Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16236
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 13.01.2015 19:49

maxredaktor napisał(a):Booking może mieć nieaktualne informacje. W maju ubiegłego roku szukałem noclegu w okolicy Sandomierza. Znalazłem fajny pensjonat, właśnie przez ten serwis. Booking jednak twierdził, że z wolnych pokoi jest tylko jedna dwójka, a ja chciałem trzyosobowy. Zadzwoniłem tam i się okazało, że mają wszystkie pokoje wolne z wyjątkiem... jednej dwójki.
Aha, cena była taka sama i przez Booking, i bezpośrednio w pensjonacie.


A to zdarza się często i wynika z faktu, że booking/hrs/itp. rezerwuje w obiekcie wybrane pokoje, apartamenty, studia i to właśnie je sprzedaje. Jak wszystkie wyprzeda, lub wybrany typ (np. pokoje 2-os) to wtedy jest informacja, że "obiekt nie posiada w wybranym terminie pokoi spełniających kryteria". A w większości przypadków właściciele hotelu/obiektu nie oddaje do dyspozycji bookingu/hrs/itp wszystkich swoich pokoi... Więc jak zależy nam na danym obiekcie, to warto sprawdzić dostępność bezpośrednio w obiekcie.
Informacja pełna, bo właśnie z bookingu - firmowo dużo u nich rezerwuję, właśnie dzięki możliwości bezkosztowe anulacji. I co ciekawe, kilka razy zamiast numeru karty kredytowej przez przypadek podałam debetowej (firmowe karty były identyczne) i rezerwacja też przeszła i otrzymałam potwierdzenie rezerwacji i rzeczywiście było zarezerwowane.
endrius
Podróżnik
Posty: 21
Dołączył(a): 09.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) endrius » 13.01.2015 20:26

Ja szczerze polecam airbnb. Jest dodatkowa opłata ale sam proces wyszukiwania (fajna szukajka oparta na mapie) i komunikacji z właścicielem jest bardzo dobry. Przede wszystkim jest mnóstwo ofert prywatnych właścicieli. Przez airbnb bookowałem w zeszłym roku Vrbnik, na ostatnią chwilę, tydzień przed wyjazdem, wszystko poszło ok.
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 13.01.2015 23:36

michaldroszcz napisał(a): W większości ogłoszeń jest napisane, że nie będę obciążony żadna opłatą a kasę trzeba płacić na miejscu, jednak do rezerwacji wymagane jest podanie numeru karty. Czy to oznacza, że mogą zablokować pieniądze na karcie np.3000 zł i czy można podawać numer karty na której nie ma wystarczającej ilości gotówki teraz (mam specjalną kartę, której używam tylko na wakacjach z uwagi na bezpłatne wypłaty w całej europie). Najważniejsze, że ja nie szukam ofert hoteli tylko pensjonatów i apartamentów.



Mnie w ubiegłym roku hotel z Budapesztu zablokował na karcie kwotę wynajmu, ale po 2-3 tygodniach odblokowali. Płaciłem na miejscu gotówką.

Ostatnio hotel w Rzymie nie zablokował mi nic, chociaż też musiałem podać dane karty. Nie przeszkadzało im nawet to, że karta kończyła się w grudniu 2014 - na miesiąc przed pobytem.

Tak jak ktoś już napisał - to jest tylko takie zabezpieczenie dla booking i hotelu, że klient jest wiarygodny. Kasy z karty nie ściągają.

Natomiast nie wiem, co siędzieje w przypadku anulowania rezerwacji bezzwrotnej - czy wystawiają wezwanie do zapłaty, czy ściągają z karty :?: :?: :?:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 13.01.2015 23:45

Jak nie ma możliwości anulowania rezerwacji, to od razu ściągają całą sumę z karty,
dokładnie w momencie jak ktoś rezerwuje pobyt :!:

No, ale wtedy jest niższa cena :wink:
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 14.01.2015 21:31

Może trochę źle się wyraziłem....

Nie chodziło mi o rezerwacje bezzwrotne, a o przypadki, w których ktoś zarezerwował pokój (z opcją zapłaty gotówką na miejscu) i nie zdążył anulować go w terminie, kiedy mógł to zrobić bezpłatnie. Lub na przykład zarezerwował i nie pojawił się w hotelu w ogóle.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 14.01.2015 21:39

Podejrzewam, że
ściągają całą kwotę z karty. 8)
Jak na karcie nie ma środków, to wysyłają wezwanie do zapłaty... :roll:

Dane z karty są autentyczne, więc raczej nie mają problemów z dotarciem do wierzyciela 8)
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 14.01.2015 23:37

Lednice napisał(a):Podejrzewam, że
ściągają całą kwotę z karty. 8)
Jak na karcie nie ma środków, to wysyłają wezwanie do zapłaty... :roll:


Też mi się tak wydaje.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16236
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 15.01.2015 08:58

Raul73 napisał(a):Może trochę źle się wyraziłem....

Nie chodziło mi o rezerwacje bezzwrotne, a o przypadki, w których ktoś zarezerwował pokój (z opcją zapłaty gotówką na miejscu) i nie zdążył anulować go w terminie, kiedy mógł to zrobić bezpłatnie. Lub na przykład zarezerwował i nie pojawił się w hotelu w ogóle.


Kilka razy (może ze 3) miałam taką sytuację przy wyjeździe służbowym (rezerwacja z możliwością zwrotu w określonym terminie i potwierdzana kartą) i z karty ściągnęli opłatę na 1 noc za każdy zarezerwowany pokój.
mervik
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6870
Dołączył(a): 03.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) mervik » 16.01.2015 21:27

Na kilkanaście rezerwacji przez booking z kartą ..tylko jeden raz w Rzymie zablokowali mi kasę na karcie 8O
...więc rezerwując z podaną kartą nie zawsze blokują :wink:
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1018
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 16.01.2015 23:56

Mnie blokowali (zabezpieczali) na karcie środki tylko w Austrii (Przypadek ??? :) ) może ze dwa razy. W innych przypadkach nie było jakichkolwiek zabezpieczeń.
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 17.01.2015 17:33

Crocodyl napisał(a):Mnie blokowali (zabezpieczali) na karcie środki tylko w Austrii (Przypadek ??? :) ) może ze dwa razy. W innych przypadkach nie było jakichkolwiek zabezpieczeń.


Zapewne przypadek i żadna reguła.

mervik przed chwilą pisał, że jemu zablokowali w Rzymie, mnie z kolei właśnie w Rzymie nie zablokowali.

Pewnie zależy od hotelu (i może jeszcze innych czynników).
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1018
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 17.01.2015 18:40

Raul73 napisał(a):Pewnie zależy od hotelu (i może jeszcze innych czynników).

Oczywiście, że decyduje w każdym przypadku hotel. Zasadniczo nie jest to problem. W przypadku gdy nawet odwołamy rezerwację w terminie "bezkosztowym" zabezpieczenie jest zdejmowane. Tak czy inaczej zawsze trzeba czytać warunki płatności, rezerwacji itp. aby nie być zdziwionym. Są często oferty atrakcyjne finansowo - tańsze ale określone już na wstępie jako bezzwrotne. A dla mnie w booking ważne jest to, że można odwołać lub zmienić rezerwacje bez dodatkowych kosztów.
Szymuś
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 178
Dołączył(a): 13.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Szymuś » 21.01.2015 11:57

Ja też polecam booking, bezproblemowa rezerwacja, możliwość odwołania bez opłat i brak konieczności wpłaty zaliczki. Być może wychodzi trochę drożej niż bezpośrednio u właściciela, ale dopłacam jednak za to co powyżej. Nie posiadam karty kredytowej, ale spróbowałem ze zwykłą płatniczą (zwykły matercard od mbanku) i zadziałało... Nie wiem jak, nie wiem co, ale jakby co to nie mówcie nikomu.

Natomiast całkowita porażka to hrs. Raz korzystałem i jak dojechałem do hotelu to recepcja w ogóle nie miała mojej rezerwacji (mimo mojego potwierdzenia z hrs). To tak ku przestrodze :)
MarDomi
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1271
Dołączył(a): 21.09.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) MarDomi » 21.01.2015 12:26

Szymuś napisał(a):Nie posiadam karty kredytowej, ale spróbowałem ze zwykłą płatniczą (zwykły matercard od mbanku) i zadziałało... Nie wiem jak, nie wiem co, ale jakby co to nie mówcie nikomu.


Ja również nie posiadam karty kredytowej, a wielokrotnie używałem do tego celu kartę debetową. Zero problemów. :)
mervik
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6870
Dołączył(a): 03.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) mervik » 22.01.2015 12:24

Szymuś napisał(a):Natomiast całkowita porażka to hrs. Raz korzystałem i jak dojechałem do hotelu to recepcja w ogóle nie miała mojej rezerwacji (mimo mojego potwierdzenia z hrs). To tak ku przestrodze :)


Ja raz rezerwowałem przez HRS hotel w La Spezia , bo było taniej od Bookingu i nie było żadnego problemu :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone