Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Starym samochodem do Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 20.02.2016 12:32

anakin napisał(a):Bogdan.
Gdybyś , dajmy na to w październiku przyjechał do mnie i zaproponował do sprzedaży C8, to uwierz.......przegryzłbym Ci tętnicę ( w takim byłem stanie)! :evil:
Wiem, że być może nie jestem obiektywny, ale szczerze powiedziawszy mam to w d..... :mrgreen:

Jak widzisz nie przytaczam tu zasłyszanych opinii na temat francuskich diesli, a jedynie opisuję swój przypadek.
Przypadek, który spowodował, jak mówią nasi pszyjaciele Amerykanie - never again! :evil:


Zapewne kupiłeś już szrota z przebiegiem pod 400 tys. i wszystko to co padło miało prawo już paść. 2 hdi to całkiem poprawny silnik.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 20.02.2016 14:53

anakin- trochę dramatyzujesz z tymi "francuzami" może trafiłeś na felerny egzemplarz , fakt nie bez przyczyny LagunaII ma miano "królowej lawet", ale dlatego od tego czasu Francuzi bardzo poszli do przodu z jakością swoich wytworów, w odróżnieniu od np. VW i ich silników TSI. Niemiaszki pracują nad usunięciem wady.
Ja mam 13 letnie Clio i odpukać( puk,puk) trzeci rok bez żadnej awarii, zaliczyła Cro, w tym roku też nim śmigam i nie mam już żadnych oporów.

Edit: miało być "Laguna I"
Ostatnio edytowano 21.02.2016 09:37 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 2 razy
JACU
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 78
Dołączył(a): 30.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) JACU » 20.02.2016 20:35

Kolega był w CRO 8 razy najbardziej awaryjnym dieslem świata :)

http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,634397

sprzedał Voyagera w tym roku z przebiegiem 370 tysia i dalej jeździ - kolega od niego kupił. Teraz kupił tak jak i ja Voyagera 2.5 CRD po 2002 roku i znowu smignie do CRO jak i ja swoim, jak bedzie napiszę.

Nad nasz Bałtyk pojechałem kiedyś Mazdą 626 2.0d w jedną stronę 620 km a madzia miała na liczniku 860 tkm, objechała bezproblemowo. Mój pasek b3 z 90 roku ma 430 tysia 160 koników i jezdze nim jak mam ochotę pokręcić poza czerwone pole :mrgreen: ma gaz ale odłączony ze względu na brak butli - homologacja wygasła.

I jak tu wierzyć stereotypom ze diesle do traktorów gaz do kuchenek a akumulatory do latarek :)
dareks20
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 18.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) dareks20 » 20.02.2016 21:08

Bo diesle w PL maja na liczniku 180 tyś a w oryginalnie z 500-600
JACU
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 78
Dołączył(a): 30.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) JACU » 20.02.2016 21:21

A mimo to jeżdżą :) madzia wyzioneła ducha przy 960 tkm ale raczej z powodu korozji niż silnika :)
dareks20
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 18.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) dareks20 » 20.02.2016 21:24

jeżdżą ale nie wszystkie.Mój scenic wpierdzielający litr oleju na 1000 km był tego przykładem. Więcej stał niż jeździl
anakin
Legenda_mistrz LM
Avatar użytkownika
Posty: 33333
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) anakin » 20.02.2016 21:37

szaki17 napisał(a):anakin- trochę dramatyzujesz z tymi "francuzami" może trafiłeś na felerny egzemplarz.

Musi tak było.
szaki17 napisał(a):Ja mam 13 letnie Clio i odpukać( puk,puk) trzeci rok bez żadnej awarii

Rozumiem, że na turbinie i z filtrem cząstek stałych?

Oki........już powiedziałem, że nie jestem obiektywny w tym temacie.
I inny nie będę..

Oglądałeś kiedyś na westernie jak do miasteczka zjechali płatni zabójcy?
Więc powiem Ci tylko, że tak jak tam trzaskały okiennice, tak w moim przypadku drzwi garażowe mechaników, kiedy mnie widzieli z tym autem, jak wjeżdzam na plac.
JACU
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 78
Dołączył(a): 30.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) JACU » 20.02.2016 21:46

Bo "mechanik" a "mechanik" to inny wymiar :mrgreen:

będzie pan zadowolony :oczko_usmiech: jak mówi program tv

dla mnie nie ma awaryjnych aut, są tylko nieudolni mechanicy którzy je psują ja urządzenia które naprawiam na co dzien czasami po super serwisach

pozdrawiam i byle do odpoczynku w CRO
Miril
Croentuzjasta
Posty: 274
Dołączył(a): 23.01.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Miril » 20.02.2016 22:12

dareks20 napisał(a):Nie od dziś wiadomo, że silnik diesla Renault 1,9 dci jest nieudany. Nie chodzi tu o turbinę bo to jest element eksploatacyjny który w każdym samochodzie kiedyś się skończy. Chodzi raczej o brak zamków na panewkach co przy zalecanej wymianie oleju co 30 tyś doprowadza do ich przekręcenia na korbowodzie. Zresztą 1,5 maja to samo. kolejna rzecz to w 1,9 miękkie tuleje cylindrów co z czasem powoduje że nie są idealnie okrągłe i samochód pożera wielkie ilości oleju, a sama wymiana pierścieni nic nie daje. Dlatego też używane renówki z silnikami diesla są tańsze od tych benzynowych. Poprawione silniki to 2,0 dCi

Trafic 356 tys.km z tego 130 moje. Scenic 320 z tego 110 zięcia. Obydwa dci i jak narazie ok. Kupione w kraju więc mniejszego przebiegu raczej nie mają. :D Proszę więc nie uogólniać :oczko_usmiech:
dareks20
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 18.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) dareks20 » 20.02.2016 22:15

Trafic 356 tys.km z tego 130 moje. Scenic 320 z tego 110 zięcia. Obydwa dci i jak narazie ok. Kupione w kraju więc mniejszego przebiegu raczej nie mają. :D Proszę więc nie uogólniać :oczko_usmiech:[/quote]


Myślał bym już nad sprzedażą żeby zaraz tu nie psioczyć jakie to złe te dci :lol: :lol: :lol: :lol:
KrisM
Cromaniak
Posty: 639
Dołączył(a): 21.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) KrisM » 20.02.2016 23:42

szaki17 napisał(a):anakin- trochę dramatyzujesz z tymi "francuzami" może trafiłeś na felerny egzemplarz , fakt nie bez przyczyny LagunaII ma miano "królowej lawet", ale dlatego od tego czasu Francuzi bardzo poszli do przodu z jakością swoich wytworów, w odróżnieniu od np. VW i ich silników TSI. Niemiaszki pracują nad usunięciem wady.
Ja mam 13 letnie Clio i odpukać( puk,puk) trzeci rok bez żadnej awarii, zaliczyła Cro, w tym roku też nim śmigam i nie mam już żadnych oporów.

zgadza się. śmieszą mnie stanowcze tezy, jakie przeczytałem gdzieś wyżej, że dci to wadliwe motory. pewnie dlatego można je poza Renault spotkać w nissanie, volvo albo suzuki. ba a nawet w mercedesie.
Laguna I to może była "królową lawet" - II już niekoniecznie. tyle, że Laguna I miała w tych czasach tyle elektroniki co 2 passaty razem wzięte.
Jak ktoś dba (olej, dobre paliwo i turbina) - ten ma :D
6 razy byłem w Cro autem z silnikiem dci - jak do tej pory bez żadnych problemów
artwro
Odkrywca
Posty: 99
Dołączył(a): 17.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) artwro » 21.02.2016 00:17

Co do samochodów na F... Rok temu sprzedałem swojego Scenica I rok 1997, 2.0 benzyna w automacie, zagazowanego... Tym autem byłem 4 razy w Cro (2011-2014). Nigdy mnie nie zawiódł w drodze do Cro i z powrotem, któregoś roku tydzień plażowaliśmy, a drugi jeździliśmy i w sumie przez 2 tygodnie zrobiłem jakieś 4000 km. To była naprawdę fajna ciężarówka :D Osobiście nie lubię samochodów osobowych napędzanych silnikiem diesla, nie wiem dlaczego, tak po prostu mam, ale fakt faktem nigdy nie miałem diesla.
Scenic miał tylko jeden feler... wciągał 13-14 litrów paliwa, ale, że zagazowany to dało się żyć. W sumie to nawet nie wiem ile miał faktycznego przebiegu, jak go sprzedawałem to miał 220 tys. km, ale wg mojej oceny był cofnięty o jakieś 100 tys. Starym autem da się jechać do Cro jak najbardziej, ale pamiętajmy, że każdy samochód potrzebuje normalnej konserwacji: olej, filtry, klocki, itp.
Tak się złożyło, że auto kupił "sąsiad" ze Lwowa co mnie bardzo zdziwiło, a jeszcze bardziej fakt, że dzwonił do mnie po 2 miesiącach mówiąc, że jest wdzięczny, że kupił auto w tak dobrym stanie :D
dareks20
Odkrywca
Posty: 103
Dołączył(a): 18.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) dareks20 » 21.02.2016 08:22

Nie każdy na F jest jest zły, sam miałem Scenica I i II, Lagune II Peugeota 206 i kiedys stara 19. Ale Scenic w dieslu wyssał mi portfel i doprowadził do siwizny włosów po czym skutecznie wyleczył mnie w francuzów. Z reszta musi być jakiś powód tego, że te samochody okropnie tracą na wartości. Ale każdy jeździ czym lubi. Gdybym mieć takiego dci od nowości to na pewno pochodził by długie lata ku uciesze właściciela. Niestety większość aut to sprowadzane od dziadka z Niemiec który płakał jak sprzedawał tyle tylko że ze szczęścia.
KrisM
Cromaniak
Posty: 639
Dołączył(a): 21.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) KrisM » 21.02.2016 09:06

dareks20 napisał(a):Nie każdy na F jest jest zły, sam miałem Scenica I i II, Lagune II Peugeota 206 i kiedys stara 19. Ale Scenic w dieslu wyssał mi portfel i doprowadził do siwizny włosów po czym skutecznie wyleczył mnie w francuzów. Z reszta musi być jakiś powód tego, że te samochody okropnie tracą na wartości. Ale każdy jeździ czym lubi. Gdybym mieć takiego dci od nowości to na pewno pochodził by długie lata ku uciesze właściciela. Niestety większość aut to sprowadzane od dziadka z Niemiec który płakał jak sprzedawał tyle tylko że ze szczęścia.

myślę, że nie ma co generalizować. różnice procentowe w utracie ceny nie są aż tak wielkie. cena bazowa tourana jest o około 8-10 tys wyższa od bazowego scenica.
poza tym dziwi mnie nadal fakt, że jednak mało ludzi korzysta przy zakupie przechodzonego auta z pomocy ASO. warto odżałować 200 - 300 zł i podjechać z tym autem od "niemieckiego dziadka" do ASO i je sprawdzić. nawet jeśli nie ma pełnej historii to przynajmniej jest na okres gwarancji. i po przebiegach jakie właściciel robił w okresie gwarancyjnym można teoretycznie wyliczyć sobie jakie auto ma przebieg. bo cud musiałby się zdarzyć, że jak auto przez pierwsze 3 lata przejechało 120 tys. to jako 6 latek sprzedawane jest z przebiegiem 160 tys. :D
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 21.02.2016 09:32

anakin napisał(a):
szaki17 napisał(a):Ja mam 13 letnie Clio i odpukać( puk,puk) trzeci rok bez żadnej awarii

Rozumiem, że na turbinie i z filtrem cząstek stałych?


Nieeeee, z diesli się wyleczyłem po tym jak miałem Octavię (niby grupa VW) i co chwila jakieś problemy, może też felerny egzemplarz :wink:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Starym samochodem do Cro - strona 55
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone