Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

silnik do pontonu- nowy mniejszy, czy większy używany?

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 16.03.2007 09:23

Pływa się na potonie , a nie na znaczku firmowym. Zaznaczam, że na pontonach się nie znam, ale pływałem na kilkudziesięciu rodzajach silników małych i dużych i jednego jestem pewien. Są udane i nieudane modele ( i egzemplarze) tej samej firmy. Swego czasu takim udanym kultowym modelem był 50 KM R4 Merkury. Za bardzo udane uchodziły też duże silniki Jonhston i średnie Hondy. Czterosuwową 8 konną Hondę miałem okazję przetestować jako silnik pomocniczy w zeszłym roku na Mazurach i była niezła. Jako, że w Chorwacji silniki do pontonów stanowiących wyposażenie jachtów to głównie małe Hondy i Yamachy to mam z nimi często do czynienia. Yamachy to niezła średnia, ale najmniejsze Hondy te z plastikową śrubą to obok radzieckiego Saluta to najgorsze urządzenia z jakimi się zmagałem w dodatku wyglądają jak chińskie zabawki. Kiedyś za udane i niezniszczalne uchodziły duże Jonhstony, a mnie trafił się 200 konny bubel który po rozruchu zadymiał okolicę i palił rekordowe 50 – 100 litrów ma godzinę. Zaznaczam, że miał gwarancję, ale serwis rozkładał ręce.
Nie lubię się denerwować w czasie urlopu dlatego postanowiłem zrezygnować z japońskich zabawek i do Chorwacji wożę swojego 15letniego 4 konnego Merkurego który jest zawsze gotów do pracy, nie wpada w wibracje i nie ma plastikowego wyglądu.
bogdan63
Croentuzjasta
Posty: 332
Dołączył(a): 08.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) bogdan63 » 19.03.2007 16:41

dawno nikt nic nie napisał ...
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 19.03.2007 16:52

bogdan63 napisał(a):dawno nikt nic nie napisał ...

Tyle napisano, że temat się wyczerpał....
daisykf
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 16.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) daisykf » 19.03.2007 21:36

Mam pytanie, chciałbym kupić hydrostabilizator do silnika 20PH, ponton 4m, z kilem . Czy to ma sens?
Proszę o opinie tych którzy, wiedzą o co chodzi.
adam_cro
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 292
Dołączył(a): 17.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) adam_cro » 19.03.2007 21:41

daisykf napisał(a):Mam pytanie, chciałbym kupić hydrostabilizator do silnika 20PH, ponton 4m, z kilem . Czy to ma sens?
Proszę o opinie tych którzy, wiedzą o co chodzi.

witam,
ponoć warto, ja zamówiłem, jak sam nie spróbujesz to nie bedziesz wiedział. proponuje ci kupic wiekszy zbiornik, 12l szybko się kończy w szególności podczas powrotu z dłuzszej wycieczki, gdy morze niespokojne
pozdrav
ahoj
daisykf
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 16.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) daisykf » 19.03.2007 21:48

adam_cro napisał(a):
daisykf napisał(a):Mam pytanie, chciałbym kupić hydrostabilizator do silnika 20PH, ponton 4m, z kilem . Czy to ma sens?
Proszę o opinie tych którzy, wiedzą o co chodzi.

witam,
ponoć warto, ja zamówiłem, jak sam nie spróbujesz to nie bedziesz wiedział. proponuje ci kupic wiekszy zbiornik, 12l szybko się kończy w szególności podczas powrotu z dłuzszej wycieczki, gdy morze niespokojne
pozdrav
ahoj


Zbiornik zmieniłem na 24l, powinien wystarczyć
adam_cro
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 292
Dołączył(a): 17.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) adam_cro » 19.03.2007 21:56

daisykf napisał(a):
adam_cro napisał(a):
daisykf napisał(a):Mam pytanie, chciałbym kupić hydrostabilizator do silnika 20PH, ponton 4m, z kilem . Czy to ma sens?
Proszę o opinie tych którzy, wiedzą o co chodzi.

witam,
ponoć warto, ja zamówiłem, jak sam nie spróbujesz to nie bedziesz wiedział. proponuje ci kupic wiekszy zbiornik, 12l szybko się kończy w szególności podczas powrotu z dłuzszej wycieczki, gdy morze niespokojne
pozdrav
ahoj


Zbiornik zmieniłem na 24l, powinien wystarczyć


jest taki mały problem w tym zestawie - miałem taki w zeszłym roku - a mianowicie, jak płyniesz w slizgu, to przy małych falach podskakujesz, i czesto silnik "łapie powietrze" (traci moc uciągową poprzez uniesienie się za blisko lustra wody), taki sam objaw gdy chcesz troszke poszalec i "pobączkować" - myśle, że hydrostabilizatory pomogą

pozdrav
Pawel73
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 20.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Pawel73 » 21.03.2007 23:04

Mam takie przemyslenia na temat tego w wątku. Dużo w nim opowiedziano o pontonach i silnikach. Czy znacie jakieś inne forum po polsku zajmujące się sprawami pontonów, RIBów, silników przyczepnych?
Jest to forum poswięcone głownie Chorwacji. Jednak wątek o pontonach dobrze się rozwinął. Może przydał by się nowy temat (wątek) z nazwą bardzie j ogólną a dotyczącą pontonów. W Polsce pontony są jeszcze mało populane. Mam inne pytanie do użytkowników pontonów. Czy jest wielka różnica pomiędzy pontonami z PCV a Hypalonu (neopren) w trwałości podczas eksploatacji?

Pozdrawiam
daisykf
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 16.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) daisykf » 22.03.2007 07:43

Rodzaj tworzywa ma b. duże znaczenie. Pontony robione z nowoczesnych wielowarstwowych powłok (nazywanych potocznie hypelon), sa niestety trochę cięższe. W niektórych np. Honda grubośc takaniny wyności 1100g/m2, to powoduje wzrost wagi, ale z kolei można takie cuda bezstresowo pompować do ciśnienia 0,3br.
Ponadto przy prawidłowej konserwacji, mogą byc uzytkowane przez wiele lat.
daisykf
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 16.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) daisykf » 22.03.2007 08:10

Tutaj rysunek nowych konstrukcji, tub w pontonie
Obrazek
koso
Podróżnik
Posty: 25
Dołączył(a): 25.02.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) koso » 22.03.2007 21:20

Daisykf nie dodła że hypalon jest cięższy także dla kieszeni i to tak 50% do 100% więcej niż dla analogicznego modelu pontonu opartego na PCV.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 22.03.2007 21:56

koso napisał(a):Daisykf nie dodła że hypalon jest cięższy także dla kieszeni i to tak 50% do 100% więcej niż dla analogicznego modelu pontonu opartego na PCV.


Za jakość trzeba zaplacić!
I za nowość.....
adam_cro
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 292
Dołączył(a): 17.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) adam_cro » 22.03.2007 22:09

FUX napisał(a):
koso napisał(a):Daisykf nie dodła że hypalon jest cięższy także dla kieszeni i to tak 50% do 100% więcej niż dla analogicznego modelu pontonu opartego na PCV.


Za jakość trzeba zaplacić!
I za nowość.....


zgadzam się z FUXem, jakość i bezpieczeństwo, hypalon jest o niebo lepszy od pcv, no cóż jest cięższy.
pozdrav
adam_cro
Pawel73
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 20.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Pawel73 » 22.03.2007 22:11

Rozumiem że wybralibyście ponton z hypalonu ze wzgledu na jakość. Ja miale do czynienia (niestety nie w czasie pływania) z pontonem wykonanym z PCV w Chinach. Jak nowy to wygląda b,. dobrze. Prawdopodobnie pochodził z fabryki która dostarcza pontony dla wielu europejskich dealerów sprzetu żeglarskiego lub przedstawicieli producentów silnikow przyczepnych. Wasze posty wyrażają opinię o hypalonie ze jest lepszy o jest lepszy i droższy. Ale mam pytanie do kogoś kto wie, że np pontony z PCV maja tkaninę która się łatwiej przeciera, łamie, żle się skleja podczas napraw, szybciej się starzej. Czy to jest prawda i czy to odpowiada cenie takich pontonów..
pzdr
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 23.03.2007 00:10

To nie jest tak, że każdy ponton z PCV jest gorszy od pontonu z hypalonu. Popatrzcie na rysunek w poscie daisykf. Hypalon to tylko wierzchnia warstwa kompozytu. O wytrzymałości mechanicznej decyduje warstwa środkowa na tym rysunku opisana jako poliester ale równie dobrze może to być włókno węglowe (lepsze od poliestrowego) albo zwykła bawełna.

Wyższością hypalonu nad PCV jest odporność na oleje, rozpuszczalniki i promieniowanie UV i za to się słono płaci, ale jeśli nasz ponton nie jest wystawiony na działanie słońca przez cały rok to nie widzę powodu, żeby dopłacać do hypalonu. Popatrzcie na cennik pontonów BRIG. http://www.permatech.home.pl/oferta/cen ... g_2006.pdf
i niech ktoś powie, że to są złe pontony!

Ja jakość pontonu oceniam po gramaturze. Dobry ponton musi ważyć więcej niż 20 kilogramów na metr długości. Wiem, że to jest duże uproszczenie, ale jeśli ponton 3-metrowy waży mniej niż 60kg to nie warto sobie nim głowy zawracać.

A to czy ta wierzchnia warstwa jest z hypalonu, z PCV czy ze zwykłej gumy jest ważne dla służb ratowniczych, ale nie dla takich użytkowników jak my. Wadą hypalonu jest to, że słabo się wiąże z klejami neoprenowymi (typu butapren) a specjalne kleje dwuskładnikowe do hypalonu są koszmarnie drogie.

pozdrav K

P.S. Mój ponton jest z hypalonu, ma 4 metry długości i waży ok. 100kg z podłogą, kierownicą i teleflexem (bez silnika).
Ostatnio edytowano 23.03.2007 00:22 przez MorskiPas, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
silnik do pontonu- nowy mniejszy, czy większy używany? - strona 18
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone