SingSing74 napisał(a):W przyszłym roku prawdopodobnie wakacje będę spędzał w szczycie sezonu (południowa Dalmacja) i dlatego zastanawiam się nad trasą przez Węgry, a konkretnie:
https://www.google.pl/maps/dir/49.95086 ... d6!1m0!3e0
Dodam tylko, ze wyjazd jak i powrót planuję w czwartek , a cała trasa przebiegać będzie płatnymi odcinkami dróg.
W związku z tym mam pytania.
1. Czy jadąc w środku tygodnia różnica w korkach na granicy węgiersko - chorwackiej (stare przejście w Letenye) będzie znacząca w porównaniu do granicy słoweńsko - chorwackiej (Macelj)?
2. Jak wygląda ruch ciężarówek w tygodniu na słowackim i węgierskim odcinku podanej wyżej trasy?
3. Jednym słowem - czy jadąc w czwartek trasa ta będzie czasowo i "korkowo" korzystniejsza od jazdy przez Austrię i Słowenię?
Po 3 wyjazdach do CRO przez CZ/AT/SLO, w tym roku pojechaliśmy poraz pierwszy przez SK/HU i już wiem że raczej szybko nie wrócę na CZ/AT/SLO. Trasa (autostradami) przez SK/HU jest szybsza, mniej męcząca, mniej remontów i mniejszy ruch a przez co mniej korków i wypadków.
Tak jak Bratwojciech wcześniej pisał:
1) na starym przejsciu Letenye korków nie uraczysz (obok na "nowym" autostradowym już mogą być - choć niewielkie w porównaniu z Macelj)
2) jechałem "do" śr/czw oraz wracałem nd/pon, na SK ruch niewielki w obu przypadkach (natężenie coś jak u nas pomiędzy Toruniem a Łodzią w przeciętny dzień) a na HU na M1 (od zjazdu z M15 do zjazdu na M85/M86 ~ 35km) ruch spory ale płynny - tj trasa tranzytowa Wiedeń/Gyor/Budapeszt. Dalej na M85/M86 ruchu nie było praktycznie wogóle - zdarzył nam się odcinek ok 15km gdzie nie spotkaliśmy żadnego auta ani z naprzeciwka ani w naszym kierunku - prawdę mówiąc zaczynaliśmy się zastanawiać czy aby napewno droga została oddana do użytku a było to w środowe popołudnie!
3) myślę że trasa SK/HU w każdy dzień tygodnia będzie korzystniejsza czasowo od CZ/AT/SLO, no chyba że zdarzy się jakiś wypadek, ale takie zdarzenie może mieć miejsce na każdej trasie.