W zasadzie to już postanowiono, że będę jechał A4 - A1.
Tyle tylko, że ostatnio moja koncepcja została zaburzona przez 16 km autostrady.....
Otóż A1 dziarskimi robotami najmniejszych ludzi świata dojechała do Świerklan. Niby niewiele, ale jak się jest na autostradzie, bezpłatnej, nowej, pustej i do tego w odpowiednim kierunku jazdy to ... dość trudno z niej zjechać.
Załóżmy, że zapomniałem zjechać w Żorach i dotarłem do Świerklan.
Ustawiłem sobie w Navteq tutaj punkt startowy i "pojechałem" do zjazdu na A2 za Karlovacem.
1. Czechy (Ostrava, Ołomuniec, Brno), Austria i Słowenia (autostrady) = ok. 780 km
2. Słowacja (Żilina, Bratysława), Węgry (86), Słowenia, Chorwacja (Cakovec) = ok. 780 km
3. Słowacja (Żilina, Bratysława), Węgry (Budapeszt-autostrady) = ok. 920 km
Ad. 1. Teoretyczny czas przejazdu trochę ponad 8 h, ok. 90 km bez autostrady lub expresówki
ad. 2. Teoretyczny czas przejazdu trochę ponad 11 h, ok. 320 km. bez autostrad i expresówki
ad. 3. Teoretyczny czas przejazdu trochę ponad 9h, ok. 100 km. bez autostrad i expresówki
Czasy przejazdu uważam za średnio ważny argument, mogą zależeć od wielu czynników (przewidywalnych i tych, których przewidzieć się nie da).
Podobnie rzecz się ma z kosztami, nie da się ich całkowicie zignorować, ale przy ogólnych kosztach są sprawą podrzędną.
A zatem odległości i jakość dróg po których się poruszamy mają decydujące znaczenie.
No i nie wiem, czy nie pojadę jednak wariantem 1.
Jaka może być płynność Słoweńskich autostrad i granicy z Chorwacją w dniu 03 sierpnia (środa) o godz. 3-4 w nocy ??
pzdr