zbigu napisał(a):Wielkie dzieki za odp. Czyli jak rozumiem jeden dzien na Plitvice wystarczy? Piszecie o szczycie sezonu i wysokich cenach, jak wyczytalem na forum to wlosi, niemcy itp w sierpniu oblegaja raczej PN (Istria). Dlatego zdecydowalemm sie jechac w rejon Dubrownika. Jak to jest z tymi cenami, realnie na jaka kwote musze byc przygotowny, ile euro za nocleg, i jak jest z dziecmi czy stosuja znizki i do ilu lat? Pozdrawiam.[/u]
Maciej Winiecki napisał(a):Zdecydowanie polecam podróż niemieckimi autostradami. W zeszłym roku spróbowaliśmy po przeanalizowaniu różnych poglądów i doświadczeń forumowiczów na ten temat. Na pewno nie nadkłada się aż 500 km, przede wszystkim nie należy jechać przez Monachium, jeśli chce się dojechać do środkowej, czy południowej Dalmacji. Nasza trasa w zeszłym roku była następująca: Poznań, Wolsztyn, Nowa Sól, Bolesławiec (można też przez Leszno, Głogów, Lubin), przejście graniczne w Jędrzychowicach (nie w Zgorzelcu bo wjedziemy do Goerlitz a nie na upragnioną autostradę) i już autostrada A 4 (inaczej E 40), Bautzen (czyli Budziszyn), Drezno, Chemnitz, na rozjeździe nr 16 (są doskonale oznakowane i nie sposób ich przeoczyć) odbijamy w lewo na autostradę A 72 (E 441), za Plauen a przed Hof wypatrujemy rozjazdu nr 4 o nazwie "Dr.Hochfranken" i wjeżdżamy znów w lewo, na autostradę A 93, która prosto wiedzie nas do Regensburga (Ratyzbony), za Regensburgiem znajdujemy rozjazd nr 42 o nazwie "Kr.RB", skręcamy w lewo i jesteśmy na autostradzie A 3 (E 56) i prosto, przed Passau, do granicy z Austrią, gdzie należy zaopatrzyć się w winietę. Tym sposobem wielkim łukiem omijamy Czechy. O Monachium w ogóle nie słyszymy. A 3 zamienia się na A 8 (E 552). Przed miastem Wels skręcamy w prawo na A 9 (E 57) i prosto do Grazu. Po drodze przejeżdżamy przez dodatkowo płatne tunele (Bosruck Tunnel - 5,5 km, 4,5 EUR i Gleinalm Tunnel - 8,3 km, 7,5 EUR). Oba pokonujemy spokojnie z prędkością powyżej 100 km/h, oczywiście po uiszczeniu myta. Szybko dojeżdżamy do granicy ze Słowenią. Za krótki odcinek autostrady płacimy około 1 EUR. Nie wiem, czy już jest autostrada z Mariboru do Zagrzebia. Później z Zagrzebia do Splitu też autostrada. W tym roku powtórzymy ten wariant. Za te nadłożone mniej więcej 250 km komfort jazdy rekompensuje tę "stratę". Też byłem sceptykiem, ale veni, vidi, vici.
zbigu napisał(a): ciach...
Mam atlas Cartala z 2001 roku wiec juz troche nie aktualny. Moze ktos sprawdzi w jakims nowszym jak wyglada porownanie tras via niemcy i czechy? Pozdrawiam.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi