napisał(a) TS » 18.07.2012 07:41
telepol napisał(a):zbys2011 napisał(a):1.8 benzyna 147 KM
z racji tego że ma dość dużą ilość KM to zalecałbym 98okt (lepsze przyspieszenie, mniejsze zużycie) ale kosztem droższego paliwa, co do samej jakości to nie martw się, filtry Ci się nie zapchają i kontrolki też się nie zapalą jak zalejesz 95okt. czy to będzie BS czy class.
Jeżeli silnik jest dedykowany do używania paliwa 95 okt, to niestety łudzenie się, że 98ka da większą moc/przyspieszenie jest mrzonką - były wykonywane specjalne testy/pomiary i przyrostów nie stwierdzono (pod konkretną mieszankę jest przecież także ustawiony zapłon).
Różnica może być w jakości samego paliwa i stad różnica po zatankowaniu w DE czy Austrii.
Były swego czasu na przyklad silniki FSI z grupy VW gdzie trzeba było rzeczywiście lać 98okt, ale już w homologacji samochodu/instrukcji było to podkreślone.
Ja mam silnik 1.8 160KM i zawsze leję 95okt. Poza tym nowoczesne benzyny nie są na szczęście tak czułe na jakość paliwa jak nowoczesne diesle.