napisał(a) AdamKce » 27.08.2015 15:10
szaki17 napisał(a):Ja swoim Clio (2003) 1.2 16V (75km) pojechałem i wróciłem bez problemów, oczywiście przed wyjazdem przegląd, mechanik wymienił tylko płyn hamulcowy bo stary już się "kończył" i nabił klimę, reszta była ok.
Jechałem różnie, tam na spokojnie, bo z noclegiem, czyli 110-120km/h, spalanie super ok.4,5l. W drodze powrotnej to już "przedmuchałem" silniczek, bo wiadomo do domu ciągnie, 130-140 km/h (wtedy jest ciszej w kabinie) ale spalanie urosło hohohoho 6.5-7l /100.
Z części zapasowych miałem tylko cewkę zapłonową (zintegrowana z przewodami) bo lubią padać, olej na dolewkę i 1l płynu do chłodnicy, poza tym polisę PZU na 1000km i to wszystko.
Na trasie dziwiłem się bardzo wielu kierowcom że mają fury po 80-100 tyś złotówek a jadą jak furmankami, gdzie wręcz należało wykorzystać moc tych aut i wyprzedzić zawalidrogę, więc musiałem im pokazać moim Clio że się da i można.
Dokładnie tak. Cewka wiadomo integra, ale tylko oryginal wkladac. Koszt 200zł po znajomości w ASO.
Co do tych fur nie raz widzialem jak jakis stary escort golf czy felicia wyprzedzaly... mnie to denerwuje ktos kupuje diesla 3.0 a jedzie oszczednie bo mu szkoda. Mnie szlak trafial jak za mna tacy jechali i podjezdzali pod sama dupe. W drodze powrotnej chyba ze 100km trzymal sie mnie passat z campingiem i jechalem 90 to on 90 jechalem 120 to on 120 masakra a jak hamowalem na zakretach zwlaszcza w austri bo wialo a thalia lekka to mi pod sam tylek podjeżdzał...
co do rozrzadu akurat w clio czy ogolnie renault i tez praktycznie w innych autach powinno sie stosowac zasade ze wymiana pompy co 2 rozrzady ( mozecie mnie krytykować ) tak samo z klockami 1 para tarcz na 2 pary klockow jesli oczywiscie ktos normalnie jezdzi.
Moja thalia kilka razy przeszla w tryb awaryjny i szlo jechac maksymalnie do 3 tys na kazdym biegu
Ja ten problem znam wiec wiem jak go opanowac, ale gdy kumpel w austri prowadzil i stalo mu sie to w wiedniu w korku bo droge robia to ADAM RAATUJ haha. Niestety urok elektroniki nie ma u mnie krokowca tylko jest potencjometr pedalu gazu i w dodatku przepustnica nim sterowana:D