dominikzw napisał(a):Dodam od siebie taką ciekawostkę. Zarezerwowałem pobyt na bookingu. Płatność sam ściągnie serwis. Zadzwoniłem do nich w jakiej walucie nominalnej ściągną z mojej karty płatność czy w Euro czy PLN. Uzyskałem informacje że nominalną kwotą jest EUro, zaś PLN jest podawana orientacyjnie.
Myk polega na tym że posiadam konto wielowalutowe (PLN i EUro) i do jednej karty mam podpięte dwa konta. Na moje pytanie z którego konta zostaną ściągnięte środki czy z PLN czy Euro - booking nie był w stanie odpowiedzieć i odsyła do banku.
Dzwonię do PEKAO SA z tym samym zapytaniem....bo długich namysłach uzyskuje informacje - teoretycznie powinno ściągnąć z konta Euro , ale jest ryzyko że płatność realizowana przez booking skoro jestem z Polski może zostać pobrana z konta PLN i nie da 100% gwarancji że będzie tak pięknie jak ja chce. Czyli trzeba uważać. Jedyne rozsądne rozwiązanie jakie mi się nasuwa to posiadać osobną kartę do konta walutowego
Dziwne, w takim wypadku z automatu powinno Ci ściągnąć z subkonta Euro. W moim wypadku płacąc kartą w amerykańskiej walucie ściąga z subkonta z dolarami. W końcu po to te subkonta się zakłada Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, żeby ktoś miał z tym problem. No chyba, że nie ma odpowiedniej sumy na subkoncie ale to już inna bajka