Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

REVOLUT - karta wielowalutowa

Jacy są Chorwaci, ile co kosztuje w Chorwacji, czy warto jadać w restauracjach, co zabrać ze sobą z Polski, czym najlepiej płacić, na co szczególnie uważać oraz wszystkie inne pytania i uwagi związane z wyjazdami, także te nietypowe czy specjalistyczne, powinny znaleźć się w tym miejscu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
erci
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 236
Dołączył(a): 05.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) erci » 29.05.2022 09:30

Dawno już nie korzystałem z Revoluta i chyba nieco się pozmieniało. Też mam już wymieniona kartę na nową, dostałem informację o treści jak wyżej że się kwalifikuje do zmiany na polski IBAN.
Ktoś mi na szybko wyjaśni po co to robić?
A 2 pytanie: czy jeśli wymienię złotówki na swoim koncie na kuny (teraz jest kurs ok 0,61gr) i będę miał powiedzmy 1000 czy 2000 kun to płacąc na bramkach za autostrady, w sklepach czy wypłacając gotówkę z bankomatów będzie mi pobierać te kuny czy złotówki? Na samym początku jak używałem karty to wiem że nie pobierało kun tylko PLN. Coś się zmieniło?
Czy ta zmiana IBAN na coś wpłynie?
Chris_M
Cromaniak
Posty: 1338
Dołączył(a): 12.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Chris_M » 29.05.2022 10:37

erci napisał(a):Dawno już nie korzystałem z Revoluta i chyba nieco się pozmieniało. Też mam już wymieniona kartę na nową, dostałem informację o treści jak wyżej że się kwalifikuje do zmiany na polski IBAN.
Ktoś mi na szybko wyjaśni po co to robić?

Po to, żeby banki nie naliczały sobie prowizji za przelew złotówek z Litwy do Polski, gdy przez internet kupisz coś w polskim sklepie.

A 2 pytanie: czy jeśli wymienię złotówki na swoim koncie na kuny (teraz jest kurs ok 0,61gr) i będę miał powiedzmy 1000 czy 2000 kun to płacąc na bramkach za autostrady, w sklepach czy wypłacając gotówkę z bankomatów będzie mi pobierać te kuny czy złotówki?

Jeśli będziesz miał konto w kunach i będziesz miał na tym koncie wystarczającą ilość tych kun, to będzie pobierało z konta prowadzonego w kunach.

Na samym początku jak używałem karty to wiem że nie pobierało kun tylko PLN. Coś się zmieniło?

Widocznie na koncie HRK miałeś niewystarczającą ilość środków na pokrycie należności. Jeśli na koncie HRK zabraknie choćby 1 lipa, to całą kwotą transakcji obciążone zostanie konto PLN.

Czy ta zmiana IBAN na coś wpłynie?

Zmiana IBAN nie ma z tym nic wspólnego.
coco jumbo
Globtroter
Posty: 42
Dołączył(a): 25.10.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) coco jumbo » 29.05.2022 10:55

Yyy chyba cos przespałam. O jakiej wymianie kart na nowe piszecie. Stara nie będzie mi działała? I jaka wymiana waluty. Do tej pory będąc w cro płacąc karta czy wypłacając z bankomatu płaciłam w kunach będąc w Słowenii w euro etc. Nic nie musiałam wymieniać i trzymać na koncie. Coś się pozmieniało? Jadę za dwa tygodnie muszę odświeżyć forum ;)
Chris_M
Cromaniak
Posty: 1338
Dołączył(a): 12.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Chris_M » 29.05.2022 11:21

coco jumbo napisał(a):Yyy chyba cos przespałam. O jakiej wymianie kart na nowe piszecie.

Revolut prowadzi akcję wymiany kart płatniczych zachęcając swoich klientów, że te nowe karty mają podobno mieć jakieś "nowe możliwości". Poprzednio miałem embosowaną MC, to wymienili mi ją na gładką kartę Visa, bez widocznego gołym okiem numeru.
Jeszcze nie wiem, czy to dobrze, czy źle.

I jaka wymiana waluty. Do tej pory będąc w cro płacąc karta czy wypłacając z bankomatu płaciłam w kunach będąc w Słowenii w euro etc. Nic nie musiałam wymieniać i trzymać na koncie. Coś się pozmieniało? Jadę za dwa tygodnie muszę odświeżyć forum ;)

Nic się nie zmieniło, po prostu posiadanie rachunku z lokalną walutą jest w pewnych sytuacjach bardziej opłacalne.
ts.1
Croentuzjasta
Posty: 366
Dołączył(a): 02.01.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) ts.1 » 29.05.2022 12:42

Mam kartę standart ale nie chce przyjąć mi jej bankomat, parę prób na różnych bankomatach czy na stacji bezobslugowej, jakieś pomysły?
Może cos w ustawieniach karty się "przedstawiło"?
Z płatnościami zbliżeniowymi bez problemów
toomas
Cromaniak
Posty: 690
Dołączył(a): 03.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) toomas » 29.05.2022 12:52

ts.1 napisał(a):Mam kartę standart ale nie chce przyjąć mi jej bankomat, parę prób na różnych bankomatach czy na stacji bezobslugowej, jakieś pomysły?
Może cos w ustawieniach karty się "przedstawiło"?
Z płatnościami zbliżeniowymi bez problemów


Sprawdź w ustawieniach czy masz aktywny pasek magnetyczny. Czasami jest niezbędny do płatności
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2135
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 29.05.2022 15:01

Chris_M napisał(a):Nic się nie zmieniło, po prostu posiadanie rachunku z lokalną walutą jest w pewnych sytuacjach bardziej opłacalne.

Opłaca się zwłaszcza w weekendy.
Poza tym, jak ktoś lubi się bawić w zabawę walutami, można kupić walutę w większej ilości przy korzystnym kursie.
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2135
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 29.05.2022 15:08

Chris_M napisał(a):Revolut prowadzi akcję wymiany kart płatniczych zachęcając swoich klientów, że te nowe karty mają podobno mieć jakieś "nowe możliwości".

Sami proponują czy trzeba się do nich zgłosić?

Przy okazji: przy błędzie w nazwisku (na samej karcie, w apce jest ok) lub przy zmianie nazwiska (zmiana stanu cywilnego) wymieniają kartę na nową? W apce Payback nie widziałem opcji kontaktu (chyba tylko czat botem).
ts.1
Croentuzjasta
Posty: 366
Dołączył(a): 02.01.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) ts.1 » 29.05.2022 16:15

toomas napisał(a):
ts.1 napisał(a):Mam kartę standart ale nie chce przyjąć mi jej bankomat, parę prób na różnych bankomatach czy na stacji bezobslugowej, jakieś pomysły?
Może cos w ustawieniach karty się "przedstawiło"?
Z płatnościami zbliżeniowymi bez problemów


Sprawdź w ustawieniach czy masz aktywny pasek magnetyczny. Czasami jest niezbędny do płatności


Pasek aktywny, w jednym bankomacie PKO bp wogóle karty nie szło wsunac do maszyny, w innym ten sam bank weszła i po chwili wyplulo z info ze nie może odczytać . W bankomacie Pekao z bykiem weszła i bez problemów, w bankomacie w biedronce znowu fizycznie nie mogłem wsunac karty, już sam nie wiem czy to coś z karta czy banki blokują revoluta?
Chris_M
Cromaniak
Posty: 1338
Dołączył(a): 12.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Chris_M » 29.05.2022 17:19

empire13 napisał(a):
Chris_M napisał(a):Revolut prowadzi akcję wymiany kart płatniczych zachęcając swoich klientów, że te nowe karty mają podobno mieć jakieś "nowe możliwości".

Sami proponują czy trzeba się do nich zgłosić?

W ostatnich dniach kwietnia dostałem e-maila zatytułowanego "Krzysztof, musimy wymienić Twoje karty", a w mailu taki tekst:
Cześć, Krzysztof!

Ciężko pracowaliśmy nad udoskonaleniem systemu płatności kartami Revolut i wprowadziliśmy kilka niewidocznych gołym okiem zmian. Aby skorzystać z nowych udogodnień, zamów bezpłatną zastępczą kartę debetową dla każdej karty, której ostatnie cyfry numeru to *******
[...]

Identycznego maila dostała moja Żona kilka dni później, a ponieważ wciąż nie zaakceptowała wymiany karty, to potem przyszły jeszcze dwa inne ponaglające e-maile.
coco jumbo
Globtroter
Posty: 42
Dołączył(a): 25.10.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) coco jumbo » 29.05.2022 19:25

Przy okazji: przy błędzie w nazwisku (na samej karcie, w apce jest ok) lub przy zmianie nazwiska (zmiana stanu cywilnego) wymieniają kartę na nową? W apce Payback nie widziałem opcji kontaktu (chyba tylko czat botem).[/quote]

Czat z konsultantem również jest. Kilka razy z nimi rozmawiałam.

Sory nie umiem cytować ;d
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2135
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 29.05.2022 20:01

coco jumbo napisał(a):Czat z konsultantem również jest. Kilka razy z nimi rozmawiałam.

A to poszukam jeszcze raz.

coco jumbo napisał(a):Sory nie umiem cytować ;d

Nauczysz się ;)
skrzys
Croentuzjasta
Posty: 154
Dołączył(a): 19.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) skrzys » 30.05.2022 12:13

Witajcie Revolucyjni Cromaniacy :-) mam pytanie może nie do końca w temacie ale może kogoś odpowiedzi, oprócz mnie, zainteresują. Mam kartę ZEN i troszkę euro na niej a ponieważ przy wyjeździe do Chorwacji potrzebuję "żywej" gotówki choćby na zapłacenie kwatery bo tak sobie życzy właściciel to zastanawiam się gdzie w Polsce mogę wybrać z karty euro nie ponosząc jakichś wielkich kosztów z tym związanych. Czy takie coś jest możliwe?
Chris_M
Cromaniak
Posty: 1338
Dołączył(a): 12.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Chris_M » 30.05.2022 12:39

skrzys napisał(a):Witajcie Revolucyjni Cromaniacy :-) mam pytanie może nie do końca w temacie ale może kogoś odpowiedzi, oprócz mnie, zainteresują. Mam kartę ZEN i troszkę euro na niej a ponieważ przy wyjeździe do Chorwacji potrzebuję "żywej" gotówki choćby na zapłacenie kwatery bo tak sobie życzy właściciel to zastanawiam się gdzie w Polsce mogę wybrać z karty euro nie ponosząc jakichś wielkich kosztów z tym związanych. Czy takie coś jest możliwe?

Nie mam ZEN ale myślę, że najkorzystniej będzie wybrać eurosy z bankomatu przejeżdżając przez Austrię, Słowację lub Słowenię.
W Polsce zapewne będzie prowizja.

PS:
Podobno w Warszawie na lotnisku jest bankomat, który wypłaca EUR.
skrzys
Croentuzjasta
Posty: 154
Dołączył(a): 19.06.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) skrzys » 30.05.2022 13:58

Do Warszawy to się nie wybieram ale z tymi krajami to może i dobry pomysł :-)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ceny, usługi, przepisy, porady różne



cron
REVOLUT - karta wielowalutowa - strona 103
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone