Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
ZAQ_12
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 166
Dołączył(a): 28.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) ZAQ_12 » 21.05.2020 15:13

Jako hotelarz mogę Wam przekazać, że większość właścicieli hoteli, apartamentów i innych obiektów tylko czeka na kontakt bezpośredni. Powody są wiadome :lol: I nie zawsze chodzi tu o cenę końcową, ale często o wartość dodaną np. widok z okna, dodatkowe wyposażenie pokoju, czy łazienki.
Kilka lat wstecz dokonałam rezerwacji w obiekcie resortowym w Zaostrog bezpośrednio u właściciela, który dał nam dużo wygodniejszy apartament z dwoma łazienkami, niż był oferowany na stronach pośredników.
W ramach podziękowania poprawiałam mu menu, które mieli przygotowane dla Gości z Polski w języku, jak im się wydawało "polskim". :oczko_usmiech:
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 06.07.2020 18:09

Orientuje się ktoś jak to jest z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji? Tzn. konkretnie chodzi mi o taką rzecz: Mamy zamiar jechać 21 sierpnia, ale wszystkie(może nie wszystkie, ale zdecydowana większość) apartmanów z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji ma to bezpłatne odwołanie do 21 lipca. W ogóle mnie takie coś nie urządza, bo w obecnej sytuacji miesiąc to bardzo długo i na 100% pewna wyjazdu będę pewnie kilka dni przed. Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?
robertpeti
Croentuzjasta
Posty: 347
Dołączył(a): 03.07.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertpeti » 06.07.2020 18:28

Wszystko co sie teraz rezerwuje przez booking i jest juz bezzwrotne lub jak u ciebie jest rezerwowane na wlasne ryzyko ( bez zwtotu).Jest to nawet zapisane na stronie booking.com i dotyczy rezerwacj od 1 kwietnia bodajze
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 06.07.2020 18:36

robertpeti napisał(a):Wszystko co sie teraz rezerwuje przez booking i jest juz bezzwrotne lub jak u ciebie jest rezerwowane na wlasne ryzyko ( bez zwtotu).Jest to nawet zapisane na stronie booking.com i dotyczy rezerwacj od 1 kwietnia bodajze


Jest napisane, że zalecają rezerwacje z bezpłatnym odwołaniem, a nie że wszystko jest bezzwrotne.

Po za tym ja nie o to pytam :wink:
marze_na
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8836
Dołączył(a): 12.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 06.07.2020 19:06

ruzica napisał(a):Orientuje się ktoś jak to jest z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji? Tzn. konkretnie chodzi mi o taką rzecz: Mamy zamiar jechać 21 sierpnia, ale wszystkie(może nie wszystkie, ale zdecydowana większość) apartmanów z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji ma to bezpłatne odwołanie do 21 lipca. W ogóle mnie takie coś nie urządza, bo w obecnej sytuacji miesiąc to bardzo długo i na 100% pewna wyjazdu będę pewnie kilka dni przed. Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?

To zależy od obiektu i ustalonych dla danej rezerwacji zasad platności.
Z ciekawosci spojrzałam na rezerwację jaką mam aktualnie zrobioną i tam jest 100% opłaty za pobyt ściągane z karty z chwilą upływu okresu bezpłatnego odwołania. Jak siegam pamięcią to dość często się tak zdarzało, że jadąc juz mieliśmy dany nocleg opłacony.
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 06.07.2020 22:15

ruzica napisał(a):Orientuje się ktoś jak to jest z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji? Tzn. konkretnie chodzi mi o taką rzecz: Mamy zamiar jechać 21 sierpnia, ale wszystkie(może nie wszystkie, ale zdecydowana większość) apartmanów z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji ma to bezpłatne odwołanie do 21 lipca. W ogóle mnie takie coś nie urządza, bo w obecnej sytuacji miesiąc to bardzo długo i na 100% pewna wyjazdu będę pewnie kilka dni przed. Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?


Zauważ, iż oferty bezzwrotne są przez to tańsze - ale ponosisz ryzyko utraty pieniędzy.
Jak w tym roku odwoływałem już 4 rezerwacje i poza jedną nie było problemu.
1. Rezerwacja zrobiona w 10/2019 z bezpłatnym odwołaniem do 10 kwietnia na wyjazd majówkowy do Węgier.
Właściciel w tym październiku poprosił mnie o zaliczkę w kwocie 2200 zł - którą wpłaciłem jak zawsze.
W marcu zaczęły się problemy z COVID, obserwowaliśmy sytuację - ale w ostatnim dniu darmowego odwołania - anulowałem rezerwację. Po około dwóch tygodniach właściciel się skontaktował, że musimy dać mu jeszcze trochę czasu - bo sam ma kłopoty przez COVID. Po kolejnych około 3 tygodniach przyszedł do mnie przelew na 2200zł
2. Kolejna rezerwacja w tym samym apartamentowcu u innego właściciela z możliwości tylko odpłatnej anulacji w kwocie 126 EUR do 10 maja. Po rezerwacji znów dostałem SMS z prośbą o wpłatę zaliczki 220 EUR i podany numer konta. Wpłaciłem jak zawsze. I też czekałem - ale... była cisza. W końcu węgier do mnie dzwoni i mówi, że jego nie obchodzi co było na booking i mam zapomnieć, że mi odda 94 eur. Jak chce to sobie mogę dzwonić do booking i gdzie mi się nie podoba - ale jego to nie interesuje. Złożyłem reklamację na bookingu, przesłałem wszystko i czekam. Oooo ten temat mi przypomniał, że muszę jutro zadzwonić jutro do nich co ustalili.
3. Kolejne dwie - darmowa zanulacja, bez wpłacanych zaliczek -więc tylko kliknięcie i już... anulowane.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16237
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 07.07.2020 07:54

ruzica napisał(a):Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?
Przez booking robię zwykle krótkie rezerwacje. Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale.... Miałam takie sytuacje, że po moim odwołaniu/anulowaniu rezerwacji (w okresie bezpłatnym) to nocleg po kilku dniach trafiał spowrotem do puli noclegów w cenie i wyższej i niższej niż moja (i tu rożnie, bo jeden w opcji bezpłatnej anulacji przez kilka dni, ale nie do dnia przed przyjazdem, albo jako opcja bezzwrotna), lub wcale się już nie pojawił w ofercie na b.ing. Więc chyba nie ma reguły....

Ja bym na tydzień przed tym terminem bezpłatnego anulowania szukała innego noclegu, który będzie miał termin bezpłatnego odwołania na bliższy terminowi wyjazdu. I tak w kółko, nawet jakbym 3 razy odwoływała i zmieniała rezerwację.
ghastime
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 114
Dołączył(a): 11.02.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) ghastime » 07.07.2020 08:03

W tym roku rezerwowałem przez Booking apartament w Zadarze.
Rezerwację można odwołać bezpłatnie do 7 dni przed przyjazdem (w moim wypadku do jutra do północy).
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 07.07.2020 17:13

piekara114 napisał(a):. Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale.... Miałam takie sytuacje, że po moim odwołaniu/anulowaniu rezerwacji (w okresie bezpłatnym) to nocleg po kilku dniach trafiał spowrotem do puli noclegów w cenie i wyższej i niższej niż moja (i tu rożnie, bo jeden w opcji bezpłatnej anulacji przez kilka dni, ale nie do dnia przed przyjazdem, albo jako opcja bezzwrotna), lub wcale się już nie pojawił w ofercie na b.ing. Więc chyba nie ma reguły.....


O to mi chodziło :) Czyli tak jak myślałam- nie ma reguły.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Na razie chyba się wstrzymam z rezerwacją ale będę mieć rękę na pulsie :idea:
rekordarek
Odkrywca
Posty: 62
Dołączył(a): 25.05.2012
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) rekordarek » 07.07.2020 21:05

Jak wygląda obecnie temat konsekwencji odwołania rezerwacji na różnych portalach? Do wyjazdu mam jeszcze 3 tygodnie, przy pobieżnym przeglądnięciu booking.com większość ofert jest bezzwrotnych, a te z opcją odwołania są zazwyczaj tylko do 2 tygodni przed przyjazdem. Jak to na innych portalach wygląda ? Jak podchodzą właściciele osobiście? Póki co jestem zdecydowany na wyjazd, ale mam przeczucia że lepiej nie będzie, jak już to gorzej :? wolałbym uniknąć jakiejś finansowej wtopy z tego tytułu...
AgaBartek
Podróżnik
Posty: 25
Dołączył(a): 03.05.2007
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) AgaBartek » 07.07.2020 21:13

rekordarek napisał(a):Jak wygląda obecnie temat konsekwencji odwołania rezerwacji na różnych portalach? Do wyjazdu mam jeszcze 3 tygodnie, przy pobieżnym przeglądnięciu booking.com większość ofert jest bezzwrotnych, a te z opcją odwołania są zazwyczaj tylko do 2 tygodni przed przyjazdem. Jak to na innych portalach wygląda ? Jak podchodzą właściciele osobiście? Póki co jestem zdecydowany na wyjazd, ale mam przeczucia że lepiej nie będzie, jak już to gorzej :? wolałbym uniknąć jakiejś finansowej wtopy z tego tytułu...

Ja zdecydowałem się na booking, ponieważ miałem bezpłatne odwołanie rezerwacji do 21.06. Generalnie jeśli miałbym coś polecić to raczej jazdę w ciemno, choć to chyba niemożliwe że względu na potrzebę deklaracji pobytu.
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 108172
Dołączył(a): 10.09.2004
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 07.07.2020 21:18

AgaBartek napisał(a):Generalnie jeśli miałbym coś polecić to raczej jazdę w ciemno, choć to chyba niemożliwe że względu na potrzebę deklaracji pobytu.

Można jechać w ciemno. :idea:
rekordarek
Odkrywca
Posty: 62
Dołączył(a): 25.05.2012
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) rekordarek » 07.07.2020 21:29

Janusz Bajcer napisał(a):Można jechać w ciemno. :idea:


Jadąc z dzieckiem na taki manewr się nie zdecyduję. Nie ten typ ;)
Dzięki za przeniesienie mojego posta, tyle że jak wygląda sytuacja na Booking to ja widzę ;) interesuje mnie jak podchodzą do sprawy odwołania rezerwacji inne portale/prywatni właściciele przy bezpośrednim kontakcie. Podejrzewam że w tym wątku takiej pomocy nie otrzymam :cry:
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 108172
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 07.07.2020 21:32

empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2134
Dołączył(a): 26.06.2016
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 07.07.2020 21:46

rekordarek napisał(a):interesuje mnie jak podchodzą do sprawy odwołania rezerwacji inne portale/prywatni właściciele przy bezpośrednim kontakcie. Podejrzewam że w tym wątku takiej pomocy nie otrzymam :cry:

Widzę że nie tylko ja mam podobny dylemat a to poważny problem.
Założyłem na ten temat osobny wątek ale został przeniesiony do "Wyjazd "w ciemno" - czy to możliwe?".
Forumowicze piszą, że można jechać w ciemno. Mimo że jadę z dzieckiem (12 lat) to chyba zaryzykuję. Byłem w Chorwacji 3x i zawsze widziałem wolne pokoje. W tym roku powinno być łatwiej.
A z powodu Pandemii jest spore ryzyko że pomiędzy ostatnim dniem na bezpłatne odwołanie rezerwacji a wczasami coś się wykrzaczy.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 34
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone