dareksi napisał(a):Dziś, próbowałem testowo wybrać 200EUR w polskim bankomacie Euronet. Zasiliłem rachunek Revolut kwotą 900zł (kurs EUR w aplikacji to ok. 4,27zł), oczywiście pojawiła się ona za kilka sekund. Za chwilę po przeklikaniu bankomat stwierdził brak odpowiedniej kwoty na koncie. W historii aplikacji widnieje nieudana operacja na kwotę
, 951,82zł (195,60£). Bez wdawania się w szczegóły, kurs takiej wymiany to 4,7591zł za 1EUR.
I więcej tego nie rób
Tak jak sam znalazłeś info to Euronet zamienia Twoje złotówki na Euro a nie Revolut. Dobrze, że nie miałeś takiej kwoty bo kurs 4,75 za 1 euro to z kosmosu jakiś. W revolut 4.27.
Lechoo napisał(a):juveadamo napisał(a):Dzisiaj pierwszy raz chciałem zapłacić kartą revolut, akurat byłem na orlenie.
Zakupy na kwotę 53 zł z groszami. Na terminalu wyskoczyła kwota w funtach, chyba 11,7. Mówię do kasjera, że chcę zapłacić w złotówkach i co mam przycisnąć na terminalu. On mówi, że zmieni mi walute na PLN na komputerze ale coś chyba mu nie wyszło bo zapłaciłem w funtach (na zł wyszło ponad 57 zł). Jakby ktoś napisał co trzeba zrobić jak kwota na terminalu wyskoczy w funtach.
Miałem dzisiaj to samo w stokrotce - pobrało w funtach i 3zł w plecy
Ja też czekam na jakiś konkretniejszy opis tego jak to wygląda aby ustrzec się takich błędów. I czy to tylko wybiera się na terminalu czy obsługa (jak nierozgarnięty pan z Orlenu) też może coś namieszać.
@juvedamo mimo, że kwota nie znacząca to zażądał bym zwrotu od kasjera tych 4zł. Wyraźnie poinformowałeś, że płatność w PLN. Nie potrafi niech płaci. Pewnie jak wyskoczyła Ci cena w funtach to on powinien anulować tą operację i puścić to jeszcze raz w PLN. Na terminalu nadal miałeś informację o Funtach? Wkładałeś czipem czy zbliżeniowo?
shpath napisał(a):Wypłacacie w Polsce € mimo iż naszą walutą jest PLN i się dziwicie, że jakieś inne kursy macie.
Czyż nie powinno się wypłacać waluty obowiązującej w danym kraju by te korzystne kursy mogły zadziałać?
W strefie € wypłaca się €, w Polsce PLN, w Chorwacji HRK i tak dalej.
Wypłacając walutę nieobowiązującą w danym kraju zawsze jest się narażonym na wyższe ceny i niekorzystne przeliczniki. Ktoś te pieniądze do bankomatu musi wsadzić, na pewno nie zrobi tego za darmochę..
Dokładnie. Wypłacamy walutę taką jaka jest w aktualnym kraju w którym jesteśmy. I koniecznie odrzucamy DCC(dynamic curency conversion) lub wybieramy "without conversion"
zimarek napisał(a):Ja wypłaciłem 800zł i tyle dokładnie pobrało z konta. Wypłatę w euro sprawdzę na Słowacji lub Słowenii w drodze do Chorwacji☺ Czy komuś zakończył się miesiąc rozliczenia i może potwierdzić cykl rozliczeniowy?
@zimarek ja będę testował teorię o resecie w dzień założenia konta. Jest ona najbardziej wiarygodna. Masa ludzi o to pytało na forum revolut i takie dostawali odpowiedzi od leaderów/adminów. Jeśli ktoś założył konto po 16.03.2017 to reset darmowych wypłat jest w dzień założenia konta. Wcześniej był pełen miesiąc kalendarzowy.
25 wypłacę jakąś kwotę z bankomatu i sprawdzę 27 czy się zresetuje. 27 zakładałem konto. Mimo wszystko żonie też założę konto około 25 aby nam reset wypadł w środku pobytu. Za dużo informacji jest na ten temat aby było inaczej.
yzedef napisał(a):Gdzie jest nasz znawca tematu Marcinusik ?. Widać nie jest to takie proste i trzeba więcej infromacji/wyjaśnień o tym produkcie.
Jest znafca
Przecież ja sam pisałem wiele razy aby ktoś to wyjaśnił
To jedna z niewielu rzeczy które też mnie trapią. Na pewno trzeba patrzeć co na terminalu i jeśli wyskakują funty to trzeba być czujnym. Ja płaciłem dwa razy i ani razu nie zapytało niestety :/
@zimarek ktoś wczesniej pisał, ze płacił zbliżeniowo i pobrało mu w funtach. Ja na wszelki wypadek wyłączyłem płatności zbliżeniowe.