Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pompka do pontonu z airmatą, ciśnienie > 0.6Bar

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011
Pompka do pontonu z airmatą, ciśnienie > 0.6Bar

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 04.10.2011 21:02

Witam wszystkich!

Chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami z pompkami, które mają być w stanie doprowadzić komory pontonu do ciśnienia > 0.6Bar = 8.7PSi.

Niedawno kupiłem ponton Hondy T38IE - z airmatą.
Wg producenta podłoga, czyli mata, ma być napompowana do uzyskania ciśnienia 0.8Bar=8.7PSi.
Honda dołącza pompkę nożną, która ma zapewnić możliwość uzyskania tego ciśnienia.
Mimo sporego samozaparcia i woli walki nie udało mi się w rozsądnym czasie uzyskać ciśnienia wyższego niż 0.6Bar = 11.6PSi.
Najpierw myślałem, że albo pompka jest felerna, albo ja nie umiem się nią posługiwać.
Ale po bezowocnych konsultacjach z centralnym serwisem Hondy w W-wie stwierdziłem, że nie pozostaje mi nic innego jak rozebrać pompkę na czynniki pierwsze i zrozumieć zasadę działania.
No i wyjaśniło się, że po prostu "te typy tak mają", czyli po przekroczeniu 0.2Bar i przełączeniu węża na centralny otwór wylotowy opisany "HP", sprawność pompki wynosi kilka procent, bo reszta powietrza ucieka radośnie w atmosferę!!!

Zdecydowałem się na zakup innej pompki.
Najpierw myślałem o elektrycznej Bravo 12HP BAT.
Doszedłem jednak do wniosku, że akumulator używany tylko kilka razy w roku pewnie nie pożyje za długo.
W końcu zdecydowałem się na pompkę ręczną.

Sprawdziłem oferty i znalazłem pompki Bravo z serii "4" - 2x2l i "6" - 2x2.5l.

W Polsce pompki serii "6" są sprzedawane jako działające do ciśnienia 1Bar = 14.7PSi.
Są wersje "gołe" i z zamontowanym manometrem.
Sprawdziłem informacje u kilku sprzedawców min. na Al..., ale nie tylko. Wszędzie zapewniają o ciśnieniu max = 1Bar.
Ale w specyfikacji nie znalazłem potwierdzenia max. ciśnienia i skontaktowałem się z producentem.
Otrzymałem oficjalną informację, że pompki Bravo serii "6" pozwalają na osiągnięcie ciśnienia max = 0.6Bar = 8.7PSi.
Czyli nie nadają się do airmat.
Zabawne jest to, że w nich montowane są manometry wyskalowane do 1Bar i zapewne dlatego sprzedający twierdzą, że takie jest właśnie max. ciśnienie.
Tak jakby auta jeździły z max. szybkością pokazaną na skali licznika ;-)

Reasumując:
Jeśli ktoś chce pompować ręcznie niezależnie od warunków otoczenia i zasilania, to pompki Bravo serii "4" wg producenta pozwalają osiągnąć max. do 1.0Bar=14.7PSi.
Właśnie dzisiaj taką kupiłem, przyjedzie do mnie w piątek i zrobię test.
Dam znać o wynikach.

Mam nadzieję, że ta informacja pozwoli uniknąć rozczarowania po wydaniu ponad 100pln na pompkę. Proszę nie traktować tej informacji jako krypto reklamy itp.

PS. Poinformowałem sprzedawców pompek o tym fakcie, ciekawe czy zmienią opisy ;-)

pozdrawiam uczestników forum, wiele poczytałem i znalazłem sporo ciekawych informacji, dziękuję za nie.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 05.10.2011 14:24

Mam Bravo 12HP BAT :D
Potwierdzam - jeden sezon - OK. (podłoga - "kamień")
Drugi sezon - nie używana wogóle - urodziła mi się córeczka :) i ani razu nie używałem pontonu :(
Trzeci sezon - po naładowaniu "do pełna" i dojechaniu nad wodę (20 km), nie udało się napompować całego pontonu T32IE :(

Muszę kupić nowy akumulator (całe szczęście to standardowa duża 12-to Voltówka)

Pompowanie pompką nożna "oryginalną" to porażka (pomimo "wypocenia siódmych potów" 8O podłoga pływa tak jakby wogóle nie była napompowana :oops: )
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 06.10.2011 23:38

Zgodnie z zapowiedzią - informacja o działaniu pompki Bravo 4 ALU.

Pompka ma pompować do 1.0Bar. 
Airmata w Hondzie T38IE ma być napompowana do 0.8Bar.
Pompka może być, za sprawą sprytnego koreczka dwusuwowa - pompować przy ruchach góra i dół, dlatego jest opisana jako 2x2 litry.
Dostarczana jest z 4 lub 5-cioma końcówkami, z których jedna w miarę szczelnie pasuje do przewodu oryginalnej pompki dostarczanej przez Hondę, tak że można skutecznie te węże połączyć.
Podłączyłem pompkę do airmaty wstępnie napompowanej do ok 0.1 Bar, albo i mniej, bo przy podłączaniu węże się rozłączyły i powietrze chyba całkiem uciekło.
Pompowałem przy zamkniętym zaworze zwrotnym, czyli 2x2 litry, góra/dół. Uzyskanie ciśnienia 0.8Bar zajęło mi w tej konfiguracji... około 1 minuty!!!
Słownie: jednej minuty.

Z tym, że powyżej ok. 0.4Bar, trudno się pompuje ruchem "do góry". Instrukcja zaleca, by przy wyższych ciśnieniach otwierać zawór zwrotny i używać pompki jak zwykłej, tłocząc powietrze tylko podczas ruchu tłoka w dół, bo łatwiej. Dla mnie było za łatwo, więc próbowałem dwusuwowo. 
Dało radę, czas rewelacyjny, ale przy drugiej komorze airmaty się zmęczyłem. 
Pompka bez problemu dobiła do 0.8Bar i mogła więcej. 
Nieszczelności pojawiły się na wężu Hondy i na wężu nowej pompki. Założenie opaski zaciskowej z tworzywa załatwiło sprawę na pompce Bravo, na wężu Hondy są spiralne karby - zbrojenia, tam jeszcze nie próbowałem uszczelniać. 
Kilka razy wystrzeliło mi zawór zwrotny przy wysokich ciśnieniach, nie jest wkręcany, tylko na wcisk. No ale pewnie trzeba było pompować na jeden ruch, a nie szarpać góa/dół. Tak za to było szybciej. 
Może podczas weekendu napompuję ponton od "zera" i zmierzę czas. 

W każdym razie - działa bez zarzutu, polecam. 
Mam nadzieję, że ta informacja się komuś przyda.
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 11.07.2012 21:23

Witam ponownie.
Wkilka dni temu przemogłem się i pojechaliśmy nad zalew Poraj w celu ochrzczenia i testu pontonu zakupionego jesienią 2011.
Test przed pierwszym wyjazdem do HR, który już za tydzień (hurra)
Ponton Honway IE380, model z airmatą, tzw. vib.

Podłoga: 2x po 0.8 Bara (duże ciśnienie, ale mała objętość)
Burty i dziób: 3x po 0.25 Bara (niskie ciśnienie, ale spore balony)

Do napełnienia go powietrzem użyliśmy pompki Bravo 4, opisanej w pierwszym poście.
Pompowanie trwało około kwadransa. Wynik pozytywny.
Jedna uwaga: pompka się grzeje i uszczelka tłoczyska zaczyna "łapać", więc dobrze mieć odrobinę smaru lub oleju pod ręka, żeby zmniejszyć opory tarcia.
Ogólnie cała zabawa nie jest zbytnio męcząca, a trochę ruchu nie zaszkodzi, czyż nie?
Pozdrawiam
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 12.07.2012 07:54

CroMarek napisał(a):Jedna uwaga: pompka się grzeje i uszczelka tłoczyska zaczyna "łapać", więc dobrze mieć odrobinę smaru lub oleju pod ręka, żeby zmniejszyć opory tarcia.


Jesteś pewien że ta uszczelka jest z gumy olejoodpornej :?: Bo jeśli nie to szybko ją dokładnie wymyj zanim spuchnie i się rozpadnie.
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 12.07.2012 16:37

No tak...
To nie był olej tylko smar.
Fakt, to ważna uwaga.
Za dwa dni będę miał okazję sprawdzić uszczelkę i się przekonać, czy przeżyła smarowanie.
A smar to był chyba bardzo stary towot czy tawot, mam nadzieję, że nie drapieżny wobec gumy.
Się okaże.

W sumie zawsze można użyć olejku do opalania, one chyba nie niszczą gumy, bo kółka, materace itp. jakoś żyją.
No i aplikuje się tego tzw. ciupinkę.
Kichol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 331
Dołączył(a): 13.07.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kichol » 13.07.2012 08:29

Szukam własnie pompki do pontonu z manometrem - jestem zdecydowany na Bravo.
Możesz podac gdzie kupowałeś ? Jakoś nie widzę nigdzie tego modelu 4 ALU.
Jest M6 z manometrem albo M8 miechowa z mano - z tych lepszych modeli...
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 13.07.2012 22:50

Faktycznie na Allegro nie ma jej.
Ja ją kupiłem przez Allegro. Spróbuję znaleźć fakturę z adresem.

Katalog ze strony producenta:
http://www.scoprega.it/pdf/pompe/pompe% ... 0pumps.pdf

Znalazłem tu:
http://www.sevylor-kayaks.co.uk/shop-ka ... dle/496604
W Anglii.
Za 12GBP plus przesyłka.

U braci Czechów jakby nieco drożej, bo 22EUR
http://www.lodzie-akcesoria.pl/shop/odz ... anych.html

Kupując coś innego, trzeba się upewnić, że pompka faktycznie pozwala na uzyskanie określonego ciśnienia. Jak wspominałem, często sprzedawcy podają ciśnienie z manometru jako max. uzyskiwane, a to nieprawda.
Producent pompki Bravo 4 Alu też zmienił specyfikację z max. 1bar do max. 0.8 bar w nowym katalogu.
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 19:26

Rysio napisał(a):Jesteś pewien że ta uszczelka jest z gumy olejoodpornej :?: Bo jeśli nie to szybko ją dokładnie wymyj zanim spuchnie i się rozpadnie.


Hej Rysiu,
Byłem, sprawdziłem, pompka działa, uszczelki całe. Znaczy 10-cio letni smar ich nie zmógł. W ramach testów napompowałem cały ponton i pompka ok.

A za dwa dni wyjazd na południe, a tam ponad 30 stopni i more czeka...
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 14.07.2012 19:38

Jeśli to standardowe o-ringi to w większości są olejoodporne i to Cię uratowało :wink:
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 20:52

No niestety nie, są bardzo niestandardowe.
Jak kiedyś pokazałem w jakiejś dużej hurtowni uszczelek wszelakich, to powiedzieli, że tylko wchodzi w grę dorabianie wg. oryginału, bo w katalogach takich nie ma.
Tyle, że ja ten smar stosowałem z powodzeniem do uszczelniania np. uszczelek w pompkach do rowerów w zamierzchłych czasach, stąd mi trochę zostało.
A przy okazji trochę szczęścia nie zawadzi ;-)
Torac
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3874
Dołączył(a): 11.02.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Torac » 06.08.2013 20:43

Hejka ,
kto jest w ogóle dystrybutorem firmy Scoprega Bravo? Szukam bravo Jumbo i jestr w zasadzie nie do kupienia . POZDRO
Kichol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 331
Dołączył(a): 13.07.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kichol » 07.08.2013 09:21

Ja kupiłem Bravo w lipcu na Allegro - napisz do tych co wystawiają, to moze ten konkretny model Ci zorganizują.
Torac
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3874
Dołączył(a): 11.02.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Torac » 07.08.2013 18:05

Kichol napisał(a):Ja kupiłem Bravo w lipcu na Allegro - napisz do tych co wystawiają, to moze ten konkretny model Ci zorganizują.


Myślałem o Tokarex ale już mi odpisali, że jumbo jest niedostępne :cry:
Kichol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 331
Dołączył(a): 13.07.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kichol » 08.08.2013 08:41

Ja kupowałem u KaMiLeOn. Zapytaj jego.
Trzeba byc cierpliwym, bo długi czas realizacji ale pompka jest.
Następna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
Pompka do pontonu z airmatą, ciśnienie > 0.6Bar
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone