napisał(a) ZAQ_12 » 07.08.2016 19:50
To może ja się wypowiem, gdyż współpracuję, jako hotelarz z booking.com od momentu, kiedy zaczęli oferować sprzedaż pokoi hotelowych w Polsce.
1. To nie booking.com ustala zasady i ceny, a hotelarz lub wynajmujący apartamenty. Hotelarz może mieć w swojej ofercie tylko ofertę bezzwrotną, tzw. non refundable lub zwrotną, tzw. refundable - z określonymi warunkami anulacji lub obie naraz. Warto zatem przy rezerwacji sprawdzić jaką ofertę się kupuje. Niektóre rezerwacje zwrotne nie wymagają podawania numeru karty kredytowej, w przypadku oferty bezzwrotnej jest to niezbędne.
2. Ceny tych samych pokoi, apartamentów mogą się różnić pomiędzy sobą na różnych portalach internetowych oraz stronie domowej oferującego, choć nie jest to dobrze postrzegane przez gości. Hotele starają się trzymać rate parity, czyli równe ceny, niektóre z kolei specjalnie obniżają cenę na poszczególnych portalach, na których mają lepszą sprzedaż. Wszystko zależy od strategii sprzedaży hotelarza lub jego umiejętności wprowadzania danych (cen i dostępności pokoi) do systemów internetowych.
3. Każdy portal internetowy pobiera od hotelarza prowizję od zarezerwowanych pokoi pomiędzy 12% a 25% - w zależności od portalu.
Pamiętajcie natomiast że w przypadku, gdy hotelarz nie będzie miał dla Was noclegu, który został Wam potwierdzony powinien Wam zapewnić inny nocleg o tym samym lub wyższym standardzie i tej samej lokalizacji. I tu każdy portal, czy to będzie booking.com, HRS czy inny będzie stał po Waszej stronie.