Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

przyczepka towarowa

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
ischaboot
Globtroter
Posty: 34
Dołączył(a): 20.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) ischaboot » 07.02.2010 20:49

smoki3 - a jak wrażenia z jazdy tą przyczepką? prędkości, zużycie paliwa.
poza tym. sądzę że największa udręka jest poza autostradą a 2/3 drogi na cro - w tym roku orebić to jednak autostrada. a na miejscu stacjonarny pobyt i jazda już tylko samochodem. skoro liczę się z wynajmem takiej przyczepki - znaczy mam wybór - może ktoś poleci konkretny model etc.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 08.02.2010 10:36

ischaboot napisał(a):smoki3 - a jak wrażenia z jazdy tą przyczepką? prędkości, zużycie paliwa.
poza tym. sądzę że największa udręka jest poza autostradą a 2/3 drogi na cro - w tym roku orebić to jednak autostrada. a na miejscu stacjonarny pobyt i jazda już tylko samochodem. skoro liczę się z wynajmem takiej przyczepki - znaczy mam wybór - może ktoś poleci konkretny model etc.


Przyczepka prowadzi się bardzo dobrze, ponieważ cała podczas jazdy jest schowana poza obrysem samochodu, spalanie auta jest takie same jak jazda samym autem. Ta przyczepka ma małe koła ze względów "garażowych". Są też modele "Neptuna" z kołami 13"( kola poza obrysem skrzyni ładunkowej). Prędkość max. na tych małych kołach do 100km/h, średnia jazdy z takim zestawem o ile pamiętam to 62-65 km/h, mi jednak ona nie przeszkadzała i tak zawsze jadąc na wypoczynek do Chorwacji robię przerwą na noc. Wyjazd z rodziną to nie wyścigi.

Opłaty za autostradę w Austrii i Czechach były takie same jak samym autem do 3500kg DMC. Przykrywa przyczepy jest zrobiona z blachy aluminiowej i kształtowników stalowych k 20mmx20mm, do relingu na przykrywie przyczepiony został zastosowany zwykły bagażnik dachowy na rowery.

Pozdrawiam.

smoki3

Ps. Gdyby kogoś interesowały szczegóły konstrukcji moge podesłać na e-mail kilka zdjęć.
ischaboot
Globtroter
Posty: 34
Dołączył(a): 20.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) ischaboot » 09.02.2010 19:32

i cisza...
new1984
Croentuzjasta
Posty: 262
Dołączył(a): 18.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) new1984 » 09.02.2010 21:18

ischaboot napisał(a):i cisza...


Hej, i tak niezły ruch na tym poście. Pamiętaj, że po sezonie jest :) A tak serio, ja się pakuję w Passat'a B5 kombi, 4 osoby dorosłe + dziecko. Oddzielam specjalną siatką przestrzeń bagażową (dla pewności) i ustalam zasadę - jedna osoba, jedna torba podróżna.
Ostatnio zadziałało :) Żonie powiedziałem, że druga torba może leżeć, ale na jej fotelu - podziałało :twisted:
ischaboot
Globtroter
Posty: 34
Dołączył(a): 20.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) ischaboot » 10.02.2010 08:33

no tak, u mnie też zadziałałoby gdybym jechał na apartamenty :wink: ale jadę pod namiot a to determinuje wzięcie dwa razy większej ilości tobołów a że czwraty raz jadę na camping w tym drugi raz do chorwacji temat mam przećwiczony i z przyjemnością wziąłbym więcej rzeczy zamiast się ograniczać - stąd post. a co do po sezonie - to wiem, że do sezonu jeszcze parę miesięcy ale wolę mieć wcześniej wszystko obcykane i nie chcę aby post zginął w tumulcie innych zanim forum na dobre się rozkręci
jkier
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 19.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) jkier » 13.02.2010 23:30

CHOPIE!
Nie przejmuj się tym co Ci tu niektórzy wypisują!
Zapinaj przyczepe i nie przejmuj się. Zjeździłem z różnymi przyczepami towarowymi całą Europę i jakoś dałem radę to i Ty dasz.
Kilka sugestii ode mnie:
Nie bierz tego starzywa Niewiadów z 81 roku, za stara i jeszcze Ci sie koło urwie, ktos słusznie zauważył, że ta nadaje sie na wypad na działkę.
Dobry pomysł to wypożyczalnia, sam często korzystam, mam własna 2-osiówkę, ale czasem biorę jednoosiówki z wypożyczalni. W zasadzie obciążeniem to bym sie nie przejmował, nawet jak zapakujesz tam lodówki namioty, stoły, krzesła, to obecnie najbardziej popularne przyczepki DMC 750 kg spokojnie sobie z tym poradzą (z resztą jak masz prawko kat B to w zasadzie większej nie możesz).
W wypożyczalni sprawdź dokładnie (lub ewentulanym zakupie używanej):
1. elektrykę - czy wszystkie światła świecą się jak należy, obejżyj wtyk przyczepy czy bolce nie są luźne i czy kable nie sa na wierzchu
2. sprawdź plandekę, czy nie ma nawet najmniejszej dziurki, bo napada Ci deszczu, a w trakcie jazdy uszkodzenie będzie sie powiększać. Poza tym przy zwrocie okaże się że to Twoja wina i będziesz musiał płacic za naprawę.
3. Sprawdź opony czy są w "miarę OK" i czy takie same na obydwu kołach i koniecznie czy jest zapas!
4. Sprawdź papiery, badanie techn. powinny byc bezterminiowo ale czy ubezpieczenie nie kończy się np. za 3 dni.
5. uzgodnij w wypożyczalni, że jedziesz za granicę oraz że wypożyczasz na dłużej, dostaniesz za dłuższy wynajem rabat
6. Wskocz na pakę i sprawdź ogólnie czy wszystko trzyma sie kupy, stelaż, plandeka, zawieszenie, burty...
7. Jakby Ci sie udało to mimo wszystko szukaj przyczepy w miarę nowej i polecam rozwiązanie z hamulcem najazdowym - mimo wszystko wiekszy komfort również psychiczny
8. drobny gadżet ale przydatny: kółko podporowe. Praktycznie niezastąpione jesli musimy odpiąć załadowaną przyczepę i nią manerować. Tylko pamietać aby je po podpięiu do samochodu złożyć !
Faktem jest, że jazda z przyczepą wymaga mimo wszystko uwzględnienia jej w planie całej podróży.
Samochód spali więcej paliwa (ktos pisał, że pali tyle samo) - nie zgadzam sie! Pali więcej ! Ciężko powiedzieć ile, ja miałem w tym zględzie różne doświadczenia w zależności od samochodu ciagnącego, wielkości przyczepy i obciążenia, na dobry początek należy przyjąć jakieś 10% - 15% więcej.
Podczas jazdy należy uwzględnić także fakt że mamy nieco dłuższy cały zestaw - dłużej trzeba sie wyciagnąć podczas wyprzedzania, trudności w znalezieniu miejsca na zatłoczonych parkingach, no i cała esencja to cofanie. Proponuje poćwiczyć przed wyjazdem nawet dla własnej przyjemności i świętego spokoju. Ćwiczenia są proste: cofanie po łuku i cofanie po prostej. Największy kwas jak gość kręci się np po stacji benzynowej lub kempingu i nie umie sie ustawić bo przyczepa mu bokiem staje i wahluje do przodu i do tyłu, a przyczepa zamiast np w lewo idzie w prawo :oops:
Tak w ogóle jeśli masz w planach częstsze używanie przyczepy i masz gdzie trzymać to kup sobie i tyle, często sie przydaje w gospodarstwie domowym. :wink:
Ogólnie to tyle, jak juz pojedziesz i wrócisz - wrażenia BEZCENNE :lol:
ron5
Globtroter
Posty: 32
Dołączył(a): 08.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) ron5 » 28.02.2010 17:52

Jazda z przyczepką to niezły pomysł,szczególnie na kamping.Trzeba jechać nieco wolniej ale za to komfort pakowania jest nieporównywalny.
Zwracam Wam jednak uwagę na jedną rzecz-w wypadku dużego wiatru np Bury na Pagu mogą być kłopoty.Ostatnio miałem przygodę-wiatr zerwał mi przyczepę z haka i wywiał w pole obok drogi.I to jest właśnie moja przestroga-przyczepka jest lekka a plandeka działa jak żagiel.Pozdrawiam
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 28.02.2010 18:29

jkier napisał(a):Samochód spali więcej paliwa (ktos pisał, że pali tyle samo) - nie zgadzam sie! Pali więcej ! Ciężko powiedzieć ile, ja miałem w tym zględzie różne doświadczenia w zależności od samochodu ciagnącego, wielkości przyczepy i obciążenia, na dobry początek należy przyjąć jakieś 10% - 15% więcej.


Kiedyś do Niemiec jechałem samym autem a wracałem z przyczepką - fakt załadunku było może ze 150 kg max. W drodze powrotnej auto spaliło o 2l/100km mniej :) Przyczyna jest prosta - bez przyczepki jechałem 170-190 z przyczepką max 120 a i to tylko miejscami bo podskakiwała z racji niewielkiego załadunku i miałem cykora czy się sama nie rozładuje :wink:
gospodarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1261
Dołączył(a): 06.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) gospodarz » 28.02.2010 19:38

ischaboot napisał(a):
Chciałbym spytać o podróż z przyczepką towarową. ... Nadmieniam, że box dachowy już przerabiałem ale i tak to za mało


Na takiego galaxy dwa długie boxy narciarskie by pewnie włazły. Czy to też byłoby mało?
Witold P.
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 279
Dołączył(a): 13.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Witold P. » 01.03.2010 09:35

maciek1956 napisał(a):
slawek66 napisał(a):
te wynalazki na hak sa wg mnie totalnie nie praktyczne, zeby nie powiedziec smieszne, i chyba wyprodukowane glownie w celu przelecenia portfela kupujacego.



Dobrze, że napisałeś, "wg mnie".
Widać, nie znasz tego rynku, nie wiesz jak wiele osób chwali wszelkie rozwiązania na haku.

Z pokazaną przyczepką, ja może i bym pojechał, ale nie dalej jak na działkę, z zapasem mięsa do wędzenia. :D Jakie to kółka, jaka jest jej pojemność :?:
Ale to tak jak Sławek zaznaczył--wg mnie.


I tu muszę zaprotestować. Wiele lat temu ciągnąłem dokładnie taką samą
przyczepkę do włoch. Przyczepę ciągnie się idealnie. Do przyczepy weszły wszystkie klamoty jakich potrzebowaliśmy na kempingu. cały samochód był wolny od bagaży. Jedynie ciuchy do przebrania i prowiant na czas podróży. Jedynym mankamentem są zwiekszone koszty przejazdu.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 01.03.2010 10:07

Witold P. napisał(a): Jedynym mankamentem są zwiekszone koszty przejazdu.



Jeśli zestaw nie przekracza 3500kg. ceny winiety na autostradę są takie same jak samego auta.

Co do spalania, uważam że jeśli przyczepa chowa sie za obrysem auta, to spalanie nie rośnie. Oczywiście jeśli obrys przyczepy jest większa od obrysu samochodu osobowego (np. przyczepa kemping), to spalanie może wzrosnąć nawet dwukrotnie.

Pozdrawiam.

smoki3
scood74
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 387
Dołączył(a): 06.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) scood74 » 02.03.2010 07:34

a ja wam powiem że gdyby nie ograniczenia z prędkością max przy przyczepce to jest to rozwiązanie dużo lepsze

box na dachu powoduje hałas i opory większe niż przyczepka no i na promie moze kosztowac więcej ,

znowu po zapakowaniu mojego passata kombi na maxa dupa siedziała mi tak że hakiem krzesałem iskry,
a po zamontowaniu takiego nadstawnika z tyłu na hak pewnie ten efekt by się pogłębił
passat ma ax nacisk na hak 75kg czyli ładowność tego boksa była by całkiem spora
tak że taki box na hak nadaje sie do aut które mają samopoziomujące się nadwozie , mercedesy kombi mają to w standardzie system nivo czy w innych autach jest to popularne to nie wiem moj pasek nie ma
i to jest wg mnie największa wada tego boxa na hak

z dobrze wyważoną wąską przyczepką można zapieprzać tak do 140
wracając do meritum
to wydaje mi się że galaxy to naprawde wielkie auto z jeszcze większym bagaznikiem i jesli dołożyć do tego box na dach to jest naprawde duzo miejsca nawet przy wyjezdzie na kemping z wszystkim , ja sie zapakowałem do pasata z stolikiem 4 składanymi fotelikami lodówką, pawilonem ogrodowym całym kompletnym osprzętem wędkarskim dużym namiotem i wszystkim co mi lub żonce do głowy przyszło choć było oczywiście ciasno, bardzo ciasno a passat jest zdecydowanie mniejszy od galaxy
ischaboot
Globtroter
Posty: 34
Dołączył(a): 20.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) ischaboot » 07.03.2010 12:49

no tak, dylemat jest ale po przewertowaniu netu znalazłem jeszcze takie coś - czyli box thule montowany na tylnią klapę. koszt zawierający vat w anglii około 240 funtów. zaleta - można otwierać tylną klapę w galaxy. wada - wysoko zainstalowany (dostęp do środka) i zasłaniający tylną szybę, zaleta - można zdemontować na campie i dalej na miejscu poruszczać się na miejscu, szybsza jazda na trasie, spora ładowność (do 80 kg czyli wszystkie rzeczy osobiste, śpiwory, krzesła itp. co zajmuje dużo miejsca a mało waży (do sporowadzenia z anglii łacznie z zakupem za około 1500-1600 zł, w Polsce zestaw kosztowałby około 2600 minimum) link http://www.roofracks.co.uk/main/backup_box.htm
i http://www.roofracks.co.uk/main/cycleracks_rear2-2.htm
Ostatnio edytowano 07.03.2010 12:55 przez ischaboot, łącznie edytowano 2 razy
ischaboot
Globtroter
Posty: 34
Dołączył(a): 20.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) ischaboot » 07.03.2010 12:52

poza tym koszt wynajmu przyczepki to około 45 zł / dobę więc pewnie góra 40 zł przy wynajmie na 14-15 dni więc około 600, 650 zł na jeden wyjazd. ponadto wcześniej pokazane mocowanie do tylniej klapy umożliwia przy odpowiedniej dostawce (koszt około 300 zł) przewóz czterech rowerów (opcjonalnie)

poza tym przy wypadach w siedem osób na weekendy (a takie czasami mam) wszyscy wrzucją rzeczy do boxa i mozna jechać na dwa trzy dni
Z
Cromaniak
Posty: 2931
Dołączył(a): 29.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 03.04.2010 09:39

Kolego nie wiem jak u Ciebie lecz w moich okolicach koszt wynajmu jednoosiowej przyczepki to standard 30zł/dzień powyżej wynajmu 7 dni to 20zł/dzień.Ja osobiście jadę w czerwcu do Breli touranem w cztery osoby dorosłe+dziecko,zabieram przyczepkę a na nią quada,wszelkie klamoty i ciężkie rzeczy np.napoje i inne płyny :D :D :D .Mam święty spokój z bujaniem tyłu(dobrze rozłożony ciężar na przyczepce).Po drugie napisałeś na początku że chcesz wziąść dużo napoi,więc sam ich ciężar+ciężar tego boxa to już maksymalny nacisk na hak(a gdzie reszta?).Jeśli gabaryty pozostałych rzeczy pozwolą Ci je jeszcze doładować do środka to będziesz bujał się tyłkiem auta od Kalisza do Chorwacji.W listopadzie byłem swoją przyczepką(kontener) w Nicei z dwoma tonami ładunku(wróciłem,żyję),a wyprzedzając pytania jak to zrobiłem że przewiozłem dwie tony przyczepką jednoosiową odpowiadam że poprzednia oś się złamała a więc zamówiłem w Alko przeróbkę osi z hamowanej na niehamowaną.Mam tylko małe pytanie,czy na pewno na wszystkich autostradach nie ma dodatkowych opłat za przyczepki jednoosiowe,w tym roku nie jadę z kontenerem lecz wypożyczam przyczepkę bez plandeki.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone