Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Poszukuję małego RiBa - open

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009
Poszukuję małego RiBa - open

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 12.02.2012 13:46

Ponieważ pływamy niemal wyłącznie po morzu, myślę o kupnie małego RiBa, którego mógłbym wozić na aucie (na dachu). Przyglądałem się rok temu, jak Niemiec ładował i mocowała taką łódź na swojego osobowego Mercedesa średniej wielkości (jakiś C220). Był to RiB 380, albo 390. Do tego silnik 40HP w bagażniku.
Ja szukam coś podobnego, czyli o długości 380 - 420 - nie więcej. Chcę, by była to wersja open, bez sterówek, ram itp. po to, by nie był zbyt ciężki i zbyt wysoki. Coś w tym stylu: http://www.jenhals.com/ProductList.asp?id=296
Oczywiście chodzi mi o wygląd, a nie producenta czy firmę. Ważne, by nie ważył więcej jak 120 kg. Jeżeli będzie miał szybko demontowane sterówki, to też może być. Jednak lepiej, by stała zabudowa nie zabierała zbyt wiele miejsca.
Czy znacie jakieś modele, firmy lub sprzedawców, którzy coś takiego oferują? Interesują mnie raczej modele tanie, lub nawet bardzo tanie.
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 13.02.2012 08:34

tanio to znajdziesz raczej chinola.Na forum-motorowodne.pl użytkownik Kilwater07 z koncem grudnia miał do pogolenia Sportisa MC 3800 marka znana i ceniona.Dla mnie był za mały ale może Tobie przyda się ta informacja.Pozdrawiam :D
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 15.02.2012 08:17

A czy takie pływadełka widzieliście na żywo? Czy wiecie jak tym się pływa i jakie silniki można zakładać?
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 15.02.2012 10:32

terenowiec napisał(a): myślę o kupnie małego RiBa, którego mógłbym wozić na aucie (na dachu).
Ważne, by nie ważył więcej jak 120 kg.


Pamiętaj o nośności bagażników i dopuszczalnym obciążeniu dachu :!:
Bagażniki najczęściej mają 75 kg, na relingach nawet 100 kg, ale jednak jest bardzo dużo wyjątków.
Niby nic wielkiego te kilka kilo, ale jak będziesz miał pecha i ...coś się wydarzy lub jakiś policjant wpadnie na pomysł kontroli, będziesz miał kłopoty, np z uzyskaniem odszkodowania.
Takich przypadków znam już sporo, wielu klientów prosi o "dodatkowe" instrukcje, w których obciążenie bagażnika byłoby wyższe niż przewiduje producent. Oczywiście nic takiego nie wystawiam, a w sądzie jako świadek już byłem.
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 15.02.2012 15:03

Mam terenową Toyotę Land Cruiser, która ma nośność bagażnika 150 kg. To nie problem. Problem, czy są RiB-y i co o nich wiecie? Gdzie można kupić i jak się sprawują na wodzie? Jakich silników się używa? Co zyskam, a co stracę? Sprawę transportu pomińmy.
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 15.02.2012 15:25

terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 15.02.2012 17:41

Fasola, Twój link brzmi ciekawie, ale się nie otwiera. Możesz spróbować wkleić jeszcze raz?
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 17.02.2012 18:14

na innym kopie link się odpala ale to nie problem wejdz na http://www.magazynwiatr.pl a w wyszukiwarce wpisz RIB i wyskoczy ten artykuł:)
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 17.02.2012 22:43

Ponieważ coraz bardziej myślę o RiB-ie, mam w związku z tym kilka konkretnych pytań do osób, które mogą z RiB-ami i pontonami mieć jakieś doświadczenia porównawcze.

Teraz konkretnie:
1. Którą jednostkę (RiB-a czy Ponton) tej samej wielkości fale przewrócą szybciej - załóżmy że są to testy i próby powtarzane jednocześnie w podobnych warunkach dziesiątki, a nawet setki razy przez tego samego sternika - manekina - kaskadera.
2. Którą jednostką będzie płynęło się szybciej, przy założeniu, że 4 metry ponton będzie miał 15HP, a 4 metrowy RiB 20HP? Stan morza 1 do 2 lub inaczej fala 0,4 do 0,8?
3. Czy większa masa RiB-a niż pontonu, jest przy silnym wietrze i dużych falach jego wadą czy zaletą. Wiatr 5 - 6 B, a fale powiedzmy że do 2 metrów. Warunki, przy których jachty pływają, ale mają mocno zrefowane żagle. Oczywiście mówimy o wolnym płynięciu, a nie dryfie.
4. Czy komfort płynięcia w ślizgu, na niewielkiej fali 0,5 - 0,8 metra jest większy na RiB-ie, czy na pontonie? (szarpanie, miękkość uderzeń o fale, podrzucanie do góry, itp.)
5. Czy są RiB-y wielkości 3,8 - 4,2, przy których można używać silnika z krótką stopą?
6. Czy RiB 4 metry z 170 - 180 kilogramami łącznego bagażu wejdzie w ślizg przy silniku 15HP. Dodam że przy tym załadunku, ponton 380 wchodzi w ślizg przy 1/3 - 1/2 obrotów.
7. Czy widzieliście, albo słyszeliście o RiB-ach tej wielkości z dwiema poprzecznymi ławkami (jak w pontonach), bez koziołków, sterówek itp. Czy jest to taka rzadkość, że niemal nie do kupienia.
Mam nadzieję, że pytania są konkretne i łatwiej będzie na nie odpowiedzieć.
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 23.02.2012 18:00

Czy możecie mi podpowiedzieć, jak i gdzie można kupić RiB-a firmy Lomac?
Tym konkretnie modelem jestem strasznie zainteresowany:
http://www.ribypontony.pl/RIBy-k1/Lomac ... p1334.html
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 23.02.2012 18:33

nie znalazłem dealera na polske ale za to jest na niemcy RHEIN-MAIN BOOTSCENTER
WINKEL & REHORST GmbH & Co KG i.G.
Am Mainufer 14 b
65462 Gustavsburg - Germany
Tel.: 0049 613426332
Fax: 0049 613426469
Web: www.boote-winkel.de
E-mail: adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl
jesli interesuje Cie inny kraj to zerknij tutaj http://www.inflatableboatslomac.com/en/punti_europa.htm
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 05.03.2012 10:18

Byłem w sobotę na największych polskich targach wodnych Wiatr i Woda w Warszawie. Moje poszukiwania dotyczyły przede wszystkim RiB-a. Kiedy obszedłem niemal wszystkie stoiska, i wydawało się, że nic ciekawego (czyli tego co szukam) nie znajdę, trafiłem na firmę z Gdańska, która handluje chińskimi pontonami. Mieli na ekspozycji także RiB-a i to z aluminiowa podłogą. Czegoś takiego nie widziałem i nie słyszałem, że jest. Był to RiB krótki, jakieś 360cm. Oto link do firmy i niego: http://www.epontony.pl/ponton-sxv-350-alu-id-39.html
Jednak podczas dłuższej rozmowy dowiedziałem się, że mają też RiBy dłuższe 390 - 400cm. Wyglądają podobnie, ale mają większe wzmocnienia pawęży (chodzi i te prostopadłe trójkąty od wewnątrz) i waży więcej coś koło 70 kg. Informacja bardzo mnie ucieszyła, bo spełnia teoretycznymi parametrami wszystkie moje potrzeby. Czy słyszeliście coś o takich RiB-ach i co sądzicie konkretnie o tym modelu i ewentualnie jego większym bracie?
Dodam, że pawęż jest pod silnik z krótką stopą. Samo wykonanie, na zwyczajne oko, wyglądało bardzo solidnie.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 05.03.2012 10:32

A dobrze pamiętam, że za LC ciągniesz cepkę?
Kiedyś też jakiegoś campera szukałeś...
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 05.03.2012 14:22

Mam cepkę, a kampera nie szukałem, lecz luźno myślałem by go kiedyś zbudować na bazie małej ciężarówki. Dlatego dziś RiB-a muszę wozić na dachu auta.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 05.03.2012 14:47

terenowiec napisał(a):Oto link do firmy i niego: http://www.epontony.pl/ponton-sxv-350-alu-id-39.html


Odpisałem Ci na motorowodnym ale tu też wkleję moją opinię, mianowicie, patrząc na elementu tego RIBa, powiem że w wielu szczegółach jest bliźniaczy jeśli chodzi o rozwiązania do mojego WLG. Paski do trzymania na dziobie są dość delikatne i przy gwałtownym zwrocie udało mi się jeden z nich naderwać. Fakt że niewiele brakło a sam bym wtedy pokład opuścił ale gdyby pasek się urwał byłoby to nieuchronne. Grubość PCV również jest taka sama jak w moim WLG więc umiarkowanej grubości. Mocowanie jak i same ławeczki również wyglądają bliźniaczo do mojego gumjaka i po 2 sezonach nie wyglądają już rewelacyjnie (parciane pasy trochę się naciągnęły i straciły fason) i czasem na fali jak się człowiek ławeczki przytrzyma lubi wyskoczyć z tego mocowania. Głebokość wcięcia V-ki dna jest taka sama jak w moim pompowanym i na dzielność większą czy stabilność bym absolutnie nie liczył, natomiast w prezentowanym RIBie nie do przyjęcia jak dla mnie wewnętrzny kształt podłogi i to z 2 względów. Po pierwsze położenie czegokolwiek na dnie spowoduje staczanie się do dna V a stabilności zbiornika paliwa nie wyobrażam sobie zupełnie przy tym rozwiązaniu a po drugie daleki byłbym od stwierdzenia że będzie sztywniejszy niż taki z segmentową podłogą alu z prowadnicami i pompowanym kilem. Jeśli V byłoby od góry zamknięte w trójkąt (czyli z płaską podłogą) to i owszem byłby to jakiś profil zamknięty, ale jeśli jest to tylko blacha zagięta w V to sztywności ten element z pewnością miał nie będzie i uzyskiwał ją będzie bardziej od napompowanych tub niż sam z siebie. Dla przykładu spróbujcie sobie zgiąć kątownik i profil zamknięty. Obawiam się że jakiekolwiek poważniejsze spotkanie z większym kamieniem będzie ostatnim dla tego typu podłogi i o ile pompowany kil prawdopodobnie się podda to w tym przypadku dojdzie do przegięcia/przełamania kantu i niemal całkowitej utraty sztywności.

Reasumując: jeśli cena gumjaka z alu podłogą WLG 360 cm wynosi 3 325,92 zł., RIBa WLG 360 cm 5 907,69 zł. to cena 7790,00 zł. za tego SXV jest za przeproszeniem z doopy wzięta :wink:
Następna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone