napisał(a) eryk_kr » 19.06.2021 15:35
Na świeżo opiszę, jaka ciekawostka mnie spotkała przy płatności za apartament przez Booking : Apartments & Room Eva Slano.
Rezerwacja bezproblemowa, potwierdzenie też. Ustalona cena w Euro, tylko płatność miała zostać pobrana z karty przez, jak się okazało, firmę obsługującą rezerwacje, nie przez Booking.
Miesiąc przed datą przyjazdu zablokowali (nie pobrali) mi na karcie kwotę o 33 Euro wyższą niż ustalona przy rezerwacji. Konto mam w euro, karta przypisana do konta, więc trochę się zdziwiłem. Grzecznie napisałem, aby pobrali sobie opłatę za rezerwację, a resztę zwrócili na rachunek karty. Odpowiedź mnie jeszcze bardziej zdziwiła : różnica wynika z przeliczenia kursów walut (???) i płatność została pobrana prawidłowo, ponieważ wg prawa chorwackiego płatność odbywa się w kunach. Może nie za dobrze liczę, ale za każdym razem brakowało mi 33 euro...
Obsługa klienta w Booking potwierdziła moją wersję, że kwota w walucie z rezerwacji nie podlega zmianie, zadzwonili do wynajmującego, ale nic nie wskórali, ponieważ kwota z karty nie została pobrana, a tylko zablokowana. Gdyby została pobrana, mogliby zwrócić różnicę, albo składać reklamację u wynajmującego. Czyli mam pieniądze na koncie, a jakbym ich nie mam...
Odechciało mi się wyjazdu, ale zapytałem jeszcze w apartamencie, ile w końcu miałbym zapłacić za pobyt. Odpowiedzi już nie otrzymałem. Skoro tak, odwołałem wyjazd - jeszcze mogłem bezpłatnie - i zarezerwowałem sobie inny apartament. Ciekawe tylko kiedy odblokują mi opłatę za rezerwację