napisał(a) tolek1 » 10.03.2017 11:41
adrianek90 napisał(a):paulr napisał(a):Z tymi polnymi to przenośnia. Tylko w obecnych czasach szybciej mapa Googla poda czy droga jest płatna czy nie niż napisanie tutaj postu. Można też zaznaczyć wlot i wylot z Węgier gdzie chce się wjechać i wyjechać i wybrać drogi bezpłatne. I samemu stwierdzić czy chce się jechać taka trasa i ewentualnie poszukać informacji o samej trasie.
Wybacz więc że zadałem takie pytanie. Zrobiłem naprawdę dużo kilometrów w kilku krajach (jak na zwykłego człowieka, nie jestem zawodowym kierowcą) i przekonałem się że nie zawsze to co podaje nawet cudowny google jest zgodne z faktami. Jednak zrobiłem tak jak napisałeś i google pokazał że trasa bezpłatna przez Węgry jest 22km krótsza i pokonam ją w takim samym czasie co trasę płatną.
Zakładając że jest to prawda po co miałbym wydawać 70zł na opłatę, która w niczym nie przyśpieszy mojej drogi do celu, skoro mógłbym wydać te 70zł na np. na Karlovacko.
Dlatego właśnie zadałem to pytanie o bezpłatną trasę, bo chciałbym żeby wypowiedział się ktoś kto jechał najlepiej obydwoma wariantami i wskazał czy warto dać te 70zł.
Ja osobiście wolę wydać te 70 zł. Dlaczego? Komfort jazdy i bezpieczeństwo jest bezcenne. Bezpieczniej (statystycznie) jest na autostradzie niż na drogach lokalnych. Tym bardzie jest to odcinek kilkuset kilometrowy, a nie kilkudziesięcio - jak to w Słowenii gdzie można darować sobie autostradę. Po drugie weź pod uwagę amortyzację auta (hamowanie - przyspieszanie), spalanie itp. A po trzecie - to rzecz gustu, ktoś lubi pokonać odcinek od punktu A do punktu B szybko i bezpiecznie płacąc np. więcej, a ktoś inny woli jechać polnymi drogami po uwielbia zapach lasu i śpiew ptaków. Każdy indywidualnie musi się zastanowić czego oczekuje. "Pieniądze to nie wszystko" - to moja maksyma. Pozdrawiam.