napisał(a) Franz » 04.05.2015 22:19
Skoro ktoś tu zaglądnął, to czuję się zobligowany do sklecenia kilku zdań tekstu. Oto część dotycząca Tomar.
Dlatego też nas nie rozczarowuje - wciąż mamy w pamięci przepiękne Obidos - jest takie... zwykłe. Natomiast kiedy docieramy do placu z kościołem, wszystko jest tak, jak na zdjęciu - przyznajemy, to jest bardzo ładne. Robimy kilka ujęć w różnym układzie, potem studiuję obostrzenia, wymienione na informacji przy wejściu do kościoła - żadnych zdjęć, zwiedzanie wyłącznie od 14:00 do 17:00 i tylko od kwietnia do września. Że hę? Takich dziwacznych restrykcji jeszcze nie spotkaliśmy.
Synagoga, obok której po chwili przechodzimy, ma analogiczne dziwaczne informacje wypisane - tu jedynie różnica jest taka, że akurat wysypuje się z niej na ulicę masa młodzieży w wieku szkolnym. Wsadzam nos w drzwi, by stwierdzić, że nie zależy nam na wciskaniu się do środka, o ile w ogóle byłaby to legalna działalność. Gdzie natomiast bardzo chcielibyśmy wejść, to do jakiejś knajpki, żeby zjeść obiad. Widząc snack-bar, zaglądam bez przekonania - dwa stoliki, z czego jeden zajęty przez komputer, to chyba nic dla nas. Ale zagaduję panią z obsługi, bo może coś poleci w pobliżu.
- Obiad? U nas możecie zjeść.
- A co można zjeść bez dłuższego czekania?
- Na już, to rybka.
Pytamy jednak o zauważony w menu kotlet drobiowy z grzybami. Okazuje się, że czas oczekiwania jest rozsądny, a i kilka stolików w głębi czeka na głodomorów. Rzeczywiście, ledwo pół piwa zdążymy w siebie wlać, a już ląduje na stoliku naprawdę smaczny obiad. Co jest dla mnie największym zaskoczeniem, to cena - za całość 13,90. Byłem przygotowany na większy wydatek, więc bez bólu zostawiam napiwek, czego zwykle robić nie lubię.