Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 17.04.2018 09:05

Habanero napisał(a):A jest jakaś hierarchia, czy lekki sarkazm wyczuwam :?:


Ja i sarkazm ? :mrgreen: w życiu :) no gdybym napisał "najgówniejszy" to byłby sarkazm :) :papa:

p.s. pewnikiem hierarchia jest :)
Snajperov
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 12.04.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) Snajperov » 17.04.2018 09:27

Proponuje jeszcze posprzatac caly off topic, lacznie z moimi dygresjami. Zglaszam sie do tego zadania na ochotnika.
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 17.04.2018 09:34

Snajperov napisał(a):Proponuje jeszcze posprzatac caly off topic, lacznie z moimi dygresjami. Zglaszam sie do tego zadania na ochotnika.

raczej za karę ...
kojacek
Cromaniak
Posty: 858
Dołączył(a): 29.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kojacek » 17.04.2018 21:39

Snajperov napisał(a):Cos sie jednak tutaj dowiedzialem, za co osobom mowiacym na temat serdecznie dziekuje.
Swoje poszukiwania kontynuuje na innych forach.

OT cd ;)
auto zeby uzyskac homologacje musi miec swiatla, lusterka, (...), blokade do 250
Wiem co to znaczy ile fabryka dala. Jednym dala 140, innym 180, 220... albo 407.
Przypominam ze cywilne opony maja raczej specyfikacje do 240. Wiem ze sa i W do 300, ale nigdy takich nie posiadalem.

PS. ahh Ci "niemadrzy" niemcy, francuzi i czesc austriakow... jak oni moga produkowac auta segmentu E i jezdzic te 160-180 po autostradach... (czesto legalnie)

Miałem już nie pisać, ale jednak ;)
Indeks W to 270km/h a 300 to Y, przynajmniej tak to wynika z informacji jakie znalazłem na pewnym portalu oponiarskim.
Nie trzeba mieć nie wiem jakiego samochodu, aby na kołach pojawiły się opony z wyższym indeksem, ale to inna sprawa.
I powtórzę, pytanie o to, o ile można przekraczać jest niemal typu "co mogę próbować wynieść ze sklepu, aby nie trafić do więzienia"? Wiem, mocno przerysowane, ale w podobnym kierunku.
PS Niemcy, Francuzi. Może ich nie lubisz, ale zasady są takie, że te wyrazy należy pisać wielką literą.
Snajperov
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 12.04.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) Snajperov » 19.04.2018 11:15

Źle to rozumiesz. Jak zalamac prawo kazdy z nas wie (nacisnac mocniej pedal gazu), nie rozmawiamy tutaj o tym. (Pomijam fakt, ze planowanie wykroczenia, nawet publicznie to nie jest przestępstwo. To nie planowanie zabójstwa).

Rozmawiamy tutaj o tolerancji przekroczenia predkosci.
Posłużę się pewna analogia; w wielu krajach np marihuana jest nielegalna (aby moc sadzić dilerów) ale społeczeństwo i policja w praktyce to toleruje. Policja mimo nielegalności, nie podejmuje interwencji pojedynczych osób palących np przed pubem. Nie jest to akceptowane, ale tolerowane. Słowo tolerancja w ostatnich czasach w europie próbowano wypaczyć, ale trzymajmy się semantyki.
Nadal jazda 140-160 to wykroczenie wbrew prawu panstw, o ktorych rozmawiamy i nikt tutaj nie ma co do tego watpliwosci.

Tematem wymiany poglądów nie jest łamanie prawa tylko poziom tolerancji, podejscia do egzekwowania prawa w poszczegolnych krajach i praktyki lokalnej policji.
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 19.04.2018 11:33

Snajperov napisał(a):Źle to rozumiesz. Jak zalamac prawo kazdy z nas wie (nacisnac mocniej pedal gazu), nie rozmawiamy tutaj o tym. (Pomijam fakt, ze planowanie wykroczenia, nawet publicznie to nie jest przestępstwo. To nie planowanie zabójstwa).

Rozmawiamy tutaj o tolerancji przekroczenia predkosci.
Posłużę się pewna analogia; w wielu krajach np marihuana jest nielegalna (aby moc sadzić dilerów) ale społeczeństwo i policja w praktyce to toleruje. Policja mimo nielegalności, nie podejmuje interwencji pojedynczych osób palących np przed pubem. Nie jest to akceptowane, ale tolerowane. Słowo tolerancja w ostatnich czasach w europie próbowano wypaczyć, ale trzymajmy się semantyki.
Nadal jazda 140-160 to wykroczenie wbrew prawu panstw, o ktorych rozmawiamy i nikt tutaj nie ma co do tego watpliwosci.

Tematem wymiany poglądów nie jest łamanie prawa tylko poziom tolerancji, podejscia do egzekwowania prawa w poszczegolnych krajach i praktyki lokalnej policji.


coś napisałem ale usunąłem ... tak się zastanawiam czy ty wiesz co piszesz ? Wątpię 8O Przepisy prawa to są przepisy prawa i oby Cię łapali za każde 5km/h więcej niż masz na liczniku ! bo stwarzasz lub zamierzasz stworzyć zagrożenie dla innych i nie mydl oczu żadną tolerancją !


p.s. jak widać masz lekceważący stosunek do norm prawnych ! jeżeli Ci nie pasuje przenieś się do innego kraju gdzie jest wyższa tolerancja lub jeździj do takich. pewnie tam też 200km/h będzie mało i nie będzie Ci odpowiadać !


p.s. 2 8O Prawo jest po to żeby sądzić dilerów ! ??? a ja głupi/naiwny sądziłem, że po to by chronić zdrowie i życie członków własnego społeczeństwa 8O
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2295
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 20.04.2018 08:23

bluesman napisał(a):p.s. 2 8O Prawo jest po to żeby sądzić dilerów ! ??? a ja głupi/naiwny sądziłem, że po to by chronić zdrowie i życie członków własnego społeczeństwa 8O


Przed czym? Przed "szkodliwym" wpływem THC :?: :!: Czy widzisz, co piszesz? Kolega Snajperov całkiem logicznie uzasadnia swoje dociekania, a ty jedziesz tefauenem/tefaupem* :roll:

*niepotrzebne skreślić, zależnie od preferowanej opcji
Tomcroek
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 101
Dołączył(a): 06.02.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tomcroek » 01.05.2018 14:23

Oto przykład tolerancji z mojego doświadczenia.
Jechałem w 2017r. na Woodstock w Kostrzynie przez Niemcy. W małej miejscowości (nie pamiętam nazwy) w obszarze zabudowanym błysnął mi fotoradar. Trochę się zdziwiłem (jechałem wolno, było trochę z górki a fotoradar stał tuż za zakrętem), ale po powrocie sprawdziłem odczyt z kamerki i było równo 60 km/h (na 50). Po ok. 2-3 tygodniach przyszedł zwykłym listem mandat (w tym zdjęcie kierowcy i rejestracji). Z opisu wynikało, że zmierzono tak jak na mojej kamerce 60 km/h czyli przekroczenie o 10 km/h, ale ze względu na tolerancję możliwego błędu urządzenia przyjęto przekroczenie o 7 km/h. Koszt mandatu 15 euro - przelałem na wskazane konto.
Na trasie do i z Chorwacji nigdy mandatu nie zapłaciłem (a jeżdżę od ponad 10 lat) i niech tak zostanie.
Dla mnie oszczędność godziny czy dwóch na 1200 czy 1500 km wynikająca z przekraczania ograniczeń nie ma sensu.
Poza tym nie pamiętam kiedy dostałem poprzedni mandat (przed Woodstockowym), w całym życiu może było ich z 5 a jeżdżę ponad 30 lat.
Pozdrawiam
spragniony spokoju
Globtroter
Posty: 33
Dołączył(a): 08.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) spragniony spokoju » 02.05.2018 21:24

To przykład z moich bogatych doświadczeń na drogach Szwecji. Tolerancji tutaj po prostu nie ma i jeśli jest ograniczenie do 10 lub 30 (obok szkoły) to lepiej żebyś jechał odpowiednio 8 i 28 , bo za 13 i 33 to powód do zatrzymania przez Policję. Nikogo nie obchodzi jaką prędkość pokazuje Twój samochód i nie ma żadnej dyskusji. W rejonie szkoły za przekroczenie o 10 km/h prawo jazdy zostanie zatrzymane na 3 miesiące - za pierwszym razem. Znajoma za dwukrotne przekroczenie (jechała 62 na ograniczeniu do 30 obok szkoły) straciła prawo jazdy DOŻYWOTNIO.
Samochody jadące szybciej niż inne bardzo rzucają się w oczy i bardzo często są zatrzymywane przez nieoznakowane samochody i motocykle policji, których jest bardzo dużo. Ja sam zostałem zatrzymany przez nieoznakowany motocykl prowadzony przez policjanta przebranego za robotnika budowlanego - powodem była zasłonięta litera rejestracji (skaner nie mógł sprawdzić ubezpieczenia).
Jeśli zostanie zatrzymany kierujący pod wpływem alkoholu, od razu jest skuwany w kajdanki i aresztowany. Jeszcze gorzej gdy okaże się że coś brał, bo wtedy po zakończeniu przymusowej kuracji na jego koszt przez następne 10 lat będzie musiał regularnie badać się na obecność narkotyków.
edit - Jeszcze o fotoradarach. Na drogach - powiedzmy lokalnych - są ustawione co 7-10 km. Na autostradach nie ma ich wcale. W samym Sztokholmie jest tylko jeden, ale nie dla samochodów tylko dla pociągów...
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2295
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 07.05.2018 09:23

To powyżej to jak raport z oblężonego miasta (kraju). Serio, aż się odechciewa wszystkiego...
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5070
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 07.05.2018 09:37

W Niemczech na ~19.000 samochodów przypada 1 trup.
(63 miliony aut, 3177 trupów)
Z kolei jeśli chodzi o broń palną: 1 trup na ~150.000 pukawek.
(to dane za 2017)

Jeśli pójdę ulicą i postrzelam na wiwat, szybko zakończy się to kajdankami i dożywotnim odebraniem pozwolenia.
I nikt nie będzie brzęczał o "oblężonym mieście", tylko publika odprowadzi mnie... oklaskami dla policji.

Dlaczego wymóg przestrzegania prawa obowiązującego na drodze i egzekwowanie go, postrzega się jako zamach na wolność?

Edit 19:42
Na ulicy wolność osobista jest ograniczona promieniem o długości bezkolizyjnej drogi hamowania.
spragniony spokoju
Globtroter
Posty: 33
Dołączył(a): 08.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) spragniony spokoju » 08.05.2018 19:15

Marsallah napisał(a):To powyżej to jak raport z oblężonego miasta (kraju). Serio, aż się odechciewa wszystkiego...


Ależ właśnie NIE! Chce się jeździć i ja na przykład lubię jeździć po Sthlm dostawczakiem z windą. Kierowcy przepuszczaję się nawzajem, nie ma żadnego problemu z włączaniem się do ruchu czy zmianą pasa. Piesi mimo ża mają pierwszeństwo już zbliżając się do pasów - uśmiechają się do kierowców... Naprawdę rozumiem jakim szokiem jest dla Szweda wakacyjny wyjazd do CRO przez Polskę....
Edit. Oczywiście nie jes tak że wszyscy jadą z przepisową prędkością. Standardem na autostradzie jest przekraczanie prędkości o 10-20 kmh. To ryzyko które można podjąć bo grozi tylko mandatem, nie wiem jak dużym, ale w terenie zabudowanym to już inna bajka.
I jeszcze to - kolega widział ograniczenie prędkości do 23 (sic!) kmh...
zag
Croentuzjasta
Posty: 190
Dołączył(a): 09.10.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) zag » 09.05.2018 22:13

Rysio napisał(a):Kolega zag otrzymuje tydzień urlopu, Kolega lechocz ostrzeżenie. Mam nadzieję że to wystarczy na uspokojenie dyskusji.

Padam do nóżek.
bledzik
zbanowany
Posty: 204
Dołączył(a): 30.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) bledzik » 25.06.2018 09:55

spragniony spokoju napisał(a):To przykład z moich bogatych doświadczeń na drogach Szwecji. Tolerancji tutaj po prostu nie ma i jeśli jest ograniczenie do 10 lub 30 (obok szkoły) to lepiej żebyś jechał odpowiednio 8 i 28 , bo za 13 i 33 to powód do zatrzymania przez Policję. Nikogo nie obchodzi jaką prędkość pokazuje Twój samochód i nie ma żadnej dyskusji. W rejonie szkoły za przekroczenie o 10 km/h prawo jazdy zostanie zatrzymane na 3 miesiące - za pierwszym razem. Znajoma za dwukrotne przekroczenie (jechała 62 na ograniczeniu do 30 obok szkoły) straciła prawo jazdy DOŻYWOTNIO.
Samochody jadące szybciej niż inne bardzo rzucają się w oczy i bardzo często są zatrzymywane przez nieoznakowane samochody i motocykle policji, których jest bardzo dużo. Ja sam zostałem zatrzymany przez nieoznakowany motocykl prowadzony przez policjanta przebranego za robotnika budowlanego - powodem była zasłonięta litera rejestracji (skaner nie mógł sprawdzić ubezpieczenia).
Jeśli zostanie zatrzymany kierujący pod wpływem alkoholu, od razu jest skuwany w kajdanki i aresztowany. Jeszcze gorzej gdy okaże się że coś brał, bo wtedy po zakończeniu przymusowej kuracji na jego koszt przez następne 10 lat będzie musiał regularnie badać się na obecność narkotyków.
edit - Jeszcze o fotoradarach. Na drogach - powiedzmy lokalnych - są ustawione co 7-10 km. Na autostradach nie ma ich wcale. W samym Sztokholmie jest tylko jeden, ale nie dla samochodów tylko dla pociągów...


chyba, że jesteś przybyszem z Afryki/Azji to możesz wszystko.
Taki to kraj i kto się z nim zetknął ten to wie
Tomek O.
Croentuzjasta
Posty: 287
Dołączył(a): 12.04.2005
Policja na autostradach w Cro i po drodze

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tomek O. » 26.07.2018 13:22

Cześć. Pytanie które nurtuje mnie od paru lat w sumie bo zawsze tak jakoś na czuja ;) Ile tak naprawdę można na autostradzie w Cro i po drodze jechać żeby patrol z videoradarem (jeśli już się trafi) nie skusił się na zatrzymanie. Jeżdzę zawsze przez Czechy i Austrię. W Czechach na tempomat 144 (tak żeby realnie było 139km/h czyli poniżej 10 przekroczenia), w Austrii tak samo. A w Cro no cóż - troche mocniej i z reguły tak przelotowo 160. Czy kogoś z Was pyknęli przy tej prędkości a jeśli tak to ile taka przyjemność kosztuje w tym roku :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach - strona 10
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone