Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
przemek1259 napisał(a):Czy opłaca się na tej zasadzie, że przełożę CB z innego auta do auta którym będę jechał na Chorwacje
litości!!! z cb czy bez, ale...do Chorwacji
Aniu... ale to moze nalot na Chorwacje ma byc? Tudziez najazd [/quote
he, he,Basiu, pamiętam tę całą tyradę słowną, którą razu jednego wytoczyłam wyczerpując temat...chyba... Sviva...wiem, ja to już robię z uporem maniaka...
A ja mam prośbę do wszystkich korzystających z CB podczas takiej drogi.
Po pierwsze proszę zmieniajcie kanał na 28, chyba że prowadzicie naprawdę długą rozmowę ze znajomymi to możecie przejść sobie na czas tej rozmowy na inny kanał, ale po jej zakończeniu wracajcie na 28.
Po drugie zwracajcie w miarę możliwości uwagę na to co się dzieje na pasie po przeciwnej stronie drogi, a chodzi mi tu głownie o korki od którego (na słupkach są kilometry) kilometra się zaczyna i na jakim kilometrze się kończy lub chociaż z grubsza długość tego korka z licznika samochodowego.
Polacy są chyba krajem w którym jest najwięcej użytkowników CB i przykro jest jak się jedzie i widzi się mnóstwo samochodów z antenami jadących w przeciwnym kierunku którzy nie odpowiadają na zapytanie tych z przeciwka.
Sam byłem świadkiem w tym roku jak jeden z kolegów jadących w tym samym kierunku co ja pytał o tak zwaną dróżkę i nie skłamię jak powiem że to jego wołanie trwało z 70 km, w końcu ja się odezwałem i powiedziałem żeby dał sobie spokój, bo ludzie chyba są tak podnieceni widokami i tym żeby się nie zgubić w te dwa samochody, że mu nie odpowiedzą. Sorki, ale tak to wyglądało, bo było słychać rozmowy i zachwyty widokami tych jadących właśnie na urlop.
Pomagajmy innym !
I już na koniec zachęcam podczas przemieszczania się co jakiś czas wejść na kanał 19 i sprawdzić czy czasami nie ma otwartej propagacji na Polskę, bo można sobie fajną łączność zrobić.
Ja niestety z braku czasu zrobiłem tylko jedną, ale za to pierwszą tak daleką łączność (filmik niżej). Do tego słyszałem reklamy barów przydrożnych w Polsce, reklamę wulkanizacji, ktoś kogoś prowadził do celu, oczywiście bluzgu bluzgu, rozmowę dwóch starszych panów na temat osprzętu do CB, oraz wiele innych.
Drodzy forumowicze Proszę was o dokładną odpowiedż dotyczącą używania cb radia na trasie do HR a mianowicie: gdzieś wyczytałem ( nie mogę teraz odszukać) że od zeszłego roku można bez problemów używać cb w Austrii ( zmieniły się przepisy ) - czy to prawda? druga sprawa ,w Austrii nie można posiadać elementów zamontowanych do przedniej szyby ( uchwyt tel, nawigacji, kamerka samochodowa) też jakaś zmiana przepisów - czy to prawda? Czy są jeszcze jakieś nowości w przepisach o których powinienem wiedzieć jadąc do HR?( piszę to dlatego że niektóre informacje są bardzo sprzeczne ze sobą a przewertowałem juz wiele stron) Dziękuję za wyrozumiałość bo mam nadzieję że uzyskam wyczerpujące informacje a nie odp typu ( poszukaj se nygusie)
Krótko. CB można używać w A. Jednakże jest ono w zasadzie mało przydatne. Czasami trafisz na kierowcę ciężarówki. Najczęściej słychać Polaków, jadących stadnie i dywagujących na kanale 28 o tym, że nie mogą się na stacji paliw odszukać lub opisują problemy natury gastrycznej, % i inne. Tak do Brna od polskiej granicy na coś się przydaje i do Wiednia. Później cisza. Czasami jeszcze Polaków w CRO usłyszysz. Ja generalnie bat wrzucam do bagażnika, a radio wyłączam całkowicie.
Co do kamerek, to raczej do demontażu. Zobacz, że w A street view nie ma. Każdy przedmiot zasłaniający widok kierowcy na linii oczu jest niebezpieczny. Zmień lokalizacje navi i już. Telefon na wakacjach... to już inna bajka.
Nie rób z auta promu kosmicznego przyodziewając go w zbędne rozpraszacze.
na Słowacji nie można umieszczać nic na środku szyby przedniej, ale z lewej albo prawej strony nawigacja może już być... a w Austrii z lewej strony szyby nawet nie można?
Ja jechałem w 2013 końcem sierpnia, a wracałem początkiem września. Na całej trasie PL - CZ- A - SLO - HR i z powrotem miałem i CB i nawigację na szybie. Na powrocie miałem nawet kontrolę na autostradzie w Austrii, bo wszystkich ściągali na parkingi i nikt do niczego się nie doczepił. Tak, że myślę, że śmiało możesz z takim sprzętem jechać.
FUX napisał(a): ... CB można używać w A. Jednakże jest ono w zasadzie mało przydatne ... Czasami jeszcze Polaków w CRO usłyszysz ...
Używam CB na całej trasie i moim zdaniem jest przydatne. Zasadniczo mało kiedy jak chciałem pogadać i to w rodzimym języku nie było z kim tego poczynić
Jakbym jechał w marcu czy listopadzie to pewnie pogaduchy z krajanami było by mało prawdopodobne a jak co chwila wyprzedzam czy jestem wyprzedzany przez kolumny ze znacznikiem PL z drutami na dachach to CB jest bardzo przydatne
Jadąc do cro w A w okolicy zjazdu 226 to wręcz są nakładki tak gęsto się robi i to bez większego znaczenia na godzinę czy to 2 w nocy czy popołudniu
Kategoria: Aktualności Poprawiony: czwartek, 27 marca 2014 18:39 Opublikowany w czwartek, 27 marca 2014 18:39 Wpisany przez Hans Odsłon: 1919 Austriackie Federalne Ministerstwo Transportu, Innowacji i Technologii (BMVIT) wydała modulacji AM i SSB typy w CB radio na 24 marca 2014. Odpowiednie przepisy zostały opublikowane w austriackim Federalnym Dzienniku Ustaw. Do tej pory, tylko w Austrii pozwolono modulacji FM.
Parametry techniczne CB są w Austrii w tzw. Radio Interfejs Opis FSB-LN001 zestawu.
Transmisja będzie dopuszczalna moc 4 W w rodzajach modulacji AM i FM i 12 watów w trybie SSB. Ochrona wydajności wykonane w poprzednim opisem znajdującym się w "ERP" jest pominięty bez wymiany.
Dopuszczalna przepustowość wynosi 8 kHz w AM / FM i 2,7 kHz na SSB.
Anteny kierunkowe nie są nadal dozwolone w którym "nadawanie i odbiór odbywają się na różnych częstotliwościach" jak stosowanie repeaterów. Przy transmisji danych, sygnały niskiej częstotliwości muszą "jest dostarczany do mikrofonu i złącza mikrofonu" jak poprzednio.
Z obecnie prowadzone wydaniu AM i SSB Austrii ma ostatnie niemieckiego obszaru językowego kraj, "decyzja CEPT / ECC" realizowany dla radia CB do prawa krajowego. W Szwajcarii, wdrożenie zostało przeprowadzone na czas w dniu 1 października 2011 roku w Niemczech 7 grudnia 2011th
Przebiłem się przez miliony wątków ale jedni piszą tak a drudzy tak, jak to jest z tym CB radiem? Można czy nie można? Posiadam 40 kanałowe CB z możliwością przełączenia na AM I FM, czy jest ono legalne czy nie? Dzięki za odpowiedź