napisał(a) marsik » 14.06.2017 20:07
Do pontonu powinienes mieć silnik z krótką stopą. Piszesz, że masz silnik "long", rozumiem, że z dluga stopą? Nieodpowiedni.
To nie powinno byc aż powodem kłopotów z wejściem w ślizg, chociaż opor kolumny jest nadmierny, a śruba jest za głęboko w stosunku do kila, pogarsza to właściwości pontonu.
Mialem ponton Honwave T38ie i Hondę BF15 z długą kolumną (przez wprowadzenie mnie w błąd przez sprzedawcę). Nie miałem nigdy problemów z wejściem w ślizg przy 3-4 osobach. Problemem bylo natomiast w slizgu przelewanie wody przez pawęż do pontonu. Stosowalem 3cm podkładkę (profil alu) na pawęż, mniej przelewalo, ale jednak. W koncu zmieniłem silnik na krótką stopę.
Śruby masz np. tutaj
http://www.permatech.pl/produkty/sruby-napedowe/Odpowiednie śruby to 9.25x9, 10, 11. Na każdej nie ma prawa być problemów ze ślizgiem w 3os. Wiekszy skok wpłynie na max. prędkość, ale raczej nie zaradzi Twojemu problemowi. Cos innego musi byc przyczyną.
Silnik wkręca się na maksymalne obroty? Wg mnie nie ma mocy 15km, moze nawet 10km nie ma.
Pisałes, że podkrecony na 15km...., ale w Hondzie przeciez 8-10km to inny silnik niż 15-20km. Nie ma opcji odblokowania, podkręcenia z 10 na 15km, jak w Yamie. Chyba, że dawno, dawno temu bylo inaczej, a Ty masz bardzo stary silnik? Inna sprawa, ze przy 10km też powinienes wchodzic w slizg. Moze ten silnik to ma bardziej 5km niż 15
?
P. S.
Jaki Pan? Na forum wszyscy są na ty..?