Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Starą D1 od Karlovac do Splitu.

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
freex
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 02.02.2010
Starą D1 od Karlovac do Splitu.

Nieprzeczytany postnapisał(a) freex » 02.12.2024 11:14

Witam

Jak w temacie. Planuję jechać z dość dużą przyczepą kempingową bardzo słabym samochodem, 1.6 102KM Pb. Czy to dobry pomysł? Są na tej trasie jakieś spektakularne podjazdy? Może lepiej będzie zjechać gdzieś wcześniej na magistrale adriatycką niż ciągnąć się do samego Splitu D1? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam!!
Załączniki:
20240825_193433.jpg
Marlowe1994
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1234
Dołączył(a): 21.02.2024

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marlowe1994 » 02.12.2024 14:03

Wyznacz na google maps trasę z pominięciem opłat i zaznacz teren. Zobaczysz czy to dobry pomysł. Moim zdaniem nie. Wygodniej i bezpieczniej jechać autostradą. A jazda Jadranką to moim zdaniem zupełnie zły pomysł w tym przypadku.
Ostatnio edytowano 02.12.2024 15:00 przez Marlowe1994, łącznie edytowano 1 raz
dids76
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8098
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 02.12.2024 14:18

Najwięcej o tej trasie masz w tym wątku wyciete-z-faq-dojazd-stara-droga-przez-plitvice-i-knin-t32832-240.html?hilit=star%C4%85
Jeżdżę tamtędy co roku, większość podjazdów jest z dwom pasami więc nie będziesz za bardzo przeszkadzał. Najgorszy , jak dla mnie jest odcinek Karlovac - Korenica. Jest tam spory ruch i dosyć kręto, najlepszy odcinek to Gračac - Knin, bardzo mały ruch, sporo prostych odcinków. Według mnie jazda D1 jest dużo lepszym pomysłem niż magistralą ze wzglądu na mniejszy ruch i mniejszą ilość miasteczek.
wielbiciel
Cromaniak
Posty: 1281
Dołączył(a): 16.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) wielbiciel » 07.01.2025 20:21

dids76 napisał(a):Najwięcej o tej trasie masz w tym wątku wyciete-z-faq-dojazd-stara-droga-przez-plitvice-i-knin-t32832-240.html?hilit=star%C4%85
Jeżdżę tamtędy co roku, większość podjazdów jest z dwom pasami więc nie będziesz za bardzo przeszkadzał. Najgorszy , jak dla mnie jest odcinek Karlovac - Korenica. Jest tam spory ruch i dosyć kręto, najlepszy odcinek to Gračac - Knin, bardzo mały ruch, sporo prostych odcinków. Według mnie jazda D1 jest dużo lepszym pomysłem niż magistralą ze wzglądu na mniejszy ruch i mniejszą ilość miasteczek.

Może małym problemem może być zjazd do Knin lub podjazd na powrocie, reszta j/w.
freex
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 02.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) freex » 27.02.2025 19:39

wielbiciel napisał(a):
dids76 napisał(a):Najwięcej o tej trasie masz w tym wątku wyciete-z-faq-dojazd-stara-droga-przez-plitvice-i-knin-t32832-240.html?hilit=star%C4%85
Jeżdżę tamtędy co roku, większość podjazdów jest z dwom pasami więc nie będziesz za bardzo przeszkadzał. Najgorszy , jak dla mnie jest odcinek Karlovac - Korenica. Jest tam spory ruch i dosyć kręto, najlepszy odcinek to Gračac - Knin, bardzo mały ruch, sporo prostych odcinków. Według mnie jazda D1 jest dużo lepszym pomysłem niż magistralą ze wzglądu na mniejszy ruch i mniejszą ilość miasteczek.

Może małym problemem może być zjazd do Knin lub podjazd na powrocie, reszta j/w.


a czy ktoś orientuje się jak wygląda droga nr 59 (przed Knin od strony Gracac zjazd do autostrady)?

z góry thnx.
DominikI
Croentuzjasta
Posty: 136
Dołączył(a): 21.07.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) DominikI » 27.02.2025 21:44

Droga przez pola można by rzec. Bardzo mało cywilizacji niezbyt szeroko. Ale jechałem już tamtędy 2 razy, miejscami dość ciasne zakręty ale wszędzie raczej płasko. Jeśli w ciągu dnia to śmiało mogę polecić. Jeżdżę tamtędy lub 33 do Knin. Wolę tamtędy na spokojnie niż stać w tych serpentynach do sv rok.
ziemniak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1139
Dołączył(a): 17.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ziemniak » 27.02.2025 21:53

Na starej jedynce takie zestawy to nie jest rzadki widok. Myślę, że to zależy od umiejętności i radzenia sobie ze stresem.
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1691
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 28.02.2025 19:06

Cześć Kolego Karavaningowcu.

To nie jest duża przyczepa. To jest normalna przyczepa. Za to ciągnik słaby. Na takie warunki Diesel ma być, nie beznyna. Jak będziesz miał diesla 1,6 ,a najlepiej 2,0 to z paluszkiem, wszędzie. Zero zapytań, a tak to wątpliwość jest zasadna.

Czyli, do lata jakiś diesel. Może być grat za 5 tysięcy, byle sprawny. Najlepiej 1,8... 2,0 , Przyczepę na pewno masz jak widzę DMC 1200 DMC, 1500. Diesel 1,6, lepiej 1,8 2,0 pociągnie taka przyczepę wszędzie, nawet w Himalajach

Ciągnąłem kiedyś benzyną 2,0 135 KM, przyczepę ok 900 kg. Zestaw szedł wszędzie, no problem. Ale to była moc 135 KM
A spalanko PB po górkach ??, Spodziewaj się jak w czołgu, średnio 12/100 ...może 15/100 ??

Czyli reasumując Praktyczna wydolność posiadanego zestawu ??. Jak nie wiadomo, jaka jest konkretna wydolność zestawu, to dalsze dywagacje, to fusy i wróżenie z fusów

Pomyśl sobie górki w Polsce, które pokonałeś (czy pokonujesz) tym zestawem bez problemu. A bardziej, pomyśl górki w Polsce, na której zestaw nie poradził. Jak na przykład pokonałeś wzniesienie Na trasie Nowy Sącz Krynica Zdrój, to w HR poradzisz na wzniesieniu autostradowym kolo Zadaru i na bocznej też

Ale druga sprawa, zachowanie ciągnika na długich przelotach z pochyleniami. Grzeje się ?? Muli ??

Reasumując dużo pytań mało odpowiedzi. Diesel, jak wskazałem wyżej, załatwia sprawę i wszelkie rozterki. Do tego samochodu 1,6 benzyna i 102 koniki nie mam zbytnio zaufania na trudniejsze warunki. Słabizna pod przyczepę ok plus minus 1200 kg i w dodatku nieekonomiczna //
freex
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 02.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) freex » 28.02.2025 20:54

Witam

Zestaw po Polskich drogach pali ok. 9,5-10l/100km tylko trzeba jechać 70-80km/h na 4-ce :) Na piątce już czuć że się męczy, szczególnie jak jedzie się z włączoną klima :) Ale na 4-ce przy 70-80km/h ma około 2,5-3 tys obrotów i jedzie bardzo fajnie. Przy tak małej prędkości opory powietrza jeszcze nie są tak duże jak przy wyższych prędkościach. Aha.. przyczepa ma DMC 1250kg, a realnie zapakowana z głową 1200kg.

pozdrawiam!
Marlowe1994
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1234
Dołączył(a): 21.02.2024

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marlowe1994 » 28.02.2025 21:09

Adam, nie gadaj, nie takie numery ze szwagrem z Pułtuska się robiło :lool: Dużym fiatem z taką przyczepą na Sv. Jure wjechaliśmy :oczko_usmiech:
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1691
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 28.02.2025 23:09

Marlowe jasne :)
Panowie tylko diesel. Zestaw ma iść jak piórko. Ma się nie czuć tej przyczepy i o niej zapomnieć. Poza tym dieslem 1.8, 2,0 spalisz 8/9/100, a nie PB 12/15/100.
A tak po prawdzie, czy w obecnych realiach cenowych, warto pchać się przyczepą do Chorwacji ?? Winiety dojazdowe inny poziom. Bramki w HR inny poziom. Spalanie zestawu inny poziom. Kempingi ceny zbiorcze, wręcz porównywalne do kwater. Na dziko zapomnij. Nawet na chorwackim MOPie zatrzymywać się na noc nie wolno. Jak będą mieli dobry nastrój to wygonią szukaj kempingu. Jak zły dzień, mandacik. W tej kwestii ?? 8) Porządeczek :) ;) Mocno przekalkulować pomysł. Niemniej ok, karavaning to nie sama kasa, to sposób na życie :)

.....
te kiero
Mistrz Ligi Narodów UEFA
Posty: 11662
Dołączył(a): 27.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) te kiero » 01.03.2025 07:56

DominikI napisał(a):Droga przez pola można by rzec. Bardzo mało cywilizacji niezbyt szeroko. Ale jechałem już tamtędy 2 razy, miejscami dość ciasne zakręty ale wszędzie raczej płasko. Jeśli w ciągu dnia to śmiało mogę polecić. Jeżdżę tamtędy lub 33 do Knin. Wolę tamtędy na spokojnie niż stać w tych serpentynach do sv rok.


Mogę tylko potwierdzić, ta droga jest jedną z łatwiejszych w Cro, z tych które pokonałem.
Aczkolwiek jazda tylko osobówką, inne odczucie z przyczepą.

AdamSz napisał(a):Cześć Kolego Karavaningowcu.

To nie jest duża przyczepa. To jest normalna przyczepa. Za to ciągnik słaby. Na takie warunki Diesel ma być, nie beznyna. Jak będziesz miał diesla 1,6 ,a najlepiej 2,0 to z paluszkiem, wszędzie. Zero zapytań, a tak to wątpliwość jest zasadna.

A z nynem? :lol: bez urazy, fajne przejęzyczenie.

Dodatkowo dieselek lepiej hamuje silnikiem niż taka benzynka, a to istotne przy zjazdach. Pewnie autor wątku coś o tym wie. W co najmniej dwóch filmikach karawaningowców na YT - a jest tego masa - był wątek temu przeznaczony.
Ostatnio edytowano 01.03.2025 09:41 przez te kiero, łącznie edytowano 1 raz
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5245
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 01.03.2025 09:03

te kiero napisał(a):(...)
AdamSz napisał(a):(...) beznyna (...)

A z nynem? :lol: bez urazy, fajne przejęzyczenie (...)

te kiero napisał(a):(...) Dodatkowo dieselek lepiej hamuje silnikiem niż taka benzynka, a to istotne przy zjazdach. Pewnie auto wątku coś o tym wie.
Autem wątku jest Dacia Lodgy "w benzynie". Skąd ono (to benzynowe auto) ma wiedzieć, jak to jest z dieslowskim silnikiem?
;)
rufus295
Croentuzjasta
Posty: 475
Dołączył(a): 28.06.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) rufus295 » 01.03.2025 09:18

AdamSz napisał(a):Marlowe jasne :)
Panowie tylko diesel. Zestaw ma iść jak piórko. Ma się nie czuć tej przyczepy i o niej zapomnieć. Poza tym dieslem 1.8, 2,0 spalisz 8/9/100, a nie PB 12/15/100.
A tak po prawdzie, czy w obecnych realiach cenowych, warto pchać się przyczepą do Chorwacji ?? Winiety dojazdowe inny poziom. Bramki w HR inny poziom. Spalanie zestawu inny poziom. Kempingi ceny zbiorcze, wręcz porównywalne do kwater. Na dziko zapomnij. Nawet na chorwackim MOPie zatrzymywać się na noc nie wolno. Jak będą mieli dobry nastrój to wygonią szukaj kempingu. Jak zły dzień, mandacik. W tej kwestii ?? 8) Porządeczek :) ;) Mocno przekalkulować pomysł. Niemniej ok, karavaning to nie sama kasa, to sposób na życie :)

.....

Dostałeś kiedyś taki mandat? Co zrobisz jak nagle się źle poczujesz lub sen cie niespodziewanie złapie? Nie mówię żeby koczować 5 dni, ale jak o pierwszej w nocy kimkę strzelisz, mandatu raczej raczej nie dostaniesz. Po to są Mopy.
te kiero
Mistrz Ligi Narodów UEFA
Posty: 11662
Dołączył(a): 27.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) te kiero » 01.03.2025 09:41

boboo napisał(a):
te kiero napisał(a):(...)
AdamSz napisał(a):(...) beznyna (...)

A z nynem? :lol: bez urazy, fajne przejęzyczenie (...)

te kiero napisał(a):(...) Dodatkowo dieselek lepiej hamuje silnikiem niż taka benzynka, a to istotne przy zjazdach. Pewnie auto wątku coś o tym wie.
Autem wątku jest Dacia Lodgy "w benzynie". Skąd ono (to benzynowe auto) ma wiedzieć, jak to jest z dieslowskim silnikiem?
;)

:lezekwicze: nie mogłem być dłużny, dzięki :D
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Starą D1 od Karlovac do Splitu.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone
Jakie dane przetwarzamy i w jakim celu?

Serwis internetowy Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje pliki cookie i pokrewne technologie, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów (np. utrzymują sesję użytkownika). Ponadto, pliki cookie mogą być założone i wraz z innymi metodami zbierania preferencji wykorzystywane przez naszych zaufanych partnerów w celu wyświetlenia Ci reklam spersonalizowanych oraz do celów statystycznych. Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookie i treści spersonalizowane, możesz jednakże wyłączyć niektóre z plików cookies. Ewentualnie, możesz wyłączyć pliki cookie w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Jeśli masz u nas konto, możemy również przetwarzać wprowadzone przez Ciebie dane, które zostały zapisane w Twoim profilu (e-mail oraz nick użytkownika są niezbędne do posiadania konta, pozostałe dane są wprowadzane dobrowolnie). Nie musisz się jednak martwić, jakiekolwiek dane wprowadzone przez Ciebie do bazy cro.pl nie będą bez Twojej zgody przekazane innym podmiotom (poza sytuacjami, które są wymagane przez prawo) i służą jedynie do korzystania z serwisu cro.pl. Nie odsprzedamy więc Twojego e-maila ani innej zapisanej w profilu danej żadnemu zewnętrznemu podmiotowi. Szczegółowe informacje znajdziesz w polityce prywatności oraz Regulaminie.

akceptuję, przejdź do serwisu
ustawienia cookies