Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Problemy z tanimi liniami lotniczymi

Nie każdy musi podróżować swoim samochodem. Autokar, pociąg, samolot ... możliwości jest wiele. W tym dziale także tematyka promów.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
megidh
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5332
Dołączył(a): 03.04.2014
Problemy z tanimi liniami lotniczymi

Nieprzeczytany postnapisał(a) megidh » 25.10.2024 18:20

Mam pytanie do osób, które mają większe doświadczenie w lataniu niż ja.
Jakiś czas temu zakupiłam w linii Ryanair bilety powrotne do Paryża. Dostałam potwierdzenie i dodałam lot do aplikacji Ryanaira. No i zaczęliśmy czekać na lot, który ma być dopiero w kwietniu 2025 roku. Jakieś dwa tygodnie temu zauważyłam w aplikacji, że zmieniły się godziny naszych lotów. I o ile ten do Paryża zmienił się tylko o 15 minut, to ten powrotny ma być aż 11 godzin wcześniej, bowiem z godziny 21:15 zmieniono go na 10:05. Niestety do chwili obecnej nie dostałam na temat tej zmiany żadnej informacji na e-maila. Zaczęłam szukać możliwości kontaktu z Ryanairem, aby uzyskać jakąś informację. Znalazłam jakiś numer telefonu i zadzwoniłam. Jakimś cudem ktoś odebrał i dowiedziałam się, że ta zamiana nie jest jeszcze do końca potwierdzona i dopiero jak zmiana stanie się ostateczna, to wtedy przyślą e-maila z informacją i propozycjami dot. alternatywnych lotów. Boję się jednak, że jak do tego dojdzie, to na lot, który by nas interesował (chcielibyśmy zamienić lot na następny dzień na popołudnie) już nie będzie biletów. Obecnie lot, który mamy wskazany w aplikacji ma inny numer, niż ten który mamy w potwierdzeniu. A lot z naszym numerem ma się odbyć właśnie następnego dnia po południu, czyli jest to ten, który by nas interesował. Nie mogę się niestety ponownie dodzwonić do Ryanaira a rozmowa na Czacie nic nie daje, bo to rozmowa z automatem.
Czy Ktoś z Wam miał może taki sam problem i mógłby podzielić się swoim doświadczeniem.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16385
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 25.10.2024 18:57

1. Na czacie możesz napisać, że chcesz rozmawiać z pracownikiem, po kilku próbach przełączy do osoby. Cierpliwość konieczna. Może się przyda:
https://www.fly4free.pl/forum/viewtopic ... 1#p1677471
2. Jest jeszcze dużo czasu do lotu, linie lotnicze jeszcze mieszają w rozkładzie wiosennym, dochodzą i wypadają loty, są przesunięcia w godzinach i dniach rotacji ( np lot był we wtorki i czwartki, a teraz zmieniają na poniedziałki i piątki), w przypadku low cost to dość normalne zachowanie. Rzeczywiście @ możesz dostać później. Jako że jest więcej niż 14 dni do lotu, nic Ci się nie należy, musisz czekać niestety.
3. Jak zrozumiałam bilet powrotny z Paryża masz na osobnej rezerwacji niż lot do Paryża ( osobno kupowałaś)? Czy w apce (a lepiej przez komputer) i masz przy tej rezerwacji opcji zaakceptuj zmiany lub propozycji zmian +-kilka dni?
megidh
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5332
Dołączył(a): 03.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) megidh » 25.10.2024 19:09

piekara114 napisał(a):1. Na czacie możesz napisać, że chcesz rozmawiać z pracownikiem, po kilku próbach przełączy do osoby. Cierpliwość konieczna.
Właśnie to zrobiłam. Uparłam się zamęczyć ChatBota i w końcu dostałam informację, że przełączają mnie do agenta. Na razie czekam, aż agent się zgłosi.

piekara114 napisał(a):2. Jest jeszcze dużo czasu do lotu, linie lotnicze jeszcze mieszają w rozkładzie wiosennym, dochodzą i wypadają loty, są przesunięcia w godzinach i dniach rotacji ( np lot był we wtorki i czwartki, a teraz zmieniają na poniedziałki i piątki), w przypadku low cost to dość normalne zachowanie. Rzeczywiście @ możesz dostać później. Jako że jest więcej niż 14 dni do lotu, nic Ci się nie należy, musisz czekać niestety.
Podczas moich dotychczasowych samodzielnie organizowanych lotów, takiej sytuacji jeszcze nie miałam. Nie chodzi mi o jakąś rekompensatę, lecz o uzyskanie informacji i dokonanie zmiany lotu na najbardziej dla nas odpowiedni. Może faktycznie te loty jeszcze się zmienią kilka razy i dlatego czekają z zawiadomieniem.

piekara114 napisał(a):3. Jak zrozumiałam bilet powrotny z Paryża masz na osobnej rezerwacji niż lot do Paryża ( osobno kupowałaś)? Czy w apce (a lepiej przez komputer) i masz przy tej rezerwacji opcji zaakceptuj zmiany lub propozycji zmian +-kilka dni?
Lot powrotny mam na jednej rezerwacji z lotem do Paryża (kupowałam razem). I właśnie o to chodzi, że nie mam do tej pory żadnej propozycji zmiany, którą mogłabym zaakceptować. Zmianę zauważyłam w aplikacji i dopiero potem zalogowałam się na konto klienta korzystając z komputera. Tutaj też nie mam żadnej możliwości ruchu.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16385
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 25.10.2024 19:23

Jak nie masz akceptacji zmiany (a nie jest to zmiana kosmetyczna bo różnica jest powyżej 2h) to musisz czekać na @, bo bez Twojej zgody nie mogą zmienić. Nie musisz szybko akceptować ( czas jest do 2h do wylotu), bo akurat może coś się stać, trafisz cis lepszego i odwołasz rezerwację z pełnym zwrotem kasy, to akurat na plus.

Ad1. Warto na końcu poprosić o przesłanie zapisu z chatu lub go sobie nagrać.
megidh
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5332
Dołączył(a): 03.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) megidh » 25.10.2024 19:26

piekara114 napisał(a):Jak nie masz akceptacji zmiany (a nie jest to zmiana kosmetyczna bo różnica jest powyżej 2h) to musisz czekać na @, bo bez Twojej zgody nie mogą zmienić. Nie musisz szybko akceptować ( czas jest do 2h do wylotu), bo akurat może coś się stać, trafisz cis lepszego i odwołasz rezerwację z pełnym zwrotem kasy, to akurat na plus.

Ad1. Warto na końcu poprosić o przesłanie zapisu z chatu lub go sobie nagrać.

Dzięki za pomoc.
Dalej czekam na agenta i nie wiem, czy się doczekam, bo już minęła 20-ta.
Mam 1 miejsce w kolejce, ale już bardzo długo to trwa.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16385
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 25.10.2024 19:36

Czekaj, jak już tyle czekasz. Jak zamkną chat to Ci wyświetli się komunikat.
megidh
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5332
Dołączył(a): 03.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) megidh » 25.10.2024 19:42

piekara114 napisał(a):Czekaj, jak już tyle czekasz. Jak zamkną chat to Ci wyświetli się komunikat.

Czekam. Chyba że będzie mi się chciało już iść spać, to odpuszczę.
Dobrze że mam dwa monitory, to przynajmniej się nie nudzę, bo mogę jednocześnie spoglądać w czat i robić coś innego.
megidh
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5332
Dołączył(a): 03.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) megidh » 16.12.2024 19:55

megidh napisał(a):
piekara114 napisał(a):Czekaj, jak już tyle czekasz. Jak zamkną chat to Ci wyświetli się komunikat.

Czekam. Chyba że będzie mi się chciało już iść spać, to odpuszczę.
Dobrze że mam dwa monitory, to przynajmniej się nie nudzę, bo mogę jednocześnie spoglądać w czat i robić coś innego.

Tego dnia nie udało mi się skontaktował z konsultantem. Lepiej mi poszło następnego dnia, ale nic z nim nie załatwiłam, bowiem do czasu otrzymania oficjalnego e-maila o zmianie godzin lotów, nie da się bezpłatnie zmienić rezerwacji.
Oficjalny e-mail przyszedł kilka dni temu, więc już zmieniłam godziny lotu. Fakt, że nie obeszło się bez problemów, bo w e-mailu wskazano kilka możliwości kontaktu z Ryanairem, ale tego dnia akurat nie działała strona tej linii lotniczej. Numer telefonu rozpoczynał się on nr 33, więc nie miałam zamiaru pod ten numer dzwonić. Ale pomyślałam, że skoro nie działa strona (wyświetlała się informacja, że trwają jakieś prace modernizacyjne), to może ktoś odbierze polski telefon. I faktycznie tak się stało, więc zmianę lotu załatwiłam z konsultantem przez telefon.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16385
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.12.2024 10:28

Widzisz, na spokojnie, wszystko się wyjaśniło....

To jeden z powodów dlaczego nie lubię zbyt wcześnie rezerwować lotów, zwłaszcza jak jeszcze nie ma pewnej siatki połączeń
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2478
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 17.12.2024 10:52

megidh - nie wiem, skąd lecisz do Paryża, ale jeśli z Modlina, to problem istnieje od połowy roku (konkretnie od sierpnia). Trwa ostry (naprawdę ostry!) konflikt Ryanaira z dyrekcją lotniska, która chce (a nawet musi) podnieść im ceny. Irlandczycy się stawiają, przebazowali już jeden samolot, a siatkę lotów drastycznie okroili (zrezygnowali z części połączeń w ogóle, a inne znacznie zredukowali, np. Londyn z 3 lotów dziennie do 1). Zagrozili nawet przeprowadzką na Okęcie - ale w to akurat nikt im nie uwierzy. Przepychanki trwają, nikt nie chce ustąpić - i dlatego siatka i godziny połączeń na wiosnę jest mocno niepewne. Nie mówiąc już o tym, że ceny lotów z Modlina znacznie podskoczyły i niektóre zaczynają zrównywać się z LOT-em czy Lufthansą.
Mam nadzieję, że się w końcu dogadają, loty wrócą, a ceny spadną i będzie można znów normalnie stamtąd latać bez obaw o takie perturbacje jak twoje.
P.S. Słyszałem (już dwukrotnie) pogłoski, że Wizzair zamierza wrócić do Modlina! Czekamy! :tak:
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 16385
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.12.2024 13:23

Myślę, że Gosia ma lot z KTW lub KRK, patrząc gdzie mieszka....
megidh
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5332
Dołączył(a): 03.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) megidh » 17.12.2024 19:53

piekara114 napisał(a):Widzisz, na spokojnie, wszystko się wyjaśniło....

To jeden z powodów dlaczego nie lubię zbyt wcześnie rezerwować lotów, zwłaszcza jak jeszcze nie ma pewnej siatki połączeń
My tak wcześnie zarezerwowaliśmy lot, bowiem musimy być w Paryżu w konkretnym terminie, więc nie mogliśmy ryzykować, że nam braknie biletów, tym bardziej że lecimy w 7 osób. Ponadto trafiła nam się bardzo atrakcyjna cena, więc nie chcieliśmy czekać. Dzisiaj cena tych biletów jest już ponad dwa razy wyższa.

marekkowalak napisał(a):megidh - nie wiem, skąd lecisz do Paryża, ale jeśli z Modlina, to problem istnieje od połowy roku (konkretnie od sierpnia).

piekara114 napisał(a):Myślę, że Gosia ma lot z KTW lub KRK, patrząc gdzie mieszka....

Lecimy z Krakowa, bo z Katowic do Paryża nie ma obecnie żadnych bezpośrednich lotów.
latwowdanym
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 19.06.2023

Nieprzeczytany postnapisał(a) latwowdanym » 27.12.2024 10:10

Wiele osób miało podobne doświadczenia z Ryanair, gdzie zmiany w rozkładzie były wprowadzane bez wcześniejszego powiadomienia. Często pasażerowie musieli działać szybko, aby zabezpieczyć alternatywne połączenia


__________________________________
metoda btw co to

Powrót do Alternatywne środki lokomocji



cron
Problemy z tanimi liniami lotniczymi
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone