Witam .
Temat o przyczepkach i przyczepkach podłdziowych ciągniętych za naszymi samochodami. Przyczepach, producentach przyczep, jakości i wyposażeniu, aktualnych cenach, promocjach...........
Ponieważ jest tylu samo przeciwników co i zwolenników ciągnięcia przyczep, przyczep z łodziami za autami, nie dyskutujemy w tym temacie o wyższości "Świąt Wielkiej Nocy" nad "Świętami Bożego Narodzenia". Wystarczająco dużo takich przepychań jest w temacie "pontonowym".
Jak sami wiecie w ostatnich latach nasze kochane Państwo, aby rozwijać przedsiębiorczość własnych obywateli wprowadziło atesty, certyfikaty, a przede wszystkim olbrzymie opłaty na nowo wykonywane przyczepki lekkie co doprowadziło do kompletnej nieopłacalności wykonywania pojedynczych egzemplarzy dla własnego użytku. W poprzednim okresie mając trochę drygu w dłoniach wystarczył tysiąc złotych plus rejestracja przyczepki do wykonania pojedynczego sztuki. Teraz prawie taką sumę żądają na Allegro za sam dowód rejestracyjny starej dawno zezłomowanej przyczepki.
Na podobnych portalach za używaną nie ocynkowaną przyczepkę podłodziową wystawiane są ceny przez sprzedających w okolicach dwóch tysięcy złotych. Uważam to za dużą przesadę.
Jakiś czas temu miałem właśnie podobny problem, rozejrzałem się na rynku wtórnym i pierwotnym. Mój wybór padł na przyczepę podłodziową do 750 kg /DMC firmy Tema / BOAT B07/066/18. Po obdzwonieniu kilku dealerów przyczep udało mi się wynegocjować cenę 2150zł. Biorąc pod uwagę aktualne okoliczności rynku uważam zakup za korzystny.
Przyczepa lekka BOAT B07/066/18 jest cynkowana ogniwo z możliwością konfigurowania belek poprzecznych- pionowych przyczepy w zależności do wielkości - wagi łodzi. Uważam za zaletę przyczepy wodoszczelne łożyska w piastach oraz jakość wykonania. Plusem tej przyczepy jest też porządna wciągarka pasowa Knotta oraz bardzo ładne prowadzenie po drodze.Przyczepa była zanurzana w słonej wodzie, przezimowała pod chmurką - nie stwierdziłem ognisk korozji.
Niestety można też wytknąć producentowi zaoszczędzenie na przynajmniej kpl. rolek podłodziowych mocowanych na przyczepie oraz na oponach ukraińskich Rosava 155/70R13 które niby OK lecz po porównaniu do Dębickiego Navigatora 155/70R13 wyraźnie są o centymetr niższe i węższe . Brak też koła zapasowego oraz podpór pod koła (brak hamulca najazdowego) które należy dokupić dodatkowo.
Zapraszam do udzielania się w temacie - smoki3.