Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Posiadacze 4x4 - doradźcie, proszę!

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
janniko
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3195
Dołączył(a): 08.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) janniko » 16.02.2010 20:39

Piter
czy chodzi ci o tego czarnego cabrio?!
hm.. ?
no bo innego nie znalazłem.. chyba że ten wóz z arbuzami..
:P
piter83pl
Cromaniak
Posty: 651
Dołączył(a): 16.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) piter83pl » 16.02.2010 20:42

Tak :) A dokładniej roadster mesiek slk. O dziwo, auto ma b.krótkie zwisy, nie jest przesadnie niskie, duże koła z rozsądnym profilem i nawet pojechanie polną drogą jest możliwe. Dodam że dużo łatwiejsze niż w 80% zwykłych aut osobowych co mnie bardzo zadziwiło. Ale nie robię już OT :) Poszukaj fajnego LC ze zwykłym Turbodieslem. Jak kupisz młodszego to będzie CR a to już drogie naprawy i potrzebne dobre paliwo. Co ciekawe np. w przypadku merca e-klasy modele ze zwykłym turbodieslem bez cr są często droższe od tych młodszych z cr.
Pozdrawiam
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 16.02.2010 20:48

Jak się potrafi jeździć to okazuje się,że wiele samochodów doskonale daje sobie radę w terenie... Gdy siadłem z fachowcem na szkoleniu do samochodów które mamy w firmie to okazało się, że wszędzie da się wjechać :) Sorento,Cherokee, Wrangler,L200, Navara, Pajero, Ford F150, Defender, Hilux...a nawet Zetros :)
kawa
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 337
Dołączył(a): 01.08.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) kawa » 16.02.2010 21:50

Top 10 terenówek wg \"Forbesa\":

01. Hummer H2
02. Range Rover
03. Mercedes-Benz GL450
04. Land Rover Discovery
05. Range Rover Sport
06. Lexus LX 470
07. Mercedes-Benz G500
08. Porsche Cayenne
09. Lexus GX 470
10. Volkswagen Touareg

SUV top 10:

1 Cadillac Escalade 6.2L V8
2 GMC Envoy 4.0L V6
3 Infiniti QX 56 5.6L V8
4 Mitsubishi Endeavor 3.8L V6
5 Mercedes-Benz GL 5.5L V8
6 Mazda CX-9 3.7L V6
7 Land Rover LR2 4.4L V8
8 Saturn Outlook 3.6L V6
9 Porsche Cayenne 4.8L V8
10 Nissan Pathfinder 4.0L V6
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 17.02.2010 07:01

Ja bym dopisał jeszcze Abramsa.

Fajne to zestawienie. Same dziesięciolatki, diesle, w budżecie 30 - 40 koła.

Ten Forbes to ma jakiś komis? Bo ja bym tę dziewiątkę zaklepał.
Wiem, na szóstym miejscu jest, ale ja lubię Madzie.
Trudno, pogodzę się. Akurat, na Francowe rumuńskie wyrypy jak znalazł.
Będzie czym jeździć po jego śladach.
smok131
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) smok131 » 17.02.2010 19:46

polecam chrysler pacyfica jedyny : :twisted: - to spalanie ale poza tym same +++
VOID
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1106
Dołączył(a): 06.06.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) VOID » 17.02.2010 21:19

do niczego nie namawiam... tak obserwuje temacik z czystej ciekawości tematyką 4x4...
Polecam filmik taki poglądowy i wesoły.
Nie patrz na to ze jestem właścicielem Ramika 8) tylko ciut większego niż na filmie... Zielony ma pogląd na ten temat :lol: :lol: :lol: :lol:

PS

na linku youtube znajdziesz więcej testów w różnych mixach robionych przez tych kolesi.... Jak widać po rej są to auta sprowadzane do polski iii....chyba testowane extrime :lol: :lol: :lol: :lol: Koledzy sie bawią ale ty możesz popatrzeć jak można katować autko i jak to wygląda w realu

dorzucam jeszcze to


żebym nie był obiektywny:
Ostatnio edytowano 17.02.2010 21:45 przez VOID, łącznie edytowano 1 raz
janniko
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3195
Dołączył(a): 08.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) janniko » 17.02.2010 21:44

No i cały problem w tym, że jak tu kupić autko terenowe np. z Allegro skoro nie ma się pewności czy poprzedni właściciel nie miał zapału do "prawdziwie męskich" igraszek i nie zajeżdżał biedaka po różnych wertepach błotnistych!?

Dziś widziałem na ulicy już drugiego w tym tygodniu Defendera... piękny..
:P
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 18.02.2010 10:01

Takich namiotów, jakie pokazuje Basiulinek, jest dosyć spory wybór. Przystosowane są do aut z otwieranym tyłem oraz do różnych vanów z wejściem z boku lub z tyłu. Ceny od ok 700 zł do ok 1600 zł. Czasami są to tylko przedsionki (spanie w aucie) lub namioty z podłogą.
Patfinder podoba mi się coraz bardziej, można trafić na dobry egzemplarz z rynku polskiego, w dobrej cenie.
Basiulinek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4400
Dołączył(a): 10.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Basiulinek » 18.02.2010 18:44

maciek1956 napisał(a): Ceny od ok 700 zł do ok 1600 zł.
Patfinder podoba mi się coraz bardziej


Ten namiot,ktory pokazalam,kosztuje ok.350 euro.
A Pathfinder to naprawde fajne aucinko :D

Pozdrowionka!
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 29.03.2010 11:06

Path ma kilka minusów. Na spiętym napędzie nie da się jechać w zakrętach, awaryjne silniki (czego Wam nie zyczę). Swego czasu mocno byłem zakręcony na Nawallę, ale jak poczytalem w necie opinie uzytkownikow, to mi sie odechciało.
Źle, że Nissana przejęlo Renault.
Szkoda, że tak mocno odcisnąl francuski koncern swoje piętno w tej japońskiej marce.
Prawdziwe napędy 4x4 to Toyota LC, LR, Mercedes, Subaru, AUDI/Porsche/Touareg.

Reszta to protezy.

Tam napędy sa spięte permanentnie i mozna sie bujać w nich z maksymalna prędkością.
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 29.03.2010 11:52

Nie wiedziałem, że w Vitarze mam protezę :D :D
Jadę z dowolną prędkością, zawsze na stałym 4x4, no bo jak stały wyłączyć, widać dobrej jakości ta proteza :D :D
Jakie masz na myśli silniki :?: Ja co raz częściej myślę o benzynie. Przeraża mnie w nowych dieslach filtr cząstek stałych, przebiegi mam raczej niewielkie, a koszt wymiany tego filtra jest najczęściej wysoki.

Dzisiaj miałem klienta, który ma do sprzedania Tuarega V10, 5-cio letniego z małym, prawdziwym przebiegiem, 50 tys km i wspomniany filtr do wymiany. Koszt podobno 14 tys zł.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 29.03.2010 13:30

Ustosunkowałem sie do aut z listy. Sorry, że Twoje pominałem.
Fakt, że DPF do tanich imprez nie należy.
Np. Disco 4 mozna zamówic bez filtra...
Najwyżej pare centów więcej za wjazd do Berlina zaplacisz.
U nas miałoby to sens, gdyby podatki od aut byly uzależnione od posiadanej normy czystości silnika...
Plumek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3893
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Plumek » 29.03.2010 14:37

FUX napisał(a):Prawdziwe napędy 4x4 to Toyota LC, LR, Mercedes, Subaru, AUDI/Porsche/Touareg.

Reszta to protezy.

Tam napędy sa spięte permanentnie i mozna sie bujać w nich z maksymalna prędkością.


W moim Jeepie Grand Cherokee mam 4x4 full time. Żadna proteza. Fakt, że skrzynia sie posypała w drebiezgi ;) Ale chyba ze starości hehe
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 29.03.2010 14:41

Plumek napisał(a):
FUX napisał(a):Prawdziwe napędy 4x4 to Toyota LC, LR, Mercedes, Subaru, AUDI/Porsche/Touareg.

Reszta to protezy.

Tam napędy sa spięte permanentnie i mozna sie bujać w nich z maksymalna prędkością.


W moim Jeepie Grand Cherokee mam 4x4 full time. Żadna proteza. Fakt, że skrzynia sie posypała w drebiezgi ;) Ale chyba ze starości hehe

No patrz! Na liście jeepola nie umieścili, tylko dali np. Lexusa dla krawaciarza, w którym naped powyżej 40km/h sie rozpina.

A dlaczegóż to Ci skrzynia padła?
Tak sama z sibie, czy miałaś automata i oleju nie wymieniałaś lub co gorsza nie sprawdzałaś poziomu.
AT w jeepie ponoć nie do zjechania...
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Posiadacze 4x4 - doradźcie, proszę! - strona 7
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone