napisał(a) yzedef » 13.11.2019 18:53
ApropoDefacto napisał(a):
Ile płaciłeś za wysyłkę do Chin ?
Co do elektroniki jeżeli już Chiny itp. to polecam serwis Gearbest. Pewny oryginalny sprzęt na rynek europejski z gwarancją (podobno europejską ale nie zagłębiałem się w temat). Nie raz ściągałem dla znajomych jakiegoś xiaomi a dodatkowo jak trafiło się na kupon to kilka stów w kieszeni zostawało. Jak na razie żaden nie wymagał serwisowania. Co do Ali to bałbym się tam telefonów kupować. Czytałem sporo recenzji, że ludzie kupowali niby nowe telefony, które potem okazały się refabrykowane lub co gorsza, składanie z nie wiadomo jakich części. Na Gearbest nigdy nie spotkałem się z podobnymi recenzjami. Oczywiście Ali słynie z porządnego programu ochrony kupujących ale dla mnie to taki ryzyk fizyk, jeżeli chodzi o telefony.
To było kilka lat temu na początku mojej przygody z Chinami, kiedyś jak to nie było takie popularne to kupowałem telefon na alim, używałem około pół roku i sprzedawałem z niewielkim ale zawsze zyskiem - wtedy sprowadzałem telefony głównie marki Lenovo, wgrywałem europejski soft i był cacy wypasiony telefon za śmieszne pieniądze. Lata temu za przesyłki płaciłem coś koło 30-40zł, zwykła poczta przesyłka rejestrowana z jakimś tam papierkiem. Meizu za to wysyłali mi z HK kurierem (inaczej się nie dało i musiałem im zapłacić 25USD za kuriera). Te czasy jednak minęły ze 2-3 lata temu teraz kupując na alim na 99% Masz doliczany VAT, czyli zatrzymanie na celnym, dostarczenie dokumentów jak zrzut ekranu z aukcji ile zapłaciłeś, skany dokumentów, potwierdzenie z banku ile zeszło Tobie z konta i jeszcze niektóre urzędy żądają dokumentacji CE. Doliczając takie 23% często zabawa się nie opłaca.
Gearbest to inna sprawa, mają czasami fajne promocje ale też często odjeżdżają z cenami... tutaj tylko promocje/kupony i wtedy warto. Kupiłem u nich kilka nawet drogich rzeczy, dostawa bez VAT jak bierzesz podstawową wysyłkę z priority line. Jednak mam do nich pewne zastrzeżenia co do gwarancji, bawiłem się w dwóch przypadkach na szczęście dosyć tanich, pierwszy opaska Xiaomi, zgłupiała zaraz po włączeniu, liczyła w nocy np. po 30-40 tys kroków podczas snu
. Miałem trochę szarpania z nimi i musiałem zrzutami ekranu i zdecydowaną postawą wyegzekwować zwrot kasy, udało się. Natomiast z innym produktem, w którym akumulator padł po 3 miesiącach używania po wielkich awanturach, straszeniach i masie wymienionych maili łaskawie oddali mi 40% wartości urządzenia, bez sensu i nic z tym nie dało się zrobić, bo towar używałem i oni mi proporcjonalnie zmniejszyli zwrot... dlatego tutaj ostrożnie z nimi, taka uwaga dla Was
, zdecydowanie łatwiej było tematu załatwiać z małymi Chińczykami z aliexpress niż z takim potentatem. Zasada jest taka że nie można im dać sobie wejść na głowę i zgodzić się na awansem że coś doślą itp. trzeba twardo i zdecydowanie dbać o swoje prawa i wszystko formalnie i na piśmie, spor kończysz tylko jak Masz kasę itp.