Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Starym samochodem do Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Felipes
Podróżnik
Posty: 18
Dołączył(a): 25.04.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Felipes » 31.05.2015 11:02

Noemi moim zdaniem Twoje V70 będzie jeszcze na chodzie kolejne 10 lat, sam mam W124 sprowadzone 11 lat temu z DE i jak widzę co się dzieje z 5 letnimi samochodami to nie wróżę im nic dobrego.

Jak się dba tak się ma, co więcej nawet gdyby coś Ci "wyskoczyło" po drodze, szybciej znajdziesz mechanika do Swojego auta, z kilkulatkiem pojedziesz lawetą do ASO, a wtedy cały wakacyjny budżet :papa: Oczywiście nikomu nie życzę takich imprez po drodze.
piotrekbeti
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 689
Dołączył(a): 26.01.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrekbeti » 31.05.2015 11:41

A autopsji, napiszę że każde kupione od handlarza auto ma kręcony, niekiedy kilka razy licznik, zależy przez ile rąk przeszło. Nawet Niemiec sam kręci przed sprzedaniem Turkowi na handel. I potem wydajesz co miesiąc 700 średnio na naprawy, plus lawety, holowanie. Pal licho jak się rozkraczy kilka kilometrów od domu . Jak 1300km w Cro to holowanie i naprawa przekroczyć może wartość szrota.
noemi_s
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 330
Dołączył(a): 19.12.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) noemi_s » 31.05.2015 20:40

Felipes napisał(a):Noemi moim zdaniem Twoje V70 będzie jeszcze na chodzie kolejne 10 lat, sam mam W124 sprowadzone 11 lat temu z DE i jak widzę co się dzieje z 5 letnimi samochodami to nie wróżę im nic dobrego.

Jak się dba tak się ma, co więcej nawet gdyby coś Ci "wyskoczyło" po drodze, szybciej znajdziesz mechanika do Swojego auta, z kilkulatkiem pojedziesz lawetą do ASO, a wtedy cały wakacyjny budżet :papa: Oczywiście nikomu nie życzę takich imprez po drodze.


Volvo V70 lub Mercedes W124 w wersji kombi - tylko takie modele były w centrum mojego zainteresowania kiedy kupowałam samochód. Witam w klubie starych, porządnych pojazdów z czasów kiedy samochód był samochodem :). Do Chorwacji jadę z "osobistym" mechanikiem w postaci mojego "połówka" :lol:, więc jeśli zdarzyłaby się awaria to daje to pewien margines bezpieczeństwa. Oczywiście plus assistance.

Co do powracającego jak bumerang tematu kręconych liczników i niebotycznych wydatków związanych ze sprowadzonymi samochodami - przeglądnęłam rachunki - przez ostatnie pięć lat w moim samochodzie wymienione zostały:
- klocki hamulcowe
- 2 wahacze
- łącznik stabilizatora
- łożyska kolumny Mcphersona
- opony
- olej, płyny eksploatacyjne
- 3 żarówki :)
- ostatnio rozrząd
Koszt materiałów i robocizny (wymiana opon i rozrządu, reszta wymieniana przez "połówka") zamknął się w 3 tys. zł.
A do wyjazdu 26 dni :D :hut: :papa: .
slawekkg
Croentuzjasta
Posty: 325
Dołączył(a): 16.02.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) slawekkg » 31.05.2015 20:56

Witam ja swojego "mondka" w przyszłym tygodniu oddaje do przegladu. Mam go 4 lata i z powazniejszych napraw to dwumasa wymieniona, a tak to naprawy tylko podstatwowe eksploatacyjne. 260k km. na liczniku nie wiem czy byl krecony, ale przyprowadzany z de. w 2008. Mysle, ze mnie nie zawiedzie wyjazd 27.06 zobaczymy po ppowrocie jak sie spisał :lol:
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 02.06.2015 07:43

piotrekbeti napisał(a):każde kupione od handlarza auto ma kręcony, niekiedy kilka razy licznik, zależy przez ile rąk przeszło


Kolega jest pierwszym(PIERWSZYM) jedynym właścicielem i użytkownikiem swojego Passata 1,9 TDI 130KM B5FL, Zakupionym w polskim salonie w 2005r, auto ma w tej chwili ok 350tkm na liczniku, wymienił prawie wszystko w silniku( pompowtryski ,turbiny ze 2 szt, dwumasę czujniki interc..... itd) zawieszenie też jest po kilku remontach, nawet fotel kierowcy wymienił, ale teraz do sedna auto ma 10 lat przez pierwsze 5 lat robił ok 100tkm potem połowę więc jego auto ma pewnie z 750tkm albo i lepiej ale w/g ks serwisowej i dokumentacji serwisowej polskiej i niemieckiej auto ma właśnie 350.
Czemu bo koleś sam sobie robił wymiany jak bóg przykazał co 15tkm a jadąc do serwisu cofał licznik np: z 70 do wymaganych 15.
Pytając się go czemu tak robi odpowiedział krotko i rzeczowo " sam wiesz ile dla ubezpieczyciela jest wart 2 letni samochód z przebiegiem 200tkm a ile z przebiegiem 35"
Nie pochwalam tego ale on tego samochodu nikomu pewnie nie sprzeda teraz jego córa go dociera :mrgreen:
A koleś wcale nie jest handlarzem i co można?
kodens79
Cromaniak
Posty: 836
Dołączył(a): 11.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) kodens79 » 02.06.2015 08:20

No pewno że się da .
PZMot oferuje dla starszych samochodów,Starter24 i na napewno wiele innych.
A co do twoich obaw że auto masz stare bez podstawne.
Uwież mi że na trasie częściej możesz spotkać nowszy samochód na lawecie niż starsze.
Elektronika pada :mrgreen:
kotbury
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 259
Dołączył(a): 10.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) kotbury » 03.06.2015 08:03

Pomału przygotowuje samochód do wyprawy wakacyjnej do Chorwacji. Wymieniłem olej, filtry, naprawiłem klimę i jakieś drobiazgi zostały sprawdzone i poprawione/naprawione.
Coś mnie tknęło, żeby wymienić plastikowe trójniki, które są w układzie chłodzenia na aluminiowe, oraz węże od nich do parownika gazu. Jeden trójnik (plastikowy) pękł w czasie wymiany, ale najlepsze były te węże. Nie dały się zgiąć - połamały się w trzech miejscach.
Naprawdę warto sprawdzić układ chłodzenia.
majchrzy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 171
Dołączył(a): 06.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) majchrzy » 04.06.2015 09:15

kotbury napisał(a):Pomału przygotowuje samochód do wyprawy wakacyjnej do Chorwacji. Wymieniłem olej, filtry, naprawiłem klimę i jakieś drobiazgi zostały sprawdzone i poprawione/naprawione.
Coś mnie tknęło, żeby wymienić plastikowe trójniki, które są w układzie chłodzenia na aluminiowe, oraz węże od nich do parownika gazu. Jeden trójnik (plastikowy) pękł w czasie wymiany, ale najlepsze były te węże. Nie dały się zgiąć - połamały się w trzech miejscach.
Naprawdę warto sprawdzić układ chłodzenia.



Dobre instalacje LPG mają już trójniki aluminiowe (mam Stag4 w fiacie Stilo) i śpisz spokojnie na pewno jeżeli opaska nie puści to trójnik na pewno też nie. W żonki mazdzi CX7 w poniedziałek zakładamy instalację LPG Tartarini ale tam aluminium to standard już bo to 6 generacja.
Dlatego polecam każdemu kto jeździ na LPG a w szczególności przed dłuższą podróżą wymianę tych trójników (koszt 1 szt. to około 5 pln). A spokojna głowa - bezcenne :D
kotbury
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 259
Dołączył(a): 10.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) kotbury » 04.06.2015 13:37

Mam bardzo przyzwoitą instalację LPG, ale nie zakładałem jej sam, od początku szukaliśmy samochodu z gazem i taki kupiliśmy. Niestety dawniej plastiki były chyba standardem, teraz już jest pewnie inaczej, choć pewnie wiele zależy od warsztatu i montera. Dla mnie najdziwniejsze było widzieć gumowego węża, który połamał się jak suchy patyk :)

Kiedyś na tym forum był wątek "co się komu zepsuło" czy jakoś tak, ponieważ go założyłem, to starałem się zebrać nieco historii o uszkodzeniach i wyszło na to, że elektryka/elektronika, mechanika i gumy wszelkiego rodzaju to podstawy dramatów w Cro ;)
jak by ktoś był ciekawy, to zawiesiłem tego xls-a na chomiku:
http://chomikuj.pl/alfredo33
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 04.06.2015 15:37

A ja jadę swoim Clio II z 2003 i myślę że po solidnym przeglądzie przed wyjazdem, moje 75 koników da radę i będą fajne wakacje, bo swój ostatni pobyt wspominam nie mile ( awaria .. kręgosłupa :evil: ).
kotbury
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 259
Dołączył(a): 10.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) kotbury » 04.06.2015 19:07

szaki17 napisał(a):A ja jadę swoim Clio II z 2003 i myślę że po solidnym przeglądzie przed wyjazdem, moje 75 koników da radę i będą fajne wakacje, (...)

I o to chodzi :) My za pierwszym razem pojechalismy Sieną bez klimy, z przebiegiem coś ponad 200tyś km i też było fajnie :) na dokładkę mały samochód w w Chorwackich miasteczkach jest wygodniejszy.

Co do reszty Twojego posty, to wygląda na to, ze nie tylko stary samochód wymaga przeglądu przed podróżą :)
Powodzenia :)
AdamKce
Odkrywca
Posty: 98
Dołączył(a): 27.01.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamKce » 04.06.2015 20:32

szaki17 napisał(a):A ja jadę swoim Clio II z 2003 i myślę że po solidnym przeglądzie przed wyjazdem, moje 75 koników da radę i będą fajne wakacje, bo swój ostatni pobyt wspominam nie mile ( awaria .. kręgosłupa :evil: ).


Jade tyle ze thalia i tym samym silnikiem w sierpniu ! Damy rade :D
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 05.06.2015 13:53

Co do reszty Twojego posty, to wygląda na to, ze nie tylko stary samochód wymaga przeglądu przed podróżą :)
Powodzenia :)

Poza samochodem już wszystko wyremontowane, chodzi jak nówka :P
pawelli
Mistrz Świata FIFA
Avatar użytkownika
Posty: 2576
Dołączył(a): 19.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawelli » 05.06.2015 16:44

Wg. mnie to nie ważne czy stary czy w miarę nowy samochód. Ważne aby samochód "był pewny" - czyli znamy go od kilku lat i o niego dbamy.
Pamietam kilka lat temu - jak staliśmy na autostradzie jakieś 3-4 godz. -> to nie stare auta stały na poboczu z otwartymi maskami - tylko w miarę nowe auta z niemieckich fabryk.

Tak więc ważne jest aby wiedzieć czym się jedzie.

Przed tak długim wyjazdem na pewno trzeba sprawdzić: układ chłodzenia, napięcie ładowania, układ zawieszenia, hamulcowy.
Nie zaszkodzi podpięcie pod kompa.
Warto też wymienić filtr paliwa - szczególnie w autach zasilanych ON.
Adam55
Globtroter
Posty: 59
Dołączył(a): 28.04.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Adam55 » 06.06.2015 15:43

AdamKce napisał(a):
szaki17 napisał(a):A ja jadę swoim Clio II z 2003 i myślę że po solidnym przeglądzie przed wyjazdem, moje 75 koników da radę i będą fajne wakacje, bo swój ostatni pobyt wspominam nie mile ( awaria .. kręgosłupa :evil: ).


Jade tyle ze thalia i tym samym silnikiem w sierpniu ! Damy rade :D


Pierwsza połowa sierpnia fiat albea 80km. Na pewno damy radę :)
Właśnie zakończyłem kolejny etap przygotowań do wyjazdu, nowe oponki, 4szt owiewek, klima sprawna. Jeszcze nowe wycieraczki szyb muszę kupić, płyn do chłodnic, litr oleju i gotowy do drogi.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Starym samochodem do Cro - strona 26
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone