Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
marko350
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2381
Dołączył(a): 14.10.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) marko350 » 23.08.2017 14:25

Pääkäyttäjä napisał(a):Booking pobiera opłaty bezpośrednio od właścicieli pensjonatów, od użytkowników - wcale, pośredniczy jedynie w płatności. Raz w miesiącu dostają fakturę od Booking i na tej podstawie płacą prowizję - tak mi to mniej więcej opisał nasz host Marko.


Dokładnie, zawsze płaciłem właścicielowi (kartą lub gotówką).
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 14:33

To, że wy macie takie doświadczenia nie jest dowodem, że tak jest zawsze.
Dwukrotnie zdarzyła mi się oferta na booking, że płatność została pobrana przez nich w imieniu właściciela obiektu co wcześniej również było zaznaczone na stronie.

Przykład zapisu z oryginalnej oferty booking :
"Płatność zarządzana przez Booking.com
Booking.com pobiera od Ciebie płatność za pobyt w imieniu obiektu. Pamiętaj, by wziąć ze sobą pieniądze do wykorzystania na dodatkowe usługi."
W tym wypadku to Dworek Roh.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 15:04

Czy Ty rozumiesz znaczenie słowa pośrednik? Marko dopisał mi potem, że tzw. Partner Booking sam decyduje o tym, jak będzie wywiązywać się z rozliczenia z platformą, czy to prowizja dla pośrednika przy płatności (stąd niejednokrotnie są zdziwieni ludzie, ze na miejscu muszą opłacić np. opłatę klimatyczną pomimo, iż jest wyraźne ostrzeżenie na portalu) od razu czy też wystawiana jest faktura.

Wszystko jest jasno rozpisane na stronie pomocy dla Partnera Booking. Idę o zakład, że "adrie.hr" i tym podobne, działają na tej samej zasadzie.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 15:48

Pääkäyttäjä napisał(a):Czy Ty rozumiesz znaczenie słowa pośrednik? Marko dopisał mi potem, że tzw. Partner Booking sam decyduje o tym, jak będzie wywiązywać się z rozliczenia z platformą, czy to prowizja dla pośrednika przy płatności (stąd niejednokrotnie są zdziwieni ludzie, ze na miejscu muszą opłacić np. opłatę klimatyczną pomimo, iż jest wyraźne ostrzeżenie na portalu) od razu czy też wystawiana jest faktura.

Wszystko jest jasno rozpisane na stronie pomocy dla Partnera Booking. Idę o zakład, że "adrie.hr" i tym podobne, działają na tej samej zasadzie.


Nie wiem czy rozumiesz, że ja piszę o płatności przez klienta za usługę.I udowadniam, że booking czasami pobiera opłatę w imieniu właściciela wbrew temu co twierdziło parę osób. Rozliczenia wynajmujących z booking to inna sprawa.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 15:53

bigredone napisał(a):
Pääkäyttäjä napisał(a):Czy Ty rozumiesz znaczenie słowa pośrednik? Marko dopisał mi potem, że tzw. Partner Booking sam decyduje o tym, jak będzie wywiązywać się z rozliczenia z platformą, czy to prowizja dla pośrednika przy płatności (stąd niejednokrotnie są zdziwieni ludzie, ze na miejscu muszą opłacić np. opłatę klimatyczną pomimo, iż jest wyraźne ostrzeżenie na portalu) od razu czy też wystawiana jest faktura.

Wszystko jest jasno rozpisane na stronie pomocy dla Partnera Booking. Idę o zakład, że "adrie.hr" i tym podobne, działają na tej samej zasadzie.


Nie wiem czy rozumiesz, że ja piszę o płatności przez klienta za usługę.I udowadniam, że booking czasami pobiera opłatę w imieniu właściciela wbrew temu co twierdziło parę osób. Rozliczenia wynajmujących z booking to inna sprawa.


Czy Ty przeczytałeś to, co napisałem powyżej i wcześniej czy - mówiąc kolokwialnie - przeleciałeś temat pobieżnie?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 15:55

Pääkäyttäjä napisał(a):
bigredone napisał(a):
Pääkäyttäjä napisał(a):Czy Ty rozumiesz znaczenie słowa pośrednik? Marko dopisał mi potem, że tzw. Partner Booking sam decyduje o tym, jak będzie wywiązywać się z rozliczenia z platformą, czy to prowizja dla pośrednika przy płatności (stąd niejednokrotnie są zdziwieni ludzie, ze na miejscu muszą opłacić np. opłatę klimatyczną pomimo, iż jest wyraźne ostrzeżenie na portalu) od razu czy też wystawiana jest faktura.

Wszystko jest jasno rozpisane na stronie pomocy dla Partnera Booking. Idę o zakład, że "adrie.hr" i tym podobne, działają na tej samej zasadzie.


Nie wiem czy rozumiesz, że ja piszę o płatności przez klienta za usługę.I udowadniam, że booking czasami pobiera opłatę w imieniu właściciela wbrew temu co twierdziło parę osób. Rozliczenia wynajmujących z booking to inna sprawa.


Czy Ty przeczytałeś to, co napisałem powyżej i wcześniej czy - mówiąc kolokwialnie - przeleciałeś temat pobieżnie?


Przeczytałem 3 razy żeby zrozumieć z czym masz problem i nadal nie wiem :)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 16:15

Napisałem o mechanizmie, dotyczącym jednych i drugich - z dwóch stron połotu :D
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 19:45

Pääkäyttäjä napisał(a):Booking pobiera opłaty bezpośrednio od właścicieli pensjonatów, od użytkowników - wcale,


I nadal twierdzę i udowadniam wcześniejszym wpisem, że booking niekiedy pobiera opłatę od wynajmujących. Opłatę za nocleg. Nie za podatek miejscowy czy za dodatkowe łóżko, nie za prowizję, a po prostu za zamówioną na ich stronie usługę. Jeśli się z tym nie zgadzasz to jesteś w błędzie. Jeśli chodzi ci o coś innego to się nie wypowiadam.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 20:31

bigredone napisał(a):
Pääkäyttäjä napisał(a):Booking pobiera opłaty bezpośrednio od właścicieli pensjonatów, od użytkowników - wcale,


I nadal twierdzę i udowadniam wcześniejszym wpisem, że booking niekiedy pobiera opłatę od wynajmujących. Opłatę za nocleg. Nie za podatek miejscowy czy za dodatkowe łóżko, nie za prowizję, a po prostu za zamówioną na ich stronie usługę. Jeśli się z tym nie zgadzasz to jesteś w błędzie. Jeśli chodzi ci o coś innego to się nie wypowiadam.


Eh... przecież nie napisałem, że nie masz racji oraz że wcale tych opłat nie pobiera. Booking przy natychmiastowej płatności za pobyt, przesyła pieniądze do właściciela pensjonatu, hotelu, etc. - dopiero wtedy od razu kasuje należną sobie prowizję. Booking zarabia na prowizjach a nie na sprzedanych łóżkach, które nie należą do nich.

Booking to pośrednik a nie firma, od której wynajmujesz miejsca do spania. Booking to nie biuro turystyczne:

Booking.com is a travel fare aggregator website and travel metasearch engine for lodging reservations.

Zaś to, o czym piszesz, jest wynikiem zintegrowania osobnego produktu o nazwie villas.com, która zajmuje się sprzedażą pobytów wakacyjnych a to już jest pewna różnica:

Booking.com developed villas.com as product extension. It is more focused on vacation rental market, which covers villas, apartments and rental homes. The site has since been integrated into the main website.

Tzw. vacation rental działa tak samo, jak firmy typu Novasol, Casamundo czy Adriatic. Na stronie Booking jest wtedy wyraźnie podkreślone, o jaki wynajem chodzi.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.08.2017 20:38

I powoli dochodzimy do jakiegoś consensusu :)
maranka
Globtroter
Posty: 33
Dołączył(a): 27.11.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) maranka » 27.08.2017 17:05

:D Cześć Wszystkim,

wypowiem się odnośnie booking jako osoba, która udostępnia na tym portalu 2 obiekty noclegowe. Każdy z obiektów ma inną formę rozliczenia z booking. Pierwsza opcja to płatność pobierana przez booking od gościa przed jego przyjazdem z karty kredytowej. W tym przypadku booking przelewa na moje konto kwotę pomniejszoną o swoją prowizję.
Druga opcja, płatność gotówką po przyjeżdzie gościa do obiektu. Zaliczka na poczet pobytu, którą gość musi wpłacić na konto obiektu, zaraz po dokonaniu rezerwacji, zwracana gościowi jeśli odwoła pobyt zachowując przewidziany w umowie czas. W tym przypadku istnieje tez możliwość płacenia kartą, jeśli obiekt noclegowy posiada terminal. Przelewam dla bookig ich działkę po otrzymaniu faktury.
Każda forma płatności została nam narzucona, bez możliwości wyboru.
Jeśli chodzi odwołanie (z mojej strony) rezerwacji gościa praktycznie nie mam takiej możliwości. Każda dokonana przez gościa rezerwacja jest wiążącą umową. Krótko mówiąc, gość ma prawo odwołać swoją rezerwację w naszym obiekcie do 2 tygodni przed przyjazdem, my natomiast nie jesteśmy w stanie odwołać żadnej rezerwacji, chyba że nie otrzymamy od gościa płatności we wskazanym terminie. Podam przykład: pęka rura w łazience, w środku sezonu, nie mogę przyjąć gościa, nie mam tez wolnego apartamentu, żeby dać gościowi zastępcze lokum u siebie. Muszę znalezć cos u konkurencji, a różnicę cenową pokryć z własnej kieszeni. Z moich doświadczeń booking ZAWSZE stanie po stronie gościa a nie obiektu. Swoją drogą sama korzystam z ich usług jako gość i do tej pory byłam zadowolona.
Jeszcze tylko kilka słów odnośnie opinii gości na booking. Żeby uzyskać prawo do ich wystawienia trzeba przynajmniej 1 noc pozostawac gościem takiego obiektu noclegowego. Dodam, że nawet osoby, które wyjechały bez uregulowania płatności za pobyt mają prawo do napisania opinii, stąd czasem opinie znacznie odbiegające od pozostałych.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich, którzy dotrwali do tego momentu i życzę udanych urlopów, z booking czy też bez :D
travel
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2503
Dołączył(a): 20.11.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) travel » 27.08.2017 17:39

A ja lubię podróżować rezerwując noclegi przez booking :D
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16392
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 27.08.2017 17:44

maranka napisał(a): Dodam, że nawet osoby, które wyjechały bez uregulowania płatności za pobyt mają prawo do napisania opinii,
A skąd taka możliwość? :?: :idea:
jolcix
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 424
Dołączył(a): 11.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) jolcix » 27.08.2017 17:52

Od kilku lat jeżdżę tylko z booking

Raz miałam sytuację w Polsce , w górach, ze pani zadzwoniła, że system źle nas oznaczył i nie ma pokoju, znalazła dla nas pokój w tej samej cenie, o takim samym standardzie dwa domy dalej, ale bez śniadania, które u niej był w cenie, więc zaproponowała tam nocleg, a do niej żebyśmy przyszli na śniadanie, oczywiście bez problemu się zgodziliśmy, wszystko odbyło się w zgodnej atmosferze. Po powrocie booking poprosił o wyjaśnienie, widocznie pani musiała to zgłosić, wyjaśniliśmy, powiedzieliśmy, że wszystko za wspólną zgodą, i nic się nie stało, jesteśmy zadowoleni, a ludzie są tylko ludźmi i nic się nie stało.

Druga sytuacja z przed kilku dni, zarezerwowałam pokój na przyszły rok, również w Polsce, w górach, na drugi dzień informacja z booking, że coś się stało i nie mogę mieć tego pokoju, znaleźli podobny, w wyższej cenie, mam wziąć rachunek, po powrocie zwrócą różnicę.

Rezerwacje w Chorwacji zawsze były super, tutaj tez tylko raz zaszła pomyłka, zarezerwowałam pod koniec sierpnia pokój na następny rok, za śmieszną cenę 1000 zł na 8 dni, po godzinie zadzwoniła do mnie właścicielka z prośbą o anulowanie, bo zaszła pomyłka, i ona jeszcze nie wprowadziła cen na przyszły rok, bardzo prosiła o anulowanie, oczywiście zgodziłam się, bo faktycznie cena byłą podejrzanie niska na ten standard i miejsce. Fakt, pewnie mogłam nie anulować, i booking by rozwiązywał sprawę, ale wiedziałam że coś było nie tak, potem sprawdziłam cenę w tym okresie i była 3000 zł :)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 27.08.2017 18:38

piekara114 napisał(a):
maranka napisał(a): Dodam, że nawet osoby, które wyjechały bez uregulowania płatności za pobyt mają prawo do napisania opinii,
A skąd taka możliwość? :?: :idea:


Uciekną bez płacenia, ale system zapamiętał ich jako gości więc dostają mail z prośbą o ocenę.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 18
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone