za 6 dni pierwszy w życiu wyjazd na wakacje za granice
CRO nadciągamy !!!
przygotowania auta z 1993 roku trwają...
przedstawię tylko niektóre zmiany (tylko te ważniejsze związane z podróżowaniem i z tym wątkiem bo modyfikacji było dużo dużo więcej), które były robione od dłuższego czasu, między innymi w związku z planowanym już dawno wyjazdem do CRO.
Większość części była jeszcze sprawna, ale już były stare i niepewne. Oczywiście jak ktoś się wybiera starym autem to nie musi aż tak go przygotowywać bo koszta wyjdą takie co 5x wakacje w CRO dla dwóch osób po 2 tygodnie
, jestem mega fanatykiem więc tak wygląda podejście do tematu
niezbędnik:
komplet felg 17" zapewniających lepszą stabilność na oponie o niższym profilu niż fabryczny balon
na to cztery nowe opony japońskiego producenta, indeks "W" do 270km/h:
amortyzatory sportowo-użytkowe, gwintowane z niezależną regulacją wysokości (komfort przy obniżeniu) i regulacja twardości, dosłownie 1.5 tygodnia przed wyjazdem na szczęście dotarły z Japonii
całe zawieszenie odnowione + wszystkie gumy i sworznie wymienione na nowe, na zdjęciu tylko drobna część zawieszenia, było tego z 10 razy więcej:
stara maglownica, wymieniona na bezluzową:
pompka sprzęgła wymieniona na nową:
przy okazji nowy wysprzęglik:
przejrzałem i odświeżyłem awaryjne urządzenie, czyli alternator:
zaciski tylne po pełnej regeneracji i ocynku bo ręczny słabo działał, do tego nowe klocki i tarcze:
przednie też po pełnej regeneracji + nowe klocki i tarcze
tempomat wyczyszczony i odświeżony bo sam lekko nieraz dodawał gazu a teraz działa idealnie:
łożyska wszystkich kół wymieniłem na nowe:
zregenerowałem aparat zapłonowy, wymiana łożyska, uszczelek, palca i kopułki
skorodowane przewody wspomagania wymieniłem na miedziane:
piąty bieg został zmieniony na dłuższy by na trasie nie było cały czas wysokich obrotów (jak to w 5 biegowych Hondach):
kontrola sprzęgła które okazało się prawie nowe:
rozrząd oczywiście ogarnięty już dawno więc wiem na czym stoję:
montaż klimatronika
coś na umilenie podróży, zestaw audio BOSE z Accorda 6 gen exclusive na dwóch subwooferach
auto otrzymało oryginalny moduł świateł do jazdy dziennej (montowany fabrycznie jako opcja na rynek kanadyjski), by oszczędzać prąd i nie zapominać o światłach:
paski powymieniane:
chłodnica tez nowa:
nadwozie po kompletnej blacharce i z nowym lakierem (2014r):
kompresja silnika wypadła bardzo dobrze, na każdym cylindrze okolice 14.5 bar:
geometria kół:
serwis klimy:
auto w pełni gotowe do drogi, technicznie nie różni się wiele od auta przykładowo 2 letniego, mam nadzieje że silnik nie wyzionie ducha bo już przeżył wielu katów
jest to jedyna rzecz która nie była naprawiana z racji jeszcze dobrego stanu.
Jeśli w dniach 13-25 lipca 2015 gdzieś w południowej Chorwacji (Makarska i okolice) zobaczysz czarną Hondę Prelude IV gen na tablicach "PZL..." to byłem ja
, w dziewiczej podróży, spragniony niezapomnianych miejsc i nowych wrażeń