napisał(a) Katarzyna Głydziak Bojić » 17.11.2008 12:17
MWN napisał(a):To mnie któryś z Chorwatów wprowadził w błąd takim twierdzeniem bo przedstawił to jako coś między ukończeniem szkoły a licencją. W PL zajmuję się cateringiem i gastronomią to znam sprawę. Napisz Kasiu czy wszedł do Was HCCP?
A swoją drogą to rzeczywiście porównanie musi nie być trafione przy takich dysproporcjach, ale to właśnie małe kraje potrafią się stać gospodarczymi tygrysami jak Bałtowie, więc może Cro doczeka się tego w UE? Ze swojej strony mam jednak obawy, bo to raczej kwestia mentalności i nastawienia na sukces przez pracę a nie na forsę minimalnym wysiłkiem....
No, cóż, w porównaniu do Ciebie, jestem laikiem, przynać muszę.. to zdecydowanie nie moja braża. Tak naprawdę w hr jest badzo wiele szkół przygotowujących do pracy przy obsłudze turystów i klientów gastronomii (ugostiteljstvo i turizam). Wielu pracodawców bezwzględnie wymaga dyplomu ukończenia takiej szkoły i jest to podstawowym kryterium. Ale nie czarujmy się, w sezonie bierze się ludzie, jak leci (byle by tylko było sanitarne minimum i choć odrobinę doświadczenia, ale i ktoś bez doświadczenia od biedy ujdzie; a jego dodatową zaletą będą niewygórowane wymagania finansowe)... Owszem, hotele i lokale "na poziomie" nie pozwalają sobie na coś takiego. Ale te o klasie turystycznej jak najbardziej ( mam wielu znajomych, którzy nie mają żadnych licencji ani dyplomu ukończenia odpowiedniej szkoły, a pracują...i na tej podstawie wysmarowałam mój poprzedni post). Nie wykluczone jednak, że istnieje coś takiego, o czym mówisz, jednak w praktyce wygląda to zupełnie inaczej (być może się to zmieni lub zmienia, ale póki co jest jak jest).