4 stycznia 2015
Informacje, pierwsze szusy i… kolejkiNa początek może kilka informacji o Val di Sole
Val di Sole, czyli Dolina Słońca leży w zachodniej części Trydentu, pomiędzy jeziorem Garda i Południowym Tyrolem. Dolina otoczona jest jednym z najsłynniejszych masywów górskich obszaru alpejskiego, Dolomitami Brenta, masywem Adamello- Presanella oraz masywem Ortler- Cevedal.
W Val di Sole panują wyjątkowe warunki klimatyczne, a nazwa doliny wcale nie jest przypadkowa. W sezonie narciarskim średnio na 10 dni przypada 8 dni słonecznych.
Do regionu narciarskiego Val di Sole należą Folgarida, Marilleva, Madonna di Campiglio, Pinzolo, Passo Tonale i Pejo.
Najlepiej oczywiście wykupić karnet z możliwością jazdy we wszystkich tych ośrodkach. My mieliśmy opcję karnetu, która obejmowała 4 dni szusowania w Marillevie, Folgaridzie i Pejo i 2 dni w Madonnie.
Po tygodniowym pobycie wiem, że Val di Sole to przede wszystkim Madonna di Campiglio i Pinzolo. Marilleva i Folgarida oczywiście
tak, ale jako tranzyt na Madonnę
Nasz apartament był częścią Rezydencji Al Pescatore. Bardzo przyjemne miejsce z fajną kanjpką
Jedną z zalet była także odległość do stacji PKP
Dolomiti Express to nowoczesny pociąg łączący miejscowości Trento i Marilleva, specjalnie dostosowany do potrzeb narciarzy. Umożliwia on dojazd do wyciągów w Daolasa i Marilleva. Wyposażony jest w specjalne miejsca do przewozu sprzętu narciarskiego. Linia biegnie przez dolinę Adygi i pozwala dojechać do wszystkich większych stacji Val di Sole takich jak: Trento (via Dogana), Gardolo, Lavis, Zambana, Mezzocorona, Mezzolombardo, Mollaro, Taio, Dermulo, Tassullo, Cles, Mostizzolo, Caldes, Terzolas, Male, Dimaro, Marilleva. Pociąg zatrzymuje się również na stacjach pośrednich na życzenie narciarzy. Przejazd Trento - Marilleva trwa ok. 110 minut, a rozkład jazdy jest dostosowany do godzin otwarcia wyciągów. Parkingi przy stacjach są bezpłatne. Kolej powstała w 1909 i jest jednym z pierwszych pociągów elektrycznych w Europie. W 2003 roku linia została poszerzona o stację w Marilleva 900.*
*informacje z http://www.dolomity.com.pl i http://www.skionline.plNasza pociągowa trasa to Tozzaga- Marilleva lub Tozzaga- Daolasa. Czas jazdy to około 20 minut.
Pierwszego dnia musieliśmy odebrać karnety z kasy przy stacji kolejki Daolasa.
Pobudka, śniadanie i po kilkuminutowym spacerku byliśmy już na stacji kolejowej.
Zgodnie z zasadą nr 1, która obowiązywała na wyjeździe, nikt nie miał prawa marudzić... więc pierwszy spacer w butach narciarskich komentowany był jakoś w ten sposób: jak to miło w końcu założyć buty narciarskie i trochę w nich pospacerować po schodach
W pociągu był czas na zapoznanie się z mapą tras. Jak się później okazało... niepotrzebnie. To co na mapie to jedno, a oznaczenie tras to zupełnie co innego, ale o tym będzie później
Narazie zawzięcie studiuję
Wysiadka i od razu tytułowe kolejki. Najpierw po karnet.
Trochę postaliśmy i w końcu znaleźliśmy się na górze.
Niedzielę oczywiście postanowiliśmy spędzić w ośrodku Marilleva, Folgarida.
Radośnie zjechaliśmy do pierwszych krzesełek.
Zjechaliśmy prosto w godzinną kolejkę
Czteroosobowe krzesło przy końcu trasy nr 12 i nr 9 to wąskie gardło tego ośrodka. Polecam omijać w godzinach około południowych
Słońce od samego rana grzało na całego, więc mimo tych kolejek każdy z nas był radosny jak skowronek
Oczywiście znaleźliśmy czas na sesję zdjeciową.
Tego dnia upodobaliśmy sobie trasę nr 10, która była łącznikiem Marillevy z Madonną.
Na końcu tej trasy, w drodze powrotnej na Marillevę, narciarzy obsługiwało wysłużone trzyosobowe krzesło.
Oprócz wyciągu był też oczywiście bar
Było trochę leżakowania
Podziękowania za znalezienie tak fajnego miejsca na tygodniowe szusowanie
Jeszcze raz krzesełko.
Po lewej stronie widać wyciąg, który prowadził już na Madonnę di Campiglio.
Hop i do góry.