz tak, jak gdybyś, podejrzewał mnie o to, że na potrzeby niniejszej dyskusji samodzielnie spłodziłem tenze wzór aby komuś cokolwiek udowadniać.

Jak dla mnie jedno jest ważne i wynika to jasno z treści odpowiednich dyrektyw UE:
- samochód aby uzyskać homologację MUSI posiadac licznik zawyżający prędkość licznikową w stosunku do prędkości rzeczywistej.

Koniec kropka.

A czy tobie sie to podoba czy też nie, to mi to tito.

Bo mnie osobiście to zwisa apostolskim kalafiorem jak mawiał niegdyś pewien mądry człowiek.

A tak na marginesie. Polecam lekturę materiałów dotyczących czynników jakie mają wpływ na prękość rzeczywista pojazdu w stosunku do parametrów homologacyjnych. Wynika z nich, że nawet nie zmiana opon na inne lecz chociażby minimalne wachania ciśnienia w ogumieniu lub, nie tak duże nawet zużycie bieżnika, ma wpływ na prędkość liczoną w procentach. I stąd być może biorą sie te różnice o których ludzie piszą.

Poza tym to, posiadam Opla Zafirę z 2012 roku. W moim przypadku, o czym juz pisałem na tymże forum, na oponach homologacyjnych oraz bedż jakijkolwiek ingerencji, przekłamanie licznika, w zależności od prędkości wynosi od 10%= - 4km/h przy prędkości licznikowej 40km/h do 6% = - 7 km/h przy prędkości licznikowej 130 km/h.

Natomiast Kolega Rysio pisze o różnicy 13 km/h w przypadku Zafiry.

Uważam, że takie przykłady dokładnie pokazują, że wiele czynników ma wpływ na wskazania licznika do predkości rzeczywistej. Więc może się zdarzyc i tak, że w niektórych pojazdach wskazania licznika bedą w pełni zgodne ze wskazaniami GPS.
Ostatnio edytowano 14.04.2018 09:04 przez lechocz, łącznie edytowano 1 raz
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5247
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 14.04.2018 09:01

lechocz napisał(a):Jak dla mnie jedno jest ważne i wynika to jasno z treści odpowiednich dyrektyw UE:
- samochód aby uzyskać homologację MUSI posiadac licznik zawyżający prędkość licznikową w stosunku do prędkości rzeczywistej.
Koniec kropka.
Czy możesz podać linka do tej dyrektywy?
Bo ja Ci tu podam linka (ale może to nie jest to):
http://www.lex.pl/serial-akt/-/akt/dz-u ... 010-120-40
Punkt 5.3
5.3. Wskazywana prędkość nie może być mniejsza od rzeczywistej prędkości pojazdu. W momencie osiągnięcia prędkości badania określonych w punkcie 5.2.5 powyżej, zależność między prędkością wskazywaną na tarczy prędkościomierza (V1) a prędkością rzeczywistą (V2) jest następująca:
0 ≤ (V1- V2) ≤ 0,1 V2+ 4 km/h

Zauważasz różnicę między ustawowym: "nie może być mniejsza",
a Twoim: "MUSI posiadac licznik zawyżający prędkość..."
???

Jeśli nie, to... nie jest mi przykro.
Przywykłem.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach - strona 4
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone
Jakie dane przetwarzamy i w jakim celu?

Serwis internetowy Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje pliki cookie i pokrewne technologie, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów (np. utrzymują sesję użytkownika). Ponadto, pliki cookie mogą być założone i wraz z innymi metodami zbierania preferencji wykorzystywane przez naszych zaufanych partnerów w celu wyświetlenia Ci reklam spersonalizowanych oraz do celów statystycznych. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookie i treści spersonalizowane, możesz jednakże wyłączyć niektóre z plików cookies. Ewentualnie, możesz wyłączyć pliki cookie w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Jeśli masz u nas konto, możemy również przetwarzać wprowadzone przez Ciebie dane, które zostały zapisane w Twoim profilu (e-mail oraz nick użytkownika są niezbędne do posiadania konta, pozostałe dane są wprowadzane dobrowolnie). Nie musisz się jednak martwić, jakiekolwiek dane wprowadzone przez Ciebie do bazy cro.pl nie będą bez Twojej zgody przekazane innym podmiotom (poza sytuacjami, które są wymagane przez prawo) i służą jedynie do korzystania z serwisu cro.pl. Nie odsprzedamy więc Twojego e-maila ani innej zapisanej w profilu danej żadnemu zewnętrznemu podmiotowi. Szczegółowe informacje znajdziesz w polityce prywatności oraz Regulaminie.

akceptuję, przejdź do serwisu
ustawienia cookies