ziemniak napisał(a):Spoko dałem radę. Niby tylko pół godziny dłużej jedziemy, ale jak dla mnie męczące są te wszystkie 50,60,70. Kolejny problem to brak możliwości kupienia winietki przed autostradą. Kupiłem dopiero na MOPie na A9. Nie miałem też możliwości kupienia wcześniej, bo w tym roku do Chorwacji wjechałem przez Francję, Włochy
Mała_Mi napisał(a):A ja mam pytanko dla tych, którzy w tym miesiącu już jechali w kierunku Cro z południowej Polski - omijając autostradę w Czechach, przez Cieszyn, Czadce i dalej na Ziline ( pitheron).
Jak jechaliśmy tą trasą w maju, to w okolicach Świerczynowca był remont przejścia kolejowego, i staliśmy ponad dwie godziny w korku przez ruch wahadłowy.
Czy już się z tym uporali? Czy nadal sobie dłubią? Bo jeśli w ponad miesiąc nie dali rady, to się zastanawiam, kiedy to skończą...
donia2 napisał(a):(...)
Planuję opuścić Polskę (w Zwardoniu ok. godz. 2.00 w nocy) ;
planuję czas podróży 14 godz. w tym 12 godz. jazdy i 2 godz. postojów.
Planuję na miejscu (na riwierze Makarskiej) znaleźć się ok. godz. 16.00
Czy uważacie, że jest to realne ? Pozdrawiam.
donia2 napisał(a):Dzień Dobry.
pitheron - pytanie do Ciebie i innych.
Ja jadę całkiem podobną trasą z Polski przez:
......... - Żywiec - Zwardoń
Czadca - Żylina - Bratysława (dalej non stop autostradami bez żadnych skrótów)
Gyor i dalej autostaradą na kierunek Budapeszt i przed miastem w prawo na kierunek Balaton i na Nagykanizsa
do zjazdu w Sestanowac. łącznie ok. 1200 km.
Planuję opuścić Polskę (w Zwardoniu ok. godz. 2.00 w nocy) ;
planuję czas podróży 14 godz. w tym 12 godz. jazdy i 2 godz. postojów.
Planuję na miejscu (na riwierze Makarskiej) znaleźć się ok. godz. 16.00
Czy uważacie, że jest to realne ? Pozdrawiam.
kojacek napisał(a):Widmo napisał(a):No widzisz jak dobrze że tu trafiłem. Kilka postów a rad więcej niż od osób co tam jeździły i ogólnikowo nakreśliły
Pod tym względem już wszystko jasne. Trasa zaplanowana - pozostaje wbić tylko w nawigację
Dzięki
ps. z czystej ciekawości - objazd SLO (wer. 1 Lenart/Ptuj - droga 433 ->229 etc) czym różni się od jazdy na Maribor/Ptuj 437/436/454), jakoś drogi / natężenie ruchu ?
No to ktoś musiał bardzo ogólnikowo to opisywać
(...)
A odnośnie objazdu w Słowenii-wersja 1, czyli skrótowo MLP prowadzi chyba przez mniejszą ilość obszaru zabudowanego i chyba nieco trudniej tam wjechać na płatną autostradę.
Widmo napisał(a):Teraz pytanko. Wracając do PL z CRO wystarczy jak z granicy z CRO/SLO i będę miał namiary na Ptuj, to z odcinka który jest niepłatny to zjadę na "2". Czy jest możliwość wpaść na autobane, czy raczej niemożliwe ?
Widmo napisał(a):Winietek na A kupować nie trzeba, ale wolę się upewnić bo babka w Austrii jak mi winietę sprzedała dała dwa razy tą samą datę. Jak jej powiedziałem że chciałem jedna po drugiej to powiedziała że może tak być wystarczy że przykleję dwie na raz i jest na 20 dni. Tyle ją zrozumiałem (gadała trochę w PL)
walp napisał(a):Widmo napisał(a):Teraz pytanko. Wracając do PL z CRO wystarczy jak z granicy z CRO/SLO i będę miał namiary na Ptuj, to z odcinka który jest niepłatny to zjadę na "2". Czy jest możliwość wpaść na autobane, czy raczej niemożliwe ?
Jeśli będziesz czytał znaki i obserwował drogę, to niemożliwe, abyś wjechał na płatny odcinek.
Zbliżając się do węzła, zobaczysz tabliceWidmo napisał(a):Winietek na A kupować nie trzeba, ale wolę się upewnić bo babka w Austrii jak mi winietę sprzedała dała dwa razy tą samą datę. Jak jej powiedziałem że chciałem jedna po drugiej to powiedziała że może tak być wystarczy że przykleję dwie na raz i jest na 20 dni. Tyle ją zrozumiałem (gadała trochę w PL)
Źle babka gadała. Winiety muszą być odpowiednio przedziurkowane, tak aby stanowiły ciągłość 2 x 10 dni kalendarzowych
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi